Beste forum-genoten,
Ik had het al eerder vermeld dat ik ging kijken naar een groene GS en het was een plaatje. Ik heb hem vanmiddag opgehaald en het is een erg fijne mooie leuke goede auto. De achterbank is helaas een beetje beschadigd bovenaan door zon invloeden en er is helaas een bol kapot rechts voor maar dat mag allemaal de pret niet drukken.
Ik laat hier ook meteen de foto`s zien, ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Het is dus een GS Club Convertisseur uit 1974, net iets meer dan 80000km op de klok. Hij is van een man uit Eindhoven geweest die helaas is overleden. Het is een 1220cc motor, die wel een klein beetje rookt. Ik denk dat ik hem wel meteen even een beurtje laat geven, natuurlijk de voorste bollen laten vervangen (de achterste zijn pas vervangen) en een nieuwe bobine met contactpunten. De bobine is kapot gegaan toen de eigenaar (erfenis) naar Citromobiel wilde, hij heeft er toen een gebruikte ingezet en wil dat gewoon goed hebben. Ik denk dat ik deze week even langs garage Terlouw rij in Dalem.
Als jullie tips of vragen of op en aanmerkingen hebben, kom er mee want ik leer graag over deze auto.
http://i286.photobucket.com/albums/ll98/supertjuh/Citroen GS 1220/DSC04528.jpg
http://i286.photobucket.com/albums/ll98/supertjuh/Citroen GS 1220/DSC04529.jpg
http://i286.photobucket.com/albums/ll98/supertjuh/Citroen GS 1220/DSC04530.jpg
http://i286.photobucket.com/albums/ll98/supertjuh/Citroen GS 1220/DSC04525.jpg
http://i286.photobucket.com/albums/ll98/supertjuh/Citroen GS 1220/DSC04526.jpg
http://i286.photobucket.com/albums/ll98/supertjuh/Citroen GS 1220/DSC04527.jpg
http://i286.photobucket.com/albums/ll98/supertjuh/Citroen GS 1220/DSC04535.jpg
http://i286.photobucket.com/albums/ll98/supertjuh/Citroen GS 1220/DSC04536.jpg
http://i286.photobucket.com/albums/ll98/supertjuh/Citroen GS 1220/DSC04537.jpg
Dat ziet er goed uit! Dat lijkt een hele knappe wagen.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Mooi hoor, zuinig op zijn dat ie niet hard achteruit gaat qua roest.
En natuurlijk lid worden van de vereniging. Altijd makkelijk voor het uitgebreide onderdelen magazijn.
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Wat een prachtige GS! Wees er maar zuinig op idd.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Uitlaat hangt -zoals bij veel GS-en- te laag.
Reservewiel is van het nieuwere type.
Allemaal futilisteiten, want:
MOOI!!!!
Citroen!
Ik zal eens kijken naar de uitlaat, maar hoe moet ik deze dan omhoog krijgen?
Ik hoop hem zo mooi te houden, ben nu aan het rondkijken waar ik mijn auto van de winter kan stallen. Ik heb in ieder geval meteen een autohoes aangeschaft voor de zomermaanden als de auto voor de deur staat.
Laat de evenementen maar komen! En bedankt voor jullie reacties!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Welkom hier en gefeliciteerd met je prachtige aanschaf!
Ver wat betreft je stallingsvraag, uit welke omgeving kom je? In Friesland kan ik je helpen aan een droog winterplekje waar je eventueel ook nog kunt sleutelen.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Aan die uitlaat kan je -buiten het nakijken van de ophangrubbers- weinig doen. Er zijn een aantal dempers verkocht, waarbij de pijp naar achteren veel te laag “ingelast” is. Mijn GS X3 heeft ook zo’n demper. Als je het echt wil verhelpen: Andere demper eronder of de achterste pijp net achter de demper heet stoken en omhoog buigen.
Je kan het ook zo laten, heb ik tot nu toe ook gedaan.
Citroen!
Dan laat ik de uitlaat lekker zo. Ik woon in de omgeving Zuid Holland Zuid, vlakbij Brabant.
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
‘t Is een plaatje. En een integrale kopie van mijn GS: zelfde motor+bak, zelfde kleur, zelfde grill, zelfde interieur, zelfde dashboard. Alleen 2 jaar jonger.
Die van mij ziet er alleen niet zo glimmend uit als deze…
Zo vandaag is mijn GS getaxeerd, hij heeft een taxatie waarde van tussen de 7000 en 8000 euro!
Met de nieuwe voorveerbollen rijdt de auto echt fantastisch. De motor loopt als een zonnetje en de stoelen zitten geweldig. Ik wil alleen nog gele lampen hebben en dan is de auto echt op z`n best.
Weet iemand waar ik een goede autohoes kan kopen?
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Mario TT schreef:Dan laat ik de uitlaat lekker zo. Ik woon in de omgeving Zuid Holland Zuid, vlakbij Brabant.
Dat moet dan dicht bij Gorinchem zijn. Wat een keurige GS, zeg! Zo’n Convertisseur maakt hem echt lekker klassiek.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Ik woon erg dicht op Gorinchem, dat klopt zeker. Ik ben op vakantie geweest, vandaar mijn late reactie.
Heb vandaag mijn taxatierapport bekeken, deze lag al een paar dagen op de mat. Mijn auto is zeer goed uit de taxatie gekomen met een bedrag van 8000 euro! Ongelooflijk.
Hij is nu net terug van een grote beurt en hij rijdt nog steeds erg lekker. Olie ververst,bougies,bakolie met filters, nieuwe contact punten.. Noem het maar op. Ik heb nu ook een rechter spiegel! Een optie maar bij de club variant die ik heb dit er al een plaat aan de binnenzijde van de deur om de spiegel erop te monteren. Ook mijn voorruit is gekit aan de bovenzijde zodat deze niet meer lekt. Hij lekte recht op de radio en dat is niet fijn! Hij lijkt ook beter te reageren met nieuw LHM maar misschien zit dat tussen de oren.
Zo even een korte update met een vraag:
Ben dit weekend naar Luxemburg-stad geweest met de GS en dwars door de ardenne gegaan. En met een snelheid van 100-110 km/uur gaat de GS als een zweeftrein over de weg, zonder een centje pijn. Het blijft toch een genot om zo over de weg te zweven. Al werd het met 30 graden toch wel wat aan de hete kant in de auto.. Maar goed wat wil je zonder airco.
En het grappige is dat ik volgende week WEER naar de ardenne ga, dan naar de GP van Belgie mijn jaarlijkse uitje. Heb natuurlijk vandaag in luxemburg de auto en de jerrycans gevuld met euro98 premium van de Aral. Het enige dat ze hadden. En het grappige is is dat mijn auto nu zuiniger heeft gereden dan de terugweg. Dus of hij komt los of die brandstof helpt toch.. want heen was het 1 op 10 en terug 1 op 11-12. En hij gaat nu soepeler draaien de motor, je merkt het toch.
Nu zijn me twee dingen opgevallen, als ik een rechter bocht neem, en dan niet een flauwe maar een beetje krachtig dan hoor ik iets aanlopen/piepen. Wellicht een wiellager? Het grappige is dat het van rechts komt in een rechterbocht..
En ten tweede, en dat is iets waar ik me wel zorgen om maak, en dat is dat mijn auto water lekt uit de balk onder de achterklep. Het viel me laatst al op dat er wat druppels uit kwamen en dat vond ik niet zo erg maar toen ik vrijdag onder de auto lag en ging kijken trok ik een van de 3 rubberen doppen eruit en kwam er een plens met water naar beneden. Nu is het zo dat het lekken kwam omdat er al een klein gaatje in de onderste balk zit. Daar zit ook een stengeltje naar de uitlaat om deze op z`n plek te houden. Kan iemand mij vertellen of er dan een lekgat verstopt zit of dat ik ergens een probleem heb of begin te krijgen? Mijn vaste Citroen garage is nu met vakantie maar ik zit erover te denken om dat stengeltje eruit te frezen en dan dicht te lassen en dat stengeltje er opnieuw op te laten lassen en dan die achterste balk vol met tectyl te spuiten. Wat vinden jullie van dit alles?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zuiniger op de terugweg? Simpel: Was bergaf.
Altijd afwateringsgaten maken/open laten onderin de holle ruimten.
Citroen!
Theoretisch klopt dat wel omdat Nederland lager ligt maar dat is toch wel lichtelijk verwaarloosbaar..
Tja ik snap dus wel dat je afwateringsgaten open moet laten maar zit dat daar niet al? Die rubberen doppen in de achterste balk onder de achterklep horen die daar ook? Of zijn dat normaal open ruimtes??