22 van de 25
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
LA TRS:  weer en route!
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 november 2011 04:21 PM
  [ # 316 ]

Ik heb 2 doppen in de tank, 1 voor de vlotter en 1 voor het aanzuigpunt.
Vele andere uitvoeringen hebben een combinatie van de 2, vandaar het verschil Wink

Wel goed nieuws dat je het probleem gevonden heb!

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 01 november 2011 04:47 PM
  [ # 317 ]

Dank voor al jullie positieve opmerkingen en aanmoedigingen. Ik zie ook wel dat dit een punt van aandacht is natuurlijk. Met brandstof moet je niet knoeien maar het zit nu goed en lekt niet. En idd heb ik m niet té vast gedraaid!
Door omstandigheden moet ze het nu gewoon nog even een paar weken volhouden en daarna kan ze met verdiende winterslaap.  Wink

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 01 november 2011 06:03 PM
  [ # 318 ]

Het valt gelukkig mee en dat zal voor je XM ook zo zijn Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 01 november 2011 07:48 PM
  [ # 319 ]

Wat zijn echte brandstofklemmen (ABA) in een eerdere post?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 01 november 2011 08:07 PM
  [ # 320 ]
DSuper1970 schreef:

Daar hangt een busje los. Wat het doet weet ik niet.

ken dit niet…. tank/benzinedamp ontluchting ???
zit er nog een slang aan ? waar gaat die heen ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Gepost: 01 november 2011 09:03 PM
  [ # 321 ]

Deze zijn het beste voor brandstofleidingen, in mijn bescheiden opinie.

De “Athéna-modellen’ (dus alles met een Douvrin) motor hebben een gecombineerde tankvlotter/aanzuigunit. Bij de 24/25 modellen is dit een aparte aanzuigunit met metalen slurfjes erop en een aparte peilunit. En dus ook twee gaten in de tank.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 november 2011 09:08 PM
  [ # 322 ]

Zijn die klemmen eigenlijk ook niet verplicht voor benzineleidingen?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 november 2011 09:15 PM
  [ # 323 ]

Nee hoor. Op een ds zitten niet eens klemmen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 november 2011 09:29 PM
  [ # 324 ]

In dit geval gaat het over een carb, geen idee hoe het daarbij zit.
Maar bij een injectie komt er toch iets van 1 bar op te staan?

Nou ja, zolang het maar blijft zitten en niet zweet of lekt Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 november 2011 10:26 PM
  [ # 325 ]
DSuper1970 schreef:

Nee, ik heb inmiddels 150km gereden dus zo nokkie nokkie (hahaha) zit ze niet meer.
Moet opeens wel aan iets anderes denken, wat me een paar maanden geleden opviel in de binnenkant ra scherm. Daar hangt een busje los. Er zit een beugeltje aan wat doorgeroest is. Volgens mij moet het busje hoger hangen dan waar het nu zit. In het busje lijkt een kogeltje te zitten. Wat het doet weet ik niet. Het lijkt op een extra brandstoffiltertje maar dat zal wel niet. Heb er een foto van:

Dit is voor de tank beluchting ,om te zorgen dat de ” vulpijp ” niet overloopt tijdens het tanken.
Anders krijg je lucht bellen die omhoog willen en brandstof die naar beneden wil.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 12 december 2011 11:03 PM
  [ # 326 ]

Vanmiddag mijn CX naar haar mooie winterverblijf gebracht:

Ik heb er eigenlijk al veel langer mee doorgereden dan ik zou willen maar omdat de XM een buitengewoon grote transplantatie ondergaat is het toch nog half december geworden.
Ik heb er een fijn jaar mee achter de rug, met een aantal leuke reizen. Ongeveer 12.000km gereden!
Voor volgend jaar staan er wel een aantal werkzaamheden op het program:
Nieuwe thermostaat monteren
Distributie kap vast laten zetten
Olie lekkage verhelpen. (Ze lekt behoorlijk inmiddels. Het meeste lijkt echter bij de carterpakking vandaan te komen dus die moet ik laten vernieuwen.)
Benzine leiding van tank naar voren vernieuwen. Eventueel andere bij de motor zelf ook.

Eigenlijk zou ik ook nog 2 nieuwe witte voordeuren willen hebben. Deze die er nu in zitten zijn welliswaar opgeknapt, maar ook niet meer dan dat. Met name de linker is onder aan slecht aan het worden.
Maar dat is allemaal voor 2012, zo tegen maart-april, als het zonnetje weer wat warmer is.

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 12 december 2011 11:09 PM
  [ # 327 ]

prima toch, dan kan je daar naar toe werken !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 december 2011 11:21 PM
  [ # 328 ]

Als je toch andere deuren wilt zou ik deze zo spoedig mogelijk aanschaffen.
Kun je ze mooi in de winter in orde maken en dik in de ML of wat dan ook zetten,vooral de vels naden (vaak herhalen)

En LA TRS slaap lekker sleep

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 12 december 2011 11:33 PM
  [ # 329 ]

Leuk dat je er zo fijn mee hebt gereden afgelopen jaar. very good

Ik heb nog wel 2 deuren maar niet in de goede kleur. Als je er toch iets mee wilt laat maar weten.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 12 december 2011 11:47 PM
  [ # 330 ]

Als mijn DS verkocht is weet ik nog een witte TRS te staan hier in de buurt. Daar ga ik dan eens naar kijken en als die deuren goed zijn koop ik ze, met de hele CX er aan vast, dat dan weer wel. Alleen even afwachten hoe mijn vrouw er op reageert… whistle

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
 
22 van de 25
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook