













































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Zijn dat trouwens wel speciale benzine slangenklemmen daar bij de tank? Het lijken normale klemmen.
Ze zitten er wel op bij de andere slangen op de andere foto’s.
Ik dacht dat dat verplicht was namelijk…
Speciale klemmen? Nee hoor, er is niets verplicht. Als het niet lekt mag het zelfs zonder klemmen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
maartens schreef:Ik zie een fraaie uitlaat/demper in RVS. Wist niet dat ze die voor een CX hebben.
Pssst Maarten…
La Léo schreef:En ja het is gewoon een stalen demper met een verchroomd eindstukje. Goed bijhouden dus, want roesten doen ze helaas uiteindelijk toch.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
O juist ja… ops
Het zelfde dus wat ik onder mijn Prestige heb zitten.. en waar het water bij een koude motor simpelweg eruit druppelt.
Reminds me: gaatje boren!
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
En niet te veel korte ritten! Maar dat gaatje boren is ook wel een goeie ja, een cm of 25 vanaf het eind stuk.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Waar je dan voor de APK een parkertje inschroeft? Je zou niet de eerste zijn. (Waarom doe ik dit zelf eigenlijk niet? Oh ja, ik probeer de CX alleen voor lange (snelweg) ritten te gebruiken.)




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
DSuper1970 schreef:Maar dat gaatje boren is ook wel een goeie ja, een cm of 25 vanaf het eind stuk.
Doe ‘t maar op het laagste punt van de demper.
Ik reed tot 1994 op LPG, dan heb je er nog veel meer last van.
Destijds altijd in ieder geval de einddemper voorzien van een condensgaatje.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
jullie moeten gewoon meer gas geven en langer doorrijden, dan heb je daar geen last van




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Of diesel gaan rijden, dan doe je jaren met een uitlaat.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
jullie moeten gewoon meer gas geven en langer doorrijden, dan heb je daar geen last van
Ja dat zou je denken. Ik rijd meestal dusdanig lange ritten dat de zaak wel warm moet worden. Maar toch als ik de volgende dag de auto start komt er weer wat water uit (en stoom). Vooralsnog zie ik geen koelwater verdwijnen dus een lekker koppakking sluit ik eigenlijk wel uit.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
maartens schreef:Ja dat zou je denken. Ik rijd meestal dusdanig lange ritten dat de zaak wel warm moet worden. Maar toch als ik de volgende dag de auto start komt er weer wat water uit (en stoom).
Dat is zeer normaal en niet te voorkomen. Maar wat men bedoelt is dat -als je daarna een kort stukje gaat rijden- dit vocht nooit de tijd krijgt om op te drogen omdat de uitlaat niet warm genoeg word, en daarvan je demper wegrot.
Als je een lange rit maakt, zal dat beetje water van de koudstart gewoon verdampen en zet je de auto na afloop ‘droog’ weg.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ik zag ‘m ook… Wat is er gebeurd?
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
niks erstigs in ieder geval.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Goed gedaan Jaco. Je eigen auto gekocht! Bravo
Kennen wij die monteur van het forum toevallig? Moet een geweldige vent zijn.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Volgens mij haal je hier 2 dingen door elkaar…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste