Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Jij en SP hebben hetzelfde probleem gehad op deze trip.
ik ben er ook een keer mee gestrand, gescheurd op dezelfde plek. dus ik denk dat voor het volgende uitje iedereen die slang maar moet controleren !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is dat bij een 2200 blok wel hetzelfde als bij een 2500 Citroën blok?
Wel toevallig verder!
Heb je wel een punt Arjan. Beter nos dat oud gebruikt. Maar ik had het met mijnheer Geselschap senior nog over een merk koelslang. Iets dat met een “G” begint dacht ik, ben alleen vergeten hoe en wat. Ik meen dat die een extra katoenen bewapening tussen het rubber hadden…
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gates? Bekend van gewapende benzineslangen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
YEP!! Dat is het! Gates! Meteen maar even googlen of die ook nog voor de 22 TRS slangen leveren.
Dankje @jantje!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
die koelslangen knikken daar allemaal een beetje, iedere keer als je gas geeft. dan kantelt het blok. dus een gevoelig punt waar die slang op scheurt.
2400i, 2200 en 2500 gti t2 waren deze voorbeelden. ligt dus niet aan het blok, maar aan het kantelen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Joepie, via mijn onderdelen.nl een koelslang gevonden, momenteel met 43% korting! En hij is van Gates!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
moest je daar eerst je gegevens opgeven, en dan formulier versturen ? dan krijg je info ?
mag ik vragen wat de prijs is incl 43% korting voor deze slang ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Mooi dat je een slang hebt kunnen vinden .
Het is http://www.mijnautoonderdelen.nl en de slang kost 12,37 euro incl BTW en korting.
Je geeft je kenteken of de autogegevens in en dan krijg je een overzicht aan onderdelen die zij leveren.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Is het niet ex btw? Iig is het €21,32 thuis op de mat. Ze hebben niet veel voor de CX, maar nét wel díe slang. Dinsdag zal hij binnen zijn.
Ik heb de gegevens van ons bedrijf opgegeven, maar volgens mij kan het particulier ook hoor.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
prima prijsje !
voor mijn GTI T2 kan ik daar geen radiator slang te vinden…. !?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Tsja Jim, da’s weer het leuke van ‘n TRS! (Maar een Turbo2 is ook niet te versmaden)
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb daar wel eens mijn twijfels bij of een 2500 IE nou wel zoveel duurder is in onderhoud dan een 20/22…
Op de uitlaat na kan ik mij eigenlijk weinig dingen herinneren die echt speciaal zijn voor een turbo, en voor een 2500 IE heb je dat probleem van de uitlaat niet eens.
Wel mooi werk dat je een andere slang heb kunnen regelen!
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Arjan Verkade schreef:Ik heb daar wel eens mijn twijfels bij of een 2500 IE nou wel zoveel duurder is in onderhoud dan een 20/22…
Op de uitlaat na kan ik mij eigenlijk weinig dingen herinneren die echt speciaal zijn voor een turbo, en voor een 2500 IE heb je dat probleem van de uitlaat niet eens.
Ehhhh….
En de Turbo zelf dan?
En de Luchtmassameter?
En de injectiecomputer?
En de ontstekingscomputer?
En de injectoren?
En de Harmonicaslang?
En de BDP-sensor(en)?
En de Bosch-benzinepomp?
En de kunststof luchtinlaat (bij de niet-turbo) die vaak scheurt op de lasnaad?
En dat zijn dan alleen de onderdelen, los van de eventuele storingzoek-uren.
Maar ja, een Turbo is inderdaad een stuk spectaculairder om mee te rijden, en dan ben je al die ongemakken ook weer snel vergeten, da’s geheel waar. En daarom is het allemaal op z’n eigen manier weer cool.
P.S. @Jim: Bij de Basis hebben ze die slang voor jouw auto voor iets van € 40 ofzo hoor. Valt toch ook wel mee….
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tuurlijk zijn dat allemaal extra onderdelen.
Hier en daar gaat er ook wel eens wat stuk, maar op een carb uitvoering zitten ook weer een aantal aandachtspuntjes die je op een IE weer niet heb
In de tijd dat ik hier veel gelezen heb heb ik niet het idee dat al die onderdelen vaak stuk gaan (op het injectie relais en BDP sensoren na, maar dat zijn ook de kosten niet).
In dat opzicht bedoel ik dat het niet veel duurder hoeft te zijn.
Persoonlijk vind ik het hele injectiesysteem wel een uitdaging, je kan er zelf best nog wel wat mee. Dat kan je bij een nieuwe auto wel vergeten…
Als je pech heb kan je natuurlijk een keer goed aan de beurt zijn…
De zwake CX punten zoals roest en de wielophanging heb je bij elke uitvoering