Idd zeer vervelend voor Iwan. Zelf inmiddels 5.000 km+ op de teller en geen last van peipjes/kraakjes, wel het alom bekende gierende geluid in de versnellingsbak. Maar goed, dat wist ik al voordat ik de auto bestelde.
Lees bij Iwan wel iets over niet originele veren & de te hoge bandenspanning. De combinatie hiervan kan natuurlijk wel een flinke bijdrage geleverd hebben aan het gepiep en gekraak. Los daarvan waren de dealer en Iwan waarschijnlijk beter afgeweest wanneer ze de wagen goed binnenste buiten gekeerd hadden en geprobeerd hadden in 1 keer vand e problemen af te komen.
@ Iwan: veel plezier gewenst met je nieuwe auto, is een maatje groter en de Focus (wat je ook van het uiterlijk vind) is een klassebak in zijn segment, dus ga je ongetwijfeld veel plezier aan beleven.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Iwanb schreef:
Maar, ik kan me gewoon bijna niet voorstellen dat ik de enige ben met dit gedonder(?)
Zeker niet, mijn DS3 trilt ook uit elkaar. Dashboard, B-stijl, Gordel, Achterbank, Middenarmsteun. Dealer niet echt gewillig “we kunnen het niet vinden” of “dat hoort zo”. Als ik een keer tijd en zin over heb, dan maak ik er wel werk van.
Same here. Dashboard ratelt en kraakt als een malle. Ik moet eigenlijk ergens een handleiding vinden hoe het dashboard los te maken. Dan fix ik het zelf wel. Voor de rest de ratel bij de gordel kwijt geraakt. En de armsteun, even met wd40 inspuiten. Mijn subwoofer ratelt ook sinds ik een mandje aan de rechterkant tegen de zijkant heb gezet, deze ga ik weer naar links verplaatsen.
Al met al, behoorlijk irritant op z’n tijd, dealer zegt ook kan het niet horen, terwijl ik met de monteur mee reed en dan was het ja idd ik hoor het.
http://ds3club.co.uk/showthread.php?2285-How-to-Remove-dash-panel&s=5485096680e18a67b71b2b8d7d95acac
binnenkort ff zelf prutsen dus.
Ze kunnen de kosten voor het oplossen van kraakjes nergens declareren, vandaar dat er enige onwil bij sommige dealers te bespeuren is. Maar gelukkig, over mijn dealer Klaver in Alkmaar heb ik niks te klagen.
Mijn auto is gewoon als een lekker wijf met een rot karakter. Soms is het prima uit te houden, maar als ze een rotbui heeft maakt het uiterlijk een hoop goed
Dit weekend 600km gereden en geen last meer gehad van het gierende voorwiel. De achterbank zit inmiddels ook vast, met enig kracht flink in de vergrendeling getrokken. Klapperen is weg.
Vanmiddag heb ik hem weggebracht naar de dealer om ook de originele voorvering terug te laten plaatsen en naar de ‘hangende rem’ te laten kijken. Af en toe ruik ik ook een schroeilucht, dus….
Ik ga het voorlopig aankijken. De Focus ST is besteld, maar ga ik privé rijden. Als de DS3 gefixt wordt, blijft ie er vast nog even bij als zakelijk vervoer.
Wordt vervolgd.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Bij mij heb ik nog niet echt wat kunnen ontdekken. Alleen getik rechts, maar dat is een kwestie van de gordel recht hangen zodat deze helemaal oprolt en gespannen staat.
Totaal aantal Berichten: 31
- DS 3 1.6 ehdi so chic airdream
Heb er nu 500km op zitten en nog geen kraakje,piepje of wat dan ook kunnen ontdekken…..
Vanmiddag mijn DS3 weer opgehaald, de originele voorveren zijn (kosteloos) weer teruggeplaatst en de remmen gecontroleerd op aanlopen. Gelukkig niets gevonden. Ik hoop nu echt dat ik eens lol ga hebben van de auto, ik hou de moed erin!
Wel ben ik erg benieuwd wat sommige van jullie bedoelen met het gierende geluid uit de versnellingsbak! Heeft er iemand een opname van?
Totaal aantal Berichten: 482
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Iwan, het geluid komt boven water bij +- 70 km/u,het is echt een gierend geluid om te horen…dus ff een keer je radio zacht zetten en luisteren of je het hoort. stond in de laatste autoweek ook als vraag,schijnt een productiefout/mankement te zijn en er zijn mensen die zich daar aan storen. Je kan het geluid vergelijken met het opschakelen van een rallyewagen,als die opschakelt met een bepaalde setting,hoor je dat ook.
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Totaal aantal Berichten: 369
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
In welke versnelling heb je hem dan staan???
1ste: zo ver komt hij niet in het rode toerengebied.
2de, 3de, 4de
5de: dan ben je wat zuinig aan het rijden.
6de: zit dacht ik op geen een E-HDI
dan ga ik van het weekend eens kijken en luisteren bij de E-HDi van mijn vriendin.
Totaal aantal Berichten: 34
- DS 3 1.6 e-HDi Airdream So Chic
Rammels: alleen middenarmsteun (verholpen met WD40) en bij de basbox (als deze aan het werk is). Valt goed mee te leven.
Verwacht wel dat het dashboard gaat rammelen bij meer gereden kilometers. Deze heb ik al eens moeten aandrukken…
ray78 schreef:Iwan, het geluid komt boven water bij +- 70 km/u,het is echt een gierend geluid om te horen…dus ff een keer je radio zacht zetten en luisteren of je het hoort. stond in de laatste autoweek ook als vraag,schijnt een productiefout/mankement te zijn en er zijn mensen die zich daar aan storen. Je kan het geluid vergelijken met het opschakelen van een rallyewagen,als die opschakelt met een bepaalde setting,hoor je dat ook.
Ben ik even blij dat dát me bespaart is gebleven, de rest was al erg genoeg. Tot dusver heb ik na het laatste dealerbezoek afgelopen dinsdag 500 rammelloze kilometers gereden…
De originele voorvering is teruggeplaatst en dat rijdt wel lekkerder moet ik bekennen. Nu hopen dat het zo blijft, dan ben ik blij!
Totaal aantal Berichten: 31
- DS 3 1.6 ehdi so chic airdream
Ik heb nu 750 km gereden en ben over een paar straten gereden die altijd erg hobbelig zijn en heb nergens last van gelukkig.
Hopen dat het zo blijft!!!
Zo, het gepiep en gekraak van het gordelslot werd nu toch echt te erg….ik heb eindelijk wat WD40 op de bevestiging gespoten. En met resultaat: het is weer stil in de auto
Net even 3 platte stukjes rubber geplaatst aan de onderkant van het dashboard. Eventjes bij de passagier het plastic een beetje lostrekken, stukje eronder duwen en kijken of je het niet ziet zitten. Dit ook bij het alarm knop in die bocht gedaan, en aan de onderkant waar het display zit, waar het over gaat naar het glimmend zwart.
Paar keer goed op geramt en de ratels zijn al een groot deel verdwenen tot minder.
Wel een doek om je schroevendraaier o.i.d doen voor je gaat duwen, het plastic is zo gekrast. Heb ik al eerder ervaren….. ( mooi krasje ergens aan de onderkant gelukkig….
Verder heb ik in het bakje allemaal centen en rotzooi liggen, in mn armsteun ligt rotzooi. Dus helemaal ratel vrij ga je hem niet krijgen. Maar dit is wel een makkelijke oplossing om dat dashboard wat stiller te krijgen zonder het dashboard in geheel te verwijderen.
@marien: Wat ik niet begrijp waarom je niet terug gaat naar de dealer met de auto, voor dat gekraak en gepiep. Dat mag toch gewoon niet. De garage gaat het maar mooi oplossen vind ik. Daar heb je immers garantie voor. (het is geen broodje wat je gekocht hebt)Zo zou ik er over denken.Het zou mijn ook mateloos irriteren dat gekraak.Maar om dan het probleem zelf op te lossen, nou echt niet,Blijf dan net zolang door zeuren totdat er wat aan gedaan word En zoals jij schrijft dat je met een schroevendraaier in de weer bent en er op moet rammen lijkt me niet helemaal de bedoeling Zonde van de auto toch???
En als het probleem meer voor komt bij de ds3 zal er toch wel een oplossing voor zijn of voor komen.