Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Overigens geen fijn klusje om die ringen te vervangen van de tank in de kofferbak
Maar ja, wel veel beter dan de tank er onderuit natuurlijk.
Qua kosten en tijd is het wel weer te doen. Die rubber ringen zijn bij CX Basis te bestellen. Ik heb toen ook direct de ijzeren ringen vervangen, die waren ook gaan roesten.
En dan moet de tank natuurlijk leeg zijn…die zit net nokkie nokkie namelijk
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Met een volle tank kan je in de kofferbak nog steeds de vlotter eruit halen volgens mij.
Zorg wel voor genoeg doeken in de buurt, mogelijk komt er een scheut benzine uit
die tank kun je toch wel leeg zuigen Mike ?
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
DSuper1970 schreef:de tank (...) zit net nokkie nokkie namelijk
En als je hem normaal voltankt in plaats van nokkie nokkie, misschien heb je dan helemaal geen last van benzinelucht?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zodra je die vlotter eruit haalt of de tank nu 10% vol zit of bijna helemaal dan krijg je zeker een hele doordringende benzine lucht.
Ik denk dat je je zorgen maakt om wat er in de vulpijp zit?
Dat is dan wel iets om rekening mee te houden. Maar misschien dat die benzine er al uit is?
Nee, ik heb inmiddels 150km gereden dus zo nokkie nokkie (hahaha) zit ze niet meer.
Moet opeens wel aan iets anderes denken, wat me een paar maanden geleden opviel in de binnenkant ra scherm. Daar hangt een busje los. Er zit een beugeltje aan wat doorgeroest is. Volgens mij moet het busje hoger hangen dan waar het nu zit. In het busje lijkt een kogeltje te zitten. Wat het doet weet ik niet. Het lijkt op een extra brandstoffiltertje maar dat zal wel niet. Heb er een foto van:
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik heb die tank vlotter een keer vervangen. de afsluitingen waren verder in orde.
ik geloof dat je die afsluiting vast zet met een ring die je vast draait / vergrendeld. die moet los.
het was goed te doen hoor. en dat gaat jou dus ook lukken !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo dus
Die ring moet je los bijtelen met een schroevendraaier.
Terugzetten is net even wat lastiger… Een paar extra handjes kan geen kwaad
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mooie / illustratieve foto !
idd die metalen ring haakt vast, door em een stukje te draaien.
ik heb ook de schroevendraaier methode gebruikt.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Volgens mij heb ik het op kunnen lossen!
Toch maar de hele koffer leeggemaakt en het afdekplaatje weer verwijderd. Het zag mooi droog alhoewel er nog steeds een benzine lucht vanaf kwam. Toen de auto gestart en vliegensvlug de kofferbak in gedoken en idd, het gutste uit de linker slang die op het nippeltje zit met het pijltje erop. (Waar zijn jullie slangen eigenlijk op de foto’s?? Of komt dat omdat dit een 22 trs is en jullie injectie hebben??)
De slang bleek idd gescheurd over het naadje. Maar gelukkig maar een kleine 1.5cm. Ik kon de benzine slang wat naar me toe trekken en iets inkorten. Daarna een nieuwe bredere klem erover en weer gestart.
Geen benzine lekkage meer. Straks nog even een goede testrit maken.
Dit is natuurlijk een noodoplossing. Uiteindelijk moet deze slang toch vernieuwd worden want het rubber is toch wel oud.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
yep. deze scheurt zo weer… Benzine fikt erg goed hoor!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
nu nog vervangen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
en echte brandstofklemmen gebruiken ipv de deze? ik gebruik altijd ABA klemmen daaarvoor check ineens al je brandstofslangen want als deze er zo uitzien zal het met de rest niet beter gesteld zijn…op een 22trs zijn er dat echt niet zo veel..
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Deze klemmen zijn prima. Alleen even opletten dat je ze niet té vast zet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste