15 van de 25
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
LA TRS:  weer en route!
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 15 september 2011 08:11 PM
  [ # 211 ]

Jij en SP hebben hetzelfde probleem gehad op deze trip.
ik ben er ook een keer mee gestrand, gescheurd op dezelfde plek. dus ik denk dat voor het volgende uitje iedereen die slang maar moet controleren !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 september 2011 08:17 PM
  [ # 212 ]

Is dat bij een 2200 blok wel hetzelfde als bij een 2500 Citroën blok? Wink

Wel toevallig verder!

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 15 september 2011 08:46 PM
  [ # 213 ]

Heb je wel een punt Arjan. Beter nos dat oud gebruikt. Maar ik had het met mijnheer Geselschap senior Smile nog over een merk koelslang. Iets dat met een “G” begint dacht ik, ben alleen vergeten hoe en wat. Ik meen dat die een extra katoenen bewapening tussen het rubber hadden…

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 september 2011 09:26 PM
  [ # 214 ]

Gates? Bekend van gewapende benzineslangen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 15 september 2011 09:29 PM
  [ # 215 ]

YEP!!  Dat is het! Gates! Meteen maar even googlen of die ook nog voor de 22 TRS slangen leveren.
Dankje @jantje!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 15 september 2011 09:50 PM
  [ # 216 ]

die koelslangen knikken daar allemaal een beetje, iedere keer als je gas geeft. dan kantelt het blok. dus een gevoelig punt waar die slang op scheurt.
2400i, 2200 en 2500 gti t2 waren deze voorbeelden. ligt dus niet aan het blok, maar aan het kantelen.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 16 september 2011 11:06 AM
  [ # 217 ]

Joepie, via mijn onderdelen.nl een koelslang gevonden, momenteel met 43% korting! En hij is van Gates!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 16 september 2011 11:46 AM
  [ # 218 ]

moest je daar eerst je gegevens opgeven, en dan formulier versturen ? dan krijg je info ?

mag ik vragen wat de prijs is incl 43% korting voor deze slang ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 16 september 2011 12:05 PM
  [ # 219 ]

Mooi dat je een slang hebt kunnen vinden bravo.

Het is http://www.mijnautoonderdelen.nl en de slang kost 12,37 euro incl BTW en korting.

Je geeft je kenteken of de autogegevens in en dan krijg je een overzicht aan onderdelen die zij leveren.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 16 september 2011 12:08 PM
  [ # 220 ]

Is het niet ex btw? Iig is het €21,32 thuis op de mat. Ze hebben niet veel voor de CX, maar nét wel díe slang. Dinsdag zal hij binnen zijn.
Ik heb de gegevens van ons bedrijf opgegeven, maar volgens mij kan het particulier ook hoor.

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 16 september 2011 12:14 PM
  [ # 221 ]

prima prijsje !
voor mijn GTI T2 kan ik daar geen radiator slang te vinden…. !?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 16 september 2011 12:26 PM
  [ # 222 ]

cheese Tsja Jim, da’s weer het leuke van ‘n TRS! (Maar een Turbo2 is ook niet te versmaden) Wink

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 september 2011 07:53 PM
  [ # 223 ]

Ik heb daar wel eens mijn twijfels bij of een 2500 IE nou wel zoveel duurder is in onderhoud dan een 20/22…

Op de uitlaat na kan ik mij eigenlijk weinig dingen herinneren die echt speciaal zijn voor een turbo, en voor een 2500 IE heb je dat probleem van de uitlaat niet eens.

Wel mooi werk dat je een andere slang heb kunnen regelen! Wink

Profiel  
 
Gepost: 16 september 2011 08:51 PM
  [ # 224 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik heb daar wel eens mijn twijfels bij of een 2500 IE nou wel zoveel duurder is in onderhoud dan een 20/22…
Op de uitlaat na kan ik mij eigenlijk weinig dingen herinneren die echt speciaal zijn voor een turbo, en voor een 2500 IE heb je dat probleem van de uitlaat niet eens.


Ehhhh….

En de Turbo zelf dan?
En de Luchtmassameter?
En de injectiecomputer?
En de ontstekingscomputer?
En de injectoren?
En de Harmonicaslang?
En de BDP-sensor(en)?
En de Bosch-benzinepomp?
En de kunststof luchtinlaat (bij de niet-turbo) die vaak scheurt op de lasnaad?

En dat zijn dan alleen de onderdelen, los van de eventuele storingzoek-uren.

Laughing  devil


Maar ja, een Turbo is inderdaad een stuk spectaculairder om mee te rijden, en dan ben je al die ongemakken ook weer snel vergeten, da’s geheel waar. En daarom is het allemaal op z’n eigen manier weer cool. Cool  Wink


P.S. @Jim: Bij de Basis hebben ze die slang voor jouw auto voor iets van € 40 ofzo hoor. Valt toch ook wel mee….

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 september 2011 09:03 PM
  [ # 225 ]

Tuurlijk zijn dat allemaal extra onderdelen.
Hier en daar gaat er ook wel eens wat stuk, maar op een carb uitvoering zitten ook weer een aantal aandachtspuntjes die je op een IE weer niet heb Wink

In de tijd dat ik hier veel gelezen heb heb ik niet het idee dat al die onderdelen vaak stuk gaan (op het injectie relais en BDP sensoren na, maar dat zijn ook de kosten niet).
In dat opzicht bedoel ik dat het niet veel duurder hoeft te zijn.
Persoonlijk vind ik het hele injectiesysteem wel een uitdaging, je kan er zelf best nog wel wat mee. Dat kan je bij een nieuwe auto wel vergeten… Confused

Als je pech heb kan je natuurlijk een keer goed aan de beurt zijn…

De zwake CX punten zoals roest en de wielophanging heb je bij elke uitvoering Wink

Profiel  
 
 
15 van de 25
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook