ze zijn aanzienlijk goedkoper dan de Firestones en de Michelins die in die maat te vinden zijn…
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Deze banden hebben goede grip en zijn redelijk stil. Goed te gebruiken voor een GS of GSA. Ze slijten echter wel wat sneller dan de Michelins. Is niet erg, je hebt 3 Nankangs voor de prijs van 1 Michelin.
Nangkang voor op 6 bar gaat wel. Als je ze achter monteert lijkt de kont van de auto op zwenkwieltjes te staan. Echt een afrader…
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Deze ervaring heb ik niet. Bandenspanning iets hoger dan aangegeven 2.1-2.2 bar rondom en de auto rijdt snaarstrak!!!!
Je moet wel type cx 668 hebben. De banden met het imitatie Michelin profiel zijn inderdaad een stuk minder.
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Nankangs op mijn GSA. Niet veel mee gereden, maar wat ik ermee gereden heb goede ervaringen. En ik wil toch soms best vlot een bocht nemen. Geen problemen mee ondervonden. Voor de prijs zou ik ze zeker niet laten liggen.
Michelins zijn misschien beter, maar niet heilig. Op mijn Daily liggen er met droogte scheuren en het zijn geen oude banden. Persoonlijk vind ik het gedoe over Michelins dus ook vaak wat overdreven.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Heb vorig jaar banden moeten wisselen van de ZX break van mijn dochter.
Michelins, profiel half sleets, 5 jaar oud en uitgedroogd. Ik brak de stukken rubber met de vingers uit de zijkant van het loopvlak. Ik wil dus voorlopig geen Michelins meer. Heb ze vervangen door Uniroyals. Deze zijn helaas niet leverbaar voor GS-GSA
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
De avonturen van Moby Dick gaan door, de APK verloopt op 31/12 dus voor vandaag een afspraak gemaakt bij garage Peter Breed voor een verse keuring. Helaas heb ik het stukje van Amsterdam naar Heemskerk niet gehaald met Moby Dick, 5 km voor Heemskerk hoorde ik het geluid klak klak, kloenk kloenk. Eerder alleen zo nu en dan in scherpe bochten maar nu ook rechtdoor. Peter opgebeld en die bood direct aan mij met de teckel te komen halen, perfecte service maar was liever op eigen kracht bij Peter aangekomen.
Op de brug werd direct bevestigd dat de aandrijfas aan de bestuurderskant aan de versnellingsbak kant kapot is, de banden zijn ook afkeur maar voor de rest waren er geen opmerkingen. Alles is gewoon door de vorige eigenaren goed in elkaar gezet, geen speling, hoorbare lagers, of hoge CO uitstoot gewoon allemaal zoals het hoort.
Na wat rondbellen verschillende aandrijfassen gevonden, nu moet de staat en de prijs vergeleken worden. Daarna maar omwisselen voor een goed gebruikte of een nieuwe afhankelijk van de prijs.
Ik heb ook gelijk maar 4 nieuwe banden besteld en ga toch voor de Nangkang banden, mochten deze niet bevallen dan kan ik altijd nog Michelin’s kopen maar die zijn nu budgettaire niet verantwoord. Voor 4 Nangkang banden ex montage betaal ik even veel als 1 Michelin incl montage, ik ga het gewoon proberen, het is altijd beter dan de huidige banden.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Moby Dick heeft weer tot 31/12/2019 APK, op de banden en een nieuwe aandrijfas na geen opmerkingen van de keurmeester, ben er blij mee! De eerste indruk van de Nangkang banden zijn positief, redelijk stil en comfortabel moet nog wel wat kilometers maken om een goed oordeel te geven maar voor is Moby Dick een stuk fijner dan voor het bezoek aan de garage.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Mooi Maarten!!!
