6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 

Ervaringen met kraakjes en piepjes
scepter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

Gepost: 25 juli 2011 08:06 PM
  [ # 76 ]

sorry heren,
ik heb begrepen dat ik met deze discussie in de verkeerde groep zit.

ik heb geen panorama dak, het is geheel gesloten.

Citroen C3

Profiel  

Chunky
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38

Gepost: 25 juli 2011 11:49 PM
  [ # 77 ]

Ik denk dat mijn DS3 over een jaar uit elkaar getrild is. Elke week gaat er meer los zitten en trillen, slechte zaak.
Dashboard begint nu ook te resoneren (vooral in z’n 3) en er komt een rot gekraak uit het ding waar je je gordel in doet. Iemand ervaringen met het oplossen van deze kraakjes?

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 962

Gepost: 27 juli 2011 11:03 PM
  [ # 78 ]
hogervp schreef:

Wat me wel intrigeert. Een (groot) aantal van jullie komt bij een ander merk vandaan. Hoe was het in die auto’s gesteld met kraakjes? Wellicht te off-topic, maar anders evt. per PB antwoorden?

Ik heb o.a. Fords, Audi TT en Volvo V70 gereden. De Citroen DS3 is mijn eerste en tevens laatste, want het is gewoon een inferieure rammelbak. Heb vorige week een tweede auto gekocht, maar dat is gewoon weer een Ford geworden. De DS3 zal ik niet lang rijden denk ik…

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  

CestLaVie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110

Gepost: 28 juli 2011 10:12 AM
  [ # 79 ]
Iwanb schreef:

De Citroen DS3 is mijn eerste en tevens laatste, want het is gewoon een inferieure rammelbak.

Echt vreemd dat ervaringen zo kunnen verschillen! Ik herken me echt totaal niet in bovenstaande regel, en ik kom nog wel van een Citroen C5 - hoe heerlijk rijdt dat! Als er iemand kritisch op het comfort, kraakjes of piepjes zou zijn met recht van spreken, dan zou ik dat toch mogen zijn. Wink

Het enige puntje van kritiek wat ik in de DS3 kan bedenken is een piep rechts achterin als ik over een weg met kinderkopjes(!) rijd. Voor de rest rijdt hij echt heerlijk comfortabel in mijn beleving?!

Wat ik wil zeggen: het kan dus ook goed uitpakken!

Echt jammer dat er mensen minder geluk hadden met hun auto, ik kan me goed voorstellen dat het heel erg hinderlijk is. Sad

Profiel  

JerryBerry
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 28 juli 2011 12:23 PM
  [ # 80 ]

Ik heb sinds dat ik de auto heb (mei) dat de vering rechts-achter bonkt als ik de bocht naar rechts enigszins hard neem. Verder geen kraakjes en piepjes. Ben er nog niet mee naar de dealer gegaan, komt wel een keer.

Profiel  

Cid
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Gepost: 28 juli 2011 02:37 PM
  [ # 81 ]

Als ik een bocht met een flinke vaart neem hoor ik mijn stoel wat kraken/piepen, niet erg storend, het lijkt vooral uit de rechter kant te komen. Misschien toch maar eens wat meer bewegen Razz (weeg overigens 85kg, dus niet echt een bovenmaats gewicht voor een gezonde Hollander)

Soms heb ik ook het idee dat er iets bij het dashboard meetrilt, kan ook aan de temperatuur liggen ofzo, ik kan mijn vinger er niet op leggen. Linksachter hoor ik vaak wel iets bij bepaalde tonen van m’n muziek, daar zoek ik ook nog even wat op. Het zijn eigenlijk allemaal van die dingen waar ik wel mee kan leven, dus erg druk maak ik me er niet over.

Profiel  

Ruud de Bruin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20

Gepost: 28 juli 2011 06:02 PM
  [ # 82 ]

Heb met mijn DS3 THP nu 3200 km erop zitten. Nog geen kraakjes en piepjes.

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 07 augustus 2011 06:04 PM
  [ # 83 ]

Even een kleine update na al mijn negatieve ervaringen met kraken, piepen, klapperen, rammelen en resoneren….

Na het autowassen bedacht ik me afgelopen zaterdag dat het na 8000 kilometer wel eens aardig zou zijn om de bandenspanning eens te controleren. Een klein ‘wtf’ momentje toen ik de druk controleerd: 3.2 bar in alle wielen!!!!!!!!!

Niet zo heel gek dus dat ik die auto uitrammel en de wegligging nerveus is. Na de banden op een nette 2.5 bar te hebben gebracht gelijk gaan rijden en het verschil was zo groot als dag en nacht! Geen gestuiter, de helft minder gekraak en gepiep en de wegligging is ook met sprongen vooruit gegaan.

Tevens heb ik wederom de rol bubbelfolie uit de schuur gehaald en de achterbank ermee vastgezet waar deze in de scharnieren valt. Weer een rammel gefixt…

Dus, ik snap even niet waarom de dealer de banden op minimaal 3.2 bar heeft gezet. Waarschijnlijk was dit zelfs nog meer aangezien ik er 8000 km mee gereden heb. De combinatie met verlagen en 17” is natuurlijk geen succes, alhoewel de achterkant inmiddels een paar weken weer zijn originele veren had.

Bizar dit…

Profiel  

Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 562

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 07 augustus 2011 07:08 PM
  [ # 84 ]
Iwanb schreef:

Dus, ik snap even niet waarom de dealer de banden op minimaal 3.2 bar heeft gezet. Waarschijnlijk was dit zelfs nog meer aangezien ik er 8000 km mee gereden heb.

Wellicht dat ze bij de dealer per ongeluk 3,5 bar i.p.v. 2,5 bar hebben ingevoerd in het luchtdruksysteem alvorens jouw banden werden opgepompd. Hoe dan ook, de druk in jouw banden was wel absurd hoog! Shocked

Profiel  

Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 528

Gepost: 07 augustus 2011 08:10 PM
  [ # 85 ]

Ik heb er iets van 2.7 of 2.8 in zitten. Bevalt me prima.
(het zijn wel de 16 Inch Eco dingen van Michelin)

Ik heb zowel met nat als droog weer naar mijn smaak voldoende grip.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  

Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 689

Gepost: 07 augustus 2011 08:53 PM
  [ # 86 ]

hoe haal je dat plastic weg waar je gordel vast zit?

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 03 september 2011 10:38 PM
  [ # 87 ]

Jep, daar ben ik weer…wederom gaat mijn DS3 komende week weer terug naar de dealer: klapperende achterbank, met enige regelmaat gierend / schrapende geluid vanuit rechter voorwiel en de originele veren terugplaatsen. En de rem lijkt soms te blijven hangen, wat te horen is als je na een remactie stilstaat, dan hoor je een soort gekraak door de body van de auto heen. Dit geluid kun je ook weleens horen als je de handrem er niet goed opzet, komt iemand dit bekend voor?

Het blijft jammer van zo’n leuke auto, maar ik moet nog even geduld hebben tot mijn nieuwe Ford Focus ST geleverd wordt…

Maar, ik kan me gewoon bijna niet voorstellen dat ik de enige ben met dit gedonder(?)

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 03 september 2011 10:39 PM
  [ # 88 ]

...en laat ik dan verder nog maar even niet beginnen over de dagelijks opkomende en verdwijnende kraakjes en piepjes…:)

Profiel  

Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 562

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 04 september 2011 12:06 AM
  [ # 89 ]

Ben blij dat mijn DS3 tot op heden amper kraakt of piept. De enige kraakjes die ik heb zijn de bekende middenarmsteun en het trillende afdekpaneel bij de subwoofer (maar ja, mijn subwoofer staat ook op +6…).

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8160

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 04 september 2011 12:09 PM
  [ # 90 ]

Volgens mij is de auto van Iwna een uitzondering op de regel als ik het zo hoor. Vervelend dat jou dat overkomen is Iwan.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook