Totaal aantal Berichten: 27883
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
La Léo schreef:Ik zou persoonlijk die zwarte grepen erop laten. Veel mooier bij dat wit!
Al dat “bling”... dan wordt het véél te veel een rappers-auto
Dat is bij een GTi toch niet anders?
Qua cultuur zit je idd helemaal goed.
Als er van die chrome grote velgen onder zitten zal je ze niet vaak zien springen, dat werkt volgens mij alleen op spaakwielen, andere velgen breken anders. En vaak het zij het ook kleine wielen.
Op donkerblauw of zwart steekt RVS denk ik mooier af en op deze witte met zijn zwarte stootstrips staan die zwarte handgrepen eigenlijk prima.
Ach, en van een beetje bling bling op zijn tijd ben ik niet vies
Fotootje van mijn XM in bling bling uitvoering? Niet schrikken hoor, ik heb hem daarna als nog met gerestaureeerder blokjes velgen uitgevoerd en in de zomerstalling gezet.
Het spuitwerk is ruk…excuses les mots. Ik ben volledig opnieuw begonnen, maar het valt niet mee.
Maar zoals het nu is laat ik het toch maar, beter lukt me niet. Morgen zet ik het chrome stripje (de “hockeystick”) weer terug.
Als ik geen commandant mag gebruiken, wat is dan een goed polijstmiddel van een ander merk, specifie voor lak?? Een wax cleaner is te licht.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
- CX 25 GTi Turbo 2
Ik gebruik zelf: http://carclean.nl/product/Poorboys_World/Professional_Polish_473ml_PB-PP16_100723.aspx
Dat wit zwart is idd mooi.
Mijn eigen CX is helemaal zilver / zwart, dat komt ook mooi uit. Eigenlijk is er niets van chroom look bij mij, zeker nu de strips weer zwart zijn
Dus die Poor boys Polish maar eens bestellen! Daar zit ook geen wax in lees ik. Thanks Arjan!
- CX 25 GTi Turbo 2
Je kan na de polish ook nog http://carclean.nl/product/Poorboys_World/White_Diamond_473ml_PB-WD16_100901.aspx gebruiken voor dat je Wax gebruikt
Dju, net de betaling gedaan…
Die Poorboy’s polijst tralala van Arjan werkt prettig. Het plekje is nu vrijwel egaal gepolijst maar ik ben er niet trots op. Ondanks dat ik de juiste Motip lak heb volgens het kleurnummer is deze lak een tikje grijzer dan het wit van de auto. Misschien dat madame na al die jaren natuurlijk een tikje verbleekt is. Wat zou een scherm spuiten kosten?
Wat nu wel weer mooi is zijn de achterlichten. Ook deze worden in de loop der jaren steeds donkerder en matter. 2 weken geleden had ik LA al vervangen door een veel jonger en helderder exemplaar en afgelopen zaterdag heb ik bij het CX magazijn nog een nieuwe RA kunnen scoren. Dingen zijn wel duur geworden pffft.
Maar nu ziet haar derrière er weer een stukje frisser uit. Je ziet nu bv in de mistlampunit de reflector weer zitten.
Het zijn deze kleine detials die samen er voor zorgen dat een auto in zijn geheel goed overkomt.
Voor:
en Na:
Totaal aantal Berichten: 6483
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik heb het achterscherm van mijn ex-XM ooit eens voor 400 euro laten doen (zwart). Was wel inclusief het wegwerken van een paalafdruk, dus het kan vast goedkoper. Spuiten van het voorscherm van mijn CX was iig goedkoper.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Ok Freek, thanks, misschien toch maar eens overwegen voor de andere kant. Daar zit nl een joekel van een kleurverschil.. (niet errug goed te zien op wit, maar toch)
- CX 25 GTi Turbo 2
Fijn dat het goed werkt
Overigens kan je er ook gewoon die achterlichten mee doen!
Al moet ik nog eens goed uitzoeken hoe je dan precies het beste te werk kan gaan.
Weer thuis van een prachtig evenement; 37 ans Citroën CX! Hoewel ik op de heenweg even dacht dat mijn weekend eertijds zou stranden…
40km voor Senlis rook ik echt heel plotseling een KVS lucht. Op dat moment had ik de sokken er goed in en reed plm 140-150km/u. Bovendien was het snoeiheet met 32c buitentemperatuur. Een groot geluk was dat ik precies bij de oprit van een Agip station reed en zodoende na vlug spiegen nét van de linkerbaan naar de oprit kon.
Meteen onder het afdak van het pompstation stilgezet bij een deel wat niet in gebruik was. De stoom kwam al uit de naden van de motorkap, nog voordat ik stil stond. Motor vlug uit en voorzichtig de kap open. Een hete waterfontein spoot tegen de onderzijde van de kap en deels naar opzij.
Was toch even schrikken want het ziet er best dramatisch uit.
Nadat de druk afnam kon ik van dichterbij inspecteren waar het lek zat. Meteen een gevoel van opluchting. Er was een scheur ontstaan precies op de flens van het blok naar de radiator. Dit kon ik zelf wel fixen door met een stanleymesje een reepje van 2cm van de slang in te korten en de verbinging weer te herstellen.
Ik had geen KVS bij me dus die Agippomp was écht een mazzeltje. Meteen 10 liter gekocht en afgevuld. De radiator ontluchting opengedraaid en gewacht tot daar ook weer water uitkwam.
De CX gestart en gewacht totdat de fan weer aansloeg. Na 3 kwartier kon ik mijn weg gelukkig weer vervolgen en heb ik kunnen genieten van een perfect weekend!
en lekker dat dat ding rijd man!!
Heerlijk die stoelen, ook de slaapstand is perfect.
had je nu ook nog wat gedaan aan de geluidsisolatie… Dan was ik me niet lam geschrokken
Heeft ongeveer een 1000 meter geduurd om tot de conclusie te komen dat…
- CX 25 GTi Turbo 2
Wel fijn dat je zoiets onderweg nog kan fixen!
Ik neem aan dat je de slang wel gaat vervangne voor de zekerheid?
@ gompy58
Volgens mij ben jij druk op zoek naar een CX!
Dat wil ik eigenlijk wel doen Arjan. Alleen wil ik geen NOS slang of iets wat al een kwart eeuw op de plank ligt. Zijn deze CX slangen, behalve bij CX basis DE, in NL nog te bestellen??
- CX 25 GTi Turbo 2
Een NOS slang heeft altijd nog minder te lijden gehad dan jouw slang onder de kap
-10 graden buiten in de winter en ruim 100 graden op bedrijfstemp