Heb je een PM gestuurd.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Wat heb ik gisteren een plezier gehad met de GS, ondanks code rood ben ik toch even met Moby Dick de weg opgegaan en wat was dat leuk. De GS kwam echt overal doorheen terwijl andere auto’s geen meter vooruit kwamen, het voelde zelfs zo goed dat ik een kerstboom ben gaan halen voor het complete winter gevoel. Op het parkeerterrein bij de Gamma reeds zo’n opel SUV voor mij weg en die ging echt alle kanten op, knalt ook zo de stoep op en meneer stapt uit en mevrouw liep te schelden. Zonder enige wielspin of iets rij ik met de GS voorbij en kon het niet laten hartelijk te lachen.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
De avonturen van Moby Dick. Ik werd benaderd of ik de GS wilde uitlenen voor een film opnamen die in de jaren 80 afspeelt, daar wilde ik wel aan meewerken. Echter moest de GS nog even uitgelijnd worden want de nieuwe Nangkang bandjes begonnen aan de buitenwangen al wat te slijten. Ik een bandenboer opgezocht die ook oude Citroen’s kunnen uitlijnen, helaas kwam na korte inspectie het oordeel dat het wiellager links voor teveel speling heeft. Via faceboek heel snel een lager gevonden en een dag later stond de GS op de brug om het lager te wisselen. Bij nadere inspectie bleek er helemaal geen speling op het lager te zitten maar wel op de onderste stuurkogel #$%^&. Deze besteld en gisteren ochtend gemonteerd, vervolgens kon de GS worden uitgelijnd. Net op tijd alles geregeld voor de film opnamen die het weekend gaat het gebeuren, echter zijn de weersvoorspellingen in Duitsland waar de opnamen gaan plaats vinden winters. Dus verplicht winterbanden, en die zitten niet onder de GS. Met wat geregel en een extra bijdrage van de filmploeg last minute nieuwe Verdestein Snow banden kunnen regelen. Met een andere oproep op Faceboek ook nog andere velgen kunnen regelen, snel monteren en gisteren avond stond de GS netjes op 4 snow banden. Vanmorgen kom ik bij de GS en een van de banden is lek #$%^&@, dus om 08:00 voor mijn huis in een drukke Amsterdamse straat het bandje wisselen en direct naar de bandenboer gereden. Ik verdacht gelijk het ventiel aangezien de band nog geen 15 uur op het wiel lag, maar met de behulp van een dompelbak bleek er toch echt een schroef of spijker de schuldige te zijn, prop erin en 15 min later stond ik weer op 4 snow banden. Het heeft veel tijd, geregel en geld gekost maar de GS is klaar om een filmster te worden
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Nou ja…..... Veel succes Maarten, Veel plezier op de set!!!
Wat gaaf! En een hoop geregel maar tof dat het gelukt is!
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
De avonturen van Moby Dick gaan gewoon door, weinig sleutel avonturen maar gewoon kilometers maken. Natuurlijk blijft er altijd een lijst met werkzaamheden die gedaan moeten worden maar niks is echt cruciaal. De GS blijkt heel betrouwbaar, start altijd direct zelfs na twee weken buiten in de vorst. Ik ben gewoon heel blij met Moby Dick, en heb besloten binnenkort in de GS te investeren om haar nog wat mooier en beter te krijgen. De vorige GS heb ik ook 8,5 jaar in bezit gehad en dat zou bij deze ook maar zo kunnen gebeuren.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Eigenlijk valt er vrij weinig te zeggen over de GS behalve dat deze zeer betrouwbaar blijkt. Afgelopen zaterdag lekker van Amsterdam naar Slijk-Ewijk getuft om naar het GS magazijn af te rijzen, daar een halve kofferbak vol geladen met spullen om de GS weer iets beter te krijgen. Naast de standaard onderhoud spullen als LHM, olie, filter, bougies, v-snaar, rotor, verdeelkap ook nog een nieuwe koplamp, raammechanisme en krik gekocht. Zo is de magazijnkas weer wat gespekt en heb ik voldoende werk voor een weekendje sleutelen.
Vanaf Slijk-Ewijk richting mijn ouders in Zwolle, daar de GS lekker gepoetst om de volgende ochtend om 08:00 in Groningen op de grote markt te staan. Daar mee gedaan aan de Grunneger Kroug’n Rally 2018 (http://gkr.nu/gkr-home), een prachtige puzzeltocht van 190km door het noord Drentse land met 100 klassieke auto’s, een zeer goede sfeer op een prachtige dag. Na de rally via Zwolle weer naar Amsterdam getuft en de GS had er in twee dagen weer 800 km bij en deed het geweldig.
Voor komende week de GS trakteren op een rondje bollen vullen bij Chyparse in Almere om het comfort op een hoog niveau te houden.
Zoals je kan zien geen gekke dingen met Moby Dick, geniet er nog elke kilometer van
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973