BX 19 GTI Vbak eruit
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 27 mei 2011 09:23 PM

De koppeling van de BX GTI van mijn vrouw heeft het begeven en ik was van plan om morgen even een verse plaat en drukgroep te monteren ...! Als het nu een CX was dan wist ik het wel. Ik sta zojuist te bekijken hoe ik dat aan moet pakken. Motor en versnellingsbak eruit lijkt me de methode. Ik kan geen hijsoog oid. ontdekken. Waar moet ik die motor aan de takel bevestigen?

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 mei 2011 09:27 PM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 27 mei 2011 10:02 PM
  [ # 2 ]

Ok alleen de bak eraf. Die ruimte is er wel zo te zien. Bij een cx gaat dat ook, heel krap, ik haal ik toch altijd liever motor met bak eruit. Werk bij een cx gewoon prettiger. Gaat bij de BX wel makkelijker zo te zien toch wel meer ruimte.
Is de methode:
-aandrijfassen eruit (buisje in differentieel)
-Koppeling en kilometer teller kabel los en alle overige..
-De bak losschroeven van de motor en naar onderen wegnemen?
Aandachtspunten?

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 27 mei 2011 10:35 PM
  [ # 3 ]

Haynes schrijft dat de motor eruit moet. Dat zegt niet alles maar toch….

Afbeelding Bijlagen
bx-tor-eruit.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 27 mei 2011 11:39 PM
  [ # 4 ]

Het hijsoog aan de rechter zijde inmiddels gevonden. Ik was op zoek naar iets groters, het is maar een klein oogje verstopt onder slangetjes en kabeltjes. Aan de andere zijde van de kop zitten wel een paar stevige draadgaten waar volgens mij het andere hijsoogje moet zitten. Het zit er helaas niet. Morgen verder zoeken.
Ik ben er toch nog niet uit of alleen de bak verwijderen handiger en prettig sleutelen is of dat het in tijd weinig uitmaakt maar veel handiger werkt om motor met bak eruit te halen.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 28 mei 2011 05:13 PM
  [ # 5 ]

Heb bij mijn 16v al vaker de bak eruit gehaald, en lag met anderhalf uur naast de auto.
Motor hoeft er echt niet uit.

Valt allemaal reuze mee, en de ruimte is legio wat dat betreft vergeleken met een 16V tongue wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 28 mei 2011 08:10 PM
  [ # 6 ]

Ik heb de motor laten zitten en de bak eraf. Ging soepel. Het meeste werk heb ik gehad met loshalen van slecht bereikbare en vastzittende bouten. Ik moest ook een steun over de motor maken om het blok op zijn plek te houden. Als je de truc vaker heb gedaan zal het idd verekte snel gaan. Dan is alles gangbaar en weet je waar je moet zijn. Dit gaat echt wel sneller dan bij een CX. Heb ik alleen het verkeerde koppeling setje geleverd gekregen. Dia 215mm en die van mij is dia 200mm.. Gaat weer lekker.


Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 28 mei 2011 08:41 PM
  [ # 7 ]
Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 05 juni 2011 11:18 PM
  [ # 8 ]

Toch is het vreemd met die koppelingsplaat volgens hbase moet er een 215 in maar dat past echt niet. Ik heb inmiddels de 200mm plaat binnen en gemonteerd (RCRparts 97eur). Is al met al enorm meegevallen dat klusje. Dat het blok kan blijven zitten scheelt veel werk. Die nieuwe koppeling is super soepel. De BX heeft ook gelijk groot onderhoud gekregen, diverse kleine lekjes en andere onhebbelijkheden opgelost. Het is ineens weer een fijne BX die weer goed is voor jaren plezier.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook