Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Mooie foto zeg, wauw…
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Inderdaad, heel mooi!
Citroen!
Ja, dat zijn echt van die verwen-ritjes, zondagavond laat, tijdens de langste dagen van het jaar, geen haast en genieten!
Vandaag bij Renard geweest om de diravi af te laten stellen. Ze gaat nu weer als een pijl uit een boog recht uit. Verder met Rene proefgereden om het “gehobbel” te duiden. Ook hij vermoedde een hoogteslag of iets dergelijks. Terug bij de garage de brug op en idd; beide achterwielen hebben een hoogte slag. Nu heeft deze CX bij de vorige eigenaar lang stilgestaan en dit zal dan ook wel de reden zijn. Meteen opgelost met 2 nieuwe Michelin’s zodat LA TRS rondom op nieuwe franse Chaussures rijdt.
De terug weg was dus een verademing! Hiermee wil ik over 3 weken wel de Alpen door toeren!
Oh ja, gisteravond bij thuis komst met mijn knie weer tegen de llchtschakelaar getikt. Daardoor deed alleen de stadslicht stand het nog. Ik had hem al eens opengemaakt en zo goed en kwaad als het ging gerepareerd, maar heb vandaag bij van Gompel toch maar een nieuwe gehaald. Die “klikt” aanmerkelijk meer solide, voor zover je over solide kunt spreken dan.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Mooi dat alles opgelost is maar wel ff een relais tussen die schakelaar zetten anders overlijd deze ook weer.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Ja Mark, dat heb ik wel eens eerder gehoord, die schakelaar wordt nogal heet. Waar plaats je dat relais dan precies?
Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Zo doe je dat: Dimlicht relais
Ik heb deze beschrijving ook als .pdf, maar dan moet je mij even je email adres doorgeven.
Een dimlichtrelais plaatsen is zeer de moeite waard, het spaart je schakelaar big-time (en die beginnen inmiddels toch al aardig zeldzaam te worden) en je hebt bovendien wat meer lichtopbrengst!
Succes!
Léo
P.s. Ik sprak Noël vorige week nog en hij vond het erg leuk te vernemen hoezeer je in je nopjes bent met La TRS.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Hey Top Leontine! Ik pb mijn email naar je. Zijn idd schaars aan het worden, het ding was niet echt goedkoop.
Ik zit me net te bedenken; jij had toch zelf de koplampen met verstalerunits in deze CX gebouwd? Heb je er toen toevallig ook geen dimlicht relais ingezet???
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Wat een heerlijk topic Mike.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 27883
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb die relais weten in te bouwen zonder maar ook 1 van de originele draden te hoeven doorknippen.
Alles dubbel uitgevoerd. Een relais voor elke kant.
Als er iets niet werkt kan ik zo de originele bedrading weer terug steken op zijn eigen plekkie
Het resultaat was ruim 1 volt meer op de H4 lampen.
Da’s ook wel interessant Arjan. Ik heb al eens een relais aangesloten op de VC van mijn XM. Na 3 pogingen was het goed…
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Maar dit relais aan sluiten lukt jou ook Mike, geen probleem.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
- CX 25 GTi Turbo 2
Eigen gemaakte kabelboompje:
Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Heb je daar ook nog een schema van Arjan?
Mijn grootlicht deed het laatst ook niet. Heel irritant.
Dit bleek te liggen aan een relais in het dashboard. Overigens werd mijn schakelaar niet heet, daar heb ik nog op gelet. Een beetje jutteren aan dat ding hielp dan wel weer tijdelijk.
- CX 25 GTi Turbo 2
Ik heb even gekeken, maar ik heb niet echt een schema.
Maar lees dit topic even: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/192835/
Daar staat een hoop over het plaatsen van het relais. Daar staan ook links waar je matrialen kunt halen en andere zinnige info. Ook meer foto’s van mijn setup.
Ik denk dat je dan wel wat wijzer ben
Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
thanks!