Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
mcmlxxiv schreef:
- Ook het rubber van de achterklep blijkt een vrij wezenlijk onderdeel te zijn: zelfs bij hoge snelheden
weten uitlaatgasdampen een tegengestelde richting te volgen in de cabine
—> iemand nog een exemplaar/oplossing?
Die van een BX past ook, moet volgens mij zelf iets ingekort worden nog.
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Ik zag deze foto en dacht: kunnen jullie de GS niet laten wrappen?
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Gisteren voor het eerst gereden in dit monster: wat een pret zeg! De auto moest van Den Haag naar de stalling in Berkel om de dynamo eruit te halen die overleden is.
Het was voor mij lang geleden dat ik een GS/A reed, maar wat een feest! Het motortje spint als een kat en eenmaal op temperatuur nodigt ‘ie uit om lekker mee te scheuren! Hij is nog lang niet perfect (zo gaat ‘ie heel raar een drempel over, net of de ene kant veel minder inveert dan de andere) maar ik ben nu al verliefd… Verder natuurlijk lekker praktisch, zo’n break.
Dank mannen, dat ik er even mee mocht rijden!
Overigens is de dynamo zwaar overleden…
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Goed nieuws!
Leuk dat er een GS zo dichtbij staat
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
sterker nog, er staan er daar nu drie op een rij!
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Daar moet de wind maar eens heen staan dan… misschien rijd er wel een Daihatsu of GSA langs…
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
leuk, kom vooral langs, bakki koffie of thee zijn versch aan te maken, en er is nog veel meer moois te zien in diverse staten van ontbinding.
...en dan kun je meteen de assteunen meenemen
verder maar een klein beetje
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Dingen gaan soms niet zo snel maar wel goed, de dynamo is inmiddels gerepareerd een vandaag de GS onderworpen aan een woon-werk ritje. Ze gaat steeds beter rijden. Het schokken is er bijna uit, en de bollen zijn inmiddels besteld, dus die kunnen binnenkort ook vervangen worden. Ik vermoed nog ergens een speling in de ophanging. Ook de achterremmen maar eens schoongemaakt en voorzien van nieuwe blokjes.
Maar heerlijk scheuren in het apparaat. Echt wakker is zo’n ding vanaf zo’n 4000 toeren…....
Vrees overigens wel een kolk in de tank, want er is niets leukers dan flink op het gas gaan staan en die boxer lekker te laten werken.
Het vertrouwen begint dus te groeien en binnenkort gaan we het uiterlijk opfrissen!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Ik denk dat het best meevalt Ik rij nog steeds 1:12 ofzo met de GSA en scheur toch best weleens.
Let er wel op dat het blokje erg koud blijft met dit weer
Veel rijplezier
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
leuk om te horen dat de GS bevalt
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Mooi dat ie nu gebruikt wordt. Die nieuwe bollen ga je echt van genieten!
Schokkerig gedrag kan soms even zoeken zijn maar het is te verhelpen. Ze kunnen echt heel soepel rijden. Bij Geeskje was een irritant haperingetje in het optrekken, na lang tryal-and-errorren, verholpen toen ik wat vloeibare pakking tussen de voet en de carburateur had gesmeerd. Wie weet, helpt dat bij jou ook. En zet voor de grap de contactpunt-afstand van de bougies eens een tiende mm wijder dan voorgeschreven.
Bij temperaturen tegen of onder het vriespunt is een verbruik van 1:10 heel normaal. Plak in de winter gerust de hele grille dicht. In de zomer is 1:14 haalbaar. En mijn ervaring is dat het opvallend weinig uitmaakt of je lekker in de toeren gaat of voorzichtig rijdt.
Ik ben erg benieuwd wat jullie van het uiterlijk gaan maken.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Midfriesland schreef:Mooi dat ie nu gebruikt wordt. Die nieuwe bollen ga je echt van genieten!
Schokkerig gedrag kan soms even zoeken zijn maar het is te verhelpen. Ze kunnen echt heel soepel rijden. Bij Geeskje was een irritant haperingetje in het optrekken, na lang tryal-and-errorren, verholpen toen ik wat vloeibare pakking tussen de voet en de carburateur had gesmeerd. Wie weet, helpt dat bij jou ook. En zet voor de grap de contactpunt-afstand van de bougies eens een tiende mm wijder dan voorgeschreven.
Bij temperaturen tegen of onder het vriespunt is een verbruik van 1:10 heel normaal. Plak in de winter gerust de hele grille dicht. In de zomer is 1:14 haalbaar. En mijn ervaring is dat het opvallend weinig uitmaakt of je lekker in de toeren gaat of voorzichtig rijdt.
Ik ben erg benieuwd wat jullie van het uiterlijk gaan maken.
Ik zal voor wat betreft het beetje schokken aan het einde van de 1e trap eens wat dingen gaan proberen. Vooralsnog merk je gewoon dat er weining gereden is, en nu moet alles een beetje gefinetuned worden. Kilometers maken helpt daarbij wel! Goeie tip van de carburateurvoetpakking. Ik zal straks met wat remmenreininger eens kijken of ie hier op reageert…...
Ach het verbruik maakt me niet zoveel uit, de echt grote kilometers maak ik toch meestal met de CX op LPG.
Hahahaha ik ben ook benieuwd hoe het uiterlijk gaat worden! Vooralsnog is de lol vooral groot.
Volgens mij zit er een korte bak in, want toeren maken doet ie wel….
wat is eigenlijk normaal bij 120km/uur?
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De GS is zowiezo een hoog toeren motor. 6000 rpm is peanuts.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CEE-IKS schreef:...toeren maken doet ie wel….
wat is eigenlijk normaal bij 120km/uur?
4800 tot 5200, hangt een beetje af van de bak en de gebruikte banden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010
- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Nu de GS motorisch weer helemaal gezond is en steeds beter begint te lopen, is het de hoogste tijd geworden om te gaan werken aan het uiterlijk van madame. Mens sana in corpore sano; ofwel een gezonde geest in en gezond lichaam.
En gezond is de break: op een aantal cruciale punten zoals bijzoorbeeld het subframe is ie opvallend hard. Eigenlijk zijn er maar twee puntjes van aandacht: een klein plekje bovenop de dorpel bij de achterdeur en een gaatje in het binnenscherm RV. Gezien de leeftijd nou niet iets om je héél erg druk over te maken.
Voor wat betreft de portieren valt de schade ook heel erg mee. Het enige portier dat kansloos verloren is, is het LV portier. Maar… inmiddels staat een gloednieuw exemplaar (in de bordeaux-rode grondlak) te wachten op montage . De overige portieren zijn met wat werk prima te redden.
Gisteren ook een begin gemaakt met het schuren en flink opgeschoten. CEE-IKS heeft zich gestort op het strakzetten van het achterscherm rechts en e.e.a. ziet er al heel behoorlijk uit. Het is nog niet af natuurlijk, maar het eindresultaat wordt boven verwachting goed.
Een en ander was natuurlijk begonnen als een geintje. Gewoon overrollen in blanc roulé en een leuke Citroën dépannage belettering erop. Dat laatste blijft; het eerste staat nu ter discussie. Het is misschien ook het overwegen waard om de GS toch te laten spuiten. Nog steeds in de kleur wit, maar dan niet wit als u begrijpt wat ik bedoel.
Wordt vervolgd
Je suis ZEN dans ma Citroën
Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.