Hallo,
ik rijd met een C4GP van 2007 1.6HDI automaat.
hopelijk kan er mij iemand helpen.
Als de auto in neutraal staat of in A (automatische versnelling) hoor ik in het motorblok een tikkend geluid. Vanaf het moment je wat gas geeft is dit geluid weg. Indien je terug volledig stilstaat hoor je het weer.
het geluid komt voort (zie afbeelding) uit dit stuk waar die 2 zwarte slangen samenkomen daar hoor je dat luid tikkend geluid.
Wat zou dit kunnen zijn, is dit ernstig?
alvast dank voor de hulp!!!
groeten
Voor zo’n zelfde probleem 3x bij de garage geweest. Bleek achteraf een motorsteun te zijn.
misschien heb je er wat aan
bedankt reeds voor de reactie en wat bedoel je met de motorsteun?
en het komt precies wel echt van uit die slangen of dergelijke…
Mooi verhaal:
Omdat ik af en toe dat tikkende geluid hoorde ben ik voor de onderhoudsbeurt even langs de dealer gegegaan zodat ze even konden luisteren/kijken zodat ze dan alvast de juiste onderdelen konden bestellen (km stand 148.000)
2 weken later ohb laten doen (150.000) kom ik mijn auto ophalen hadden ze geen tijd gehad om de distrubutie riem te vervangen. Bij mijn vraag waarom niet? Ze wisten niet dat de auto er al aan toe was. Ik pissig de lease maatschappij gebeld want ik moest er mee op vakantie. Hadden een week later tijd om de distrubutie riem te vervangen en gelijk gezegd dat het tikkende geluid nog steeds aanwezig was.
2 dagen later zie ik dat er een achterlicht unit beschadigd is (fietser tegen aan gereden??) dus ik telefonsch zo’n unit besteld. De vrijdagmiddag voor mijn vakantie de unit opgehaald en gelijk weer gemeld dat dat geluid er nog steed was. Auto toch weer de brug op en er met 5 man om heen.
Ze dachten dat het geluid uit de bak kwam (EB6V). Dus ik zeg dan kom ik de auto na de vakantie wel weer terugbrengen.
Dat was verkeerd gedacht want ik moest de auto laten staan want ik mocht er niet meer mee rijden en kreeg vervangend vervoer mee!
De maandag na de vakantie auto weer opgehaald en kreeg te horen dat het een motorsteun was.
Verder maar niks meer gevraagd. (alleen auto beheer ingelicht ivm de huurkosten)
het lijkt meer op getik uit die slangen van op de foto…
dus nog suggesties…???
Hoeveel wil je er?
Dit klint als een duidelijk verhaal toch?
Ik zou dit eerst even bekijken. Dan pas verder kijken.