Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Goed bezig
Wij hadden vroeger in Steenwijk ook een GSA als serviceauto.
Een rooie, (grijs kenteken)
Begrijp ik goed dat deze auto ergens in Friesland klaargemaakt wordt?
Groeten van Henk uit Steenwijk.
MXMenz en CEE_IKS hebben hard gewerkt. Hierbij een paar plaatjes:
Gek dat ‘ie niet meer wilde remmen…
Gedeeltelijk ontmanteld 1
Gedeeltelijk ontmanteld 2
Poetsen
Schoon 1
Schoon 2
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Wat is het toch een heerlijk therapeutisch werkje he, dat ontmantelen van zo’n blok
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
DriverD schreef:GS/A’s hadden een naam bij monteurs: Slecht aan te sleutelen. Zelf vind ik dat ook nogal meevallen. Het is meer een kwestie van instelling, denk ik. Als je alleen standaard sleutelwerk wil doen aan een Opel Kadett uit die tijd is een GS wel anders ja. Maar als je iets verder wil kijken dan je neus lang is en niet bang bent voor een puzzel/uitdaging….
Hahahaha ongetwijfeld hebben ook op deze auto de monteurs wel eens gevloekt! Ik kwam tijdens de demontage nog diverse verdwaalde boutjes en moertjes tegen evenals een dopje 11 wat tussen blok en koelbeplating terecht was gekomen
Hahaha vrienden van m’n ouders hadden zo’n apparaat vroeger ook en die had de naam nooit te rijden en alleen maar in de garage te staan. Als het ding het dan wel deed reed het zo lekker, dat 30 jaar later, het nog steeds een soort van fijnste auto ooit was…...
@Citrobenz: Nee hoor niet in Friesland, maar in Zuid Holland! Aaaaaaah daar zijn de fotootjes!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Wauw, dat ziet er smetteloos uit. Vooral bijzonder dat de spatbordjes nog helemaal mooi wit zijn.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Mooi hoor. Zo’n lekkend blok conserveert de zaak wel aardig zo te zien
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DriverD schreef:GS/A’s hadden een naam bij monteurs: Slecht aan te sleutelen. Zelf vind ik dat ook nogal meevallen. Het is meer een kwestie van instelling, denk ik. Als je alleen standaard sleutelwerk wil doen aan een Opel Kadett uit die tijd is een GS wel anders ja..
Er is wel een verschil tussen voor jezelf aan je eigen gs werken of voor een baas aan de gs(a) van een klant werken. Jullie klussen relaxt, in je eigen tempo. Wij moesten binