relais zit wel geplaats tbv luchtpomp bij cxen waar dit standaard is en aangezien je nu ook de schakelaar belast als je de luchthoorns laat klinken is het aan te raden deze ook via een relais te laten lopen maar moet je zelf maar zien.
rechter dimlicht zou ik zeker ook over zelfde relais laten lopen als die voor linker kant.
vrgr, joost
DSuper1970 schreef:
Wat kost een nieuwe thermostaat bij de specialist plm?
termostaat kost een paar tientjes en zit indd niet altijd een pakking bij wel als je een koppakkingset koop voor je blok dan zit die pakking er wel bij maar kijk eens op de site van cx basis zij verkopen de pakking los.
vrgr, joost
Thanx Joost, maar hier begint het al. Moet ik voor de 22 TRS niet deze thermostaat hebben??
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
dit is wat je dus nodig hebt
voor de trs motor.
http://cx-basis.de/eshop/images/E-Wasserleitungen CX 22.jpg
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=22828&products_id=5647
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=22828&products_id=5642
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=22828&products_id=5646
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=22828&products_id=5644
sorry zat bij het vorige bericht verkeerd te kijken dit is dus wat je nodig hebt.
vrgr, joost
Edit van de moderator: svp niet steeds op het laatste bericht quoten.
Voor mijn TRDT was ‘ie 23,50 bij Léo, maar dan uiteraard inclusief rubber en pakking.. Als je op een mooie (zater-)dag naar Raamsdonksveer rijdt, krijg je geheid de goeie mee inclusief pakkingen en goede raad.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Ja idd , die vanaf 86. Gisterenavond de LCER nog eens gelezen en dan lijkt het klusje alweer gemakkelijker. Ik moet eerst alle KVS aftappen en die bout zit aan de onderkant van het blok. Ook de onderste radiatorslang los. Dan de zaak de- en monteren. Evt spoelen, hoewel Renard dat gedaan heet als het goed is in mei, twijfel ik nu over.
Dan vullen met SP14 spec. KVS. Eerst via de dikke radiatorslang boven en de rest in het expansievat. En dan ontluchten via radiator stelbout Links boven. Er was mij verteld dat er nog een ontluchtingsnippel bij de waterpomp zou zitten. Die kon ik langs de autoroute absoluut niet vinden. BLijkt dus ook niet aanwezig bij de Douvrin Is het toen toch goed gegaan.!
Hmmm, ik moet er nog even over denken. Ik kan dit wel uitvoeren onder de carport in de hoogste stand met bokjes er onder lijkt me.
Oh Joost, bedankt voor je inbreng maar wil je niet elke keer quoteen, dan wordt het topic zo lang!
Gr. Mike
edit: Tuurlijk Franq! Liever bij la Leo! Ik laat het anders wel opsturen (Zaterdagen werk ik)
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Franq schreef:Voor mijn TRDT was ‘ie 23,50 bij Léo, maar dan uiteraard inclusief rubber en pakking.. Als je op een mooie (zater-)dag naar Raamsdonksveer rijdt, krijg je geheid de goeie mee inclusief pakkingen en goede raad.
ja is ook zo maar dit zijn ook de juiste onderdelen .
kan natuurlijk ook elders kopen.
gr, joost
let wel op als je de boutjes los maakt van het thermostaathuis dat je dat met beleid doet willen nog wel eens afbreken en dan ben je nog ff bezig en andersom als je de boel weer vast zet niet mega vast aantrekken het aluminium waar de stalen bouten ingedraaid worden is maar zacht tov metalen bout.
gr, joost
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
afbreken
Zoals je wellicht ook al gezien hebt bij een topic over mijn thermostaatwissel heb ik voorgestelde om de bouten te vervangen door drie draadeinden die je in het thermostaathuis draait. Vervolgens bevestig je de ‘thermostaatkap’met drie boutjes.
Je hebt dan nooit het risico hebben van knappende bouten omdat je alleen de moertjes vast aandraait. Ook bij het weer loshalen levert dit geen risico meer op.
De draadeinden kunnen m.i. zelfs van rvs zijn. Deze komen misschien erg vast te zitten in het thermostaathuis (voor de zekerheid zou ik deze wel met koperpasta erin draaien), maar de boutjes (ook van rvs en koperpasta) draai je altijd weer fluitend los.
Toen ik gisteren mijn oliekoeler uitbouwde en daarvoor de onderbeplaating loshaalde was ik blij dat ik 10 jaar geleden de bouten van koperpasta had voorzien. Je draait echt alles weer zonder problemen los.
maar ik vrees dat ‘m dat niet wordt
@ DSuper: Jawel hoor, erg moeilijk is het niet. Je kunt er zelfs redelijk goed bij. Wel idd met beleid de schroeven eruit draaien. Restant van de pakkingen verwijderen en weer monteren. Zelfs ik kan het!
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
@ maartens..goed iedee!
@dsuper1970 .. ik snap dat je voor het goedkoopste en nog bedankt voor het uitzoeken van de nummers !
gr, joost
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
joostvanbroekhoven schreef:
@dsuper1970 .. ik snap dat je voor het goedkoopste en nog bedankt voor het uitzoeken van de nummers !
gr, joost
HEY! Houden we het even een beetje vriendelijk? Dit soort reactie dragen NIET bij aan de goede sfeer!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb je 2 keer bedankt hoor Joost nogmaals waardeer ik het zeer dat je de nummers voor me uitzocht. En ik ga echt niet voor het goedkoopste. CX’en kosten geld, maar ik mag alles wel overwegen natuurlijk.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
is ok no hard feelings!
vrgr,joost