Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dacht dat zo’n iso plaat onder de kap standaard was. Mijn 2500platte diesel heeft het ook.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
La Léo schreef:Die zaten op diesels en op Prestiges.
Dat klopt wel dan
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dit leek mij dus ook typisch iets voor een turbo ivm herry onder de kap als de turbo het doet.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Maar is zo’n kap nou ook bedoeld om lawaai in het interieur tegen te gaan of is het om de decibellen buiten te minderen?
Vandaag verder gegaan met het plekje. Ik ben geen spuiter helaas, krijg het niet perfect strak maar het wordt iig beter dan dat het was. Nu ook links mooie RVS stijlen. Daar zat dus gewoon zwarte ducktape op. De tape laat gemakkelijk los. De lijm is echt een vieze troep. Goed heet gestookt en met een doekje afgeveegd. Dat doekje kun je daarna nergens meer voor gebruiken.
Ook de linker sierstrips gedaan, maar geen tijd meer voor de achterste. Daar zit ook wat spuitwerk aan en morgen begint het werk weer dus moeten we het weer in weekenden doen.
Ik vind de blinkende stijlen echt veel chiquer staan! Misschien ook maar eens aan rvs deur handels gaan denken om het compleet te maken!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Lekker bezig!
En stuur maar een Pb’tje als rvs handgrepen wilt.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er alweer goed uit.
En wat het spuiten betreft .als je het niet echt onder de knie hebt. Probeer dan heel dun te spuiten en dit herhaal een paar keer.
Dan komt het zeker goed,als alles dan droog is goed poetsen en je hebt een goed resultaat.
En dan nog eenp tip gebruik AUB geen commendant want dit is echt ROTZOOI.
Gewoon goed poetsen en dik in de was zetten
Commendant tast alleen maar aan,ga anders effe naar een spuiter en haal daar een goed poets middel.
En ze staan je vast met raad en daad bij.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
DSuper1970 schreef:Maar is zo’n kap nou ook bedoeld om lawaai in het interieur tegen te gaan of is het om de decibellen buiten te minderen?
Geen idee…
Ik heb er in elk geval niet echt veel verschil door gemerkt.
Verder kan ik mij eigenlijk niet herinneren of de motorkap gaat stomen als er koude regen op de hete kap valt.
Een isolatie mat zou dit in elk geval voorkomen, tenmiste zo is mijn ervaring wel bij de Xsara, die zonder isolatiemat wel gaat stomen
Verder mooie bling!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
F.SvM schreef:Gewoon goed poetsen en dik in de was zetten
Wat bedoel je precies met goed poetsen?
Voor echt een goed resultaat zal je het 5 stappen plan moeten uitvoeren.
De details en goede producten zijn te vinden op http://www.carclean.nl, daar geven ze ook goede tips op alle vragen
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Arjan Verkade schreef:F.SvM schreef:Gewoon goed poetsen en dik in de was zetten
Wat bedoel je precies met goed poetsen?
Voor echt een goed resultaat zal je het 5 stappen plan moeten uitvoeren.
De details en goede producten zijn te vinden op http://www.carclean.nl, daar geven ze ook goede tips op alle vragen
Ik bedoel ga AUB geen commendant gebruiken is rotzooi.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Yep, er zijn veel betere polijstmiddelen
Thnx guys! Vwbt dat spuiten, ik heb het inderdaad laagje voor laagje gedaan. De eerste keer niet, maar dat heb ik weer dood gescheurd. Dus commandant is uit den boze? Omdat het silicone vrij is dacht ik dat het wel ok was. Heb dat overigens niet op het deel gebruikt waar ik gespoten heb hoor. Alleen onder de strips, om de ruwe lak gladder te krijgen.
Coen, ik hou de rvs grepen in gedachte. Wat me tegen houd is de krakkemikkige deurbekleding, het zit nu nog goed nl.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die serie 2 deurbekleding krijg je er gewoon heel af hoor!
Die heb ik toch al minimaal een keer of 5 a 6 eraf gehad. Echt een fluitje van een cent
Serie 1 is een ander verhaal, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ik zou persoonlijk die zwarte grepen erop laten. Veel mooier bij dat wit!
Al dat “bling”... dan wordt het véél te veel een rappers-auto
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
De cx kan nog net niet bouncen, zoals sommige van die rap-homeboy-bling-bolides
Maar als je nog een mening wilt: ik zou gaan voor chique, juist bij dat wit
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Off-topic, maar dat ‘bouncen’ is meer iets van de Lowrider-cultuur en dat wordt voornamelijk door de Latino bevolking uitgeoefend, die daar zeer bekwaam in zijn - wat je er verder ook van mag vinden.
Meestal betaalt én werkt de hele familie jarenlang samen aan zo’n wagen, inclusief (soms zelfs religieuze) airbrushes op de plaatdelen!
De Afro-Amerikaanse cultuur is wat dat betreft - sorry dat ik het zeg- een stuk luier: die trekken hun knip, kopen grote wielen met spinners, een hoop chrome, vergulde emblemen + dito grille, laten hun naam in de stoelen borduren en dan nog wat meer van die kitsch-bling erop en denken dan dat ze aan het ‘customizen’ zijn.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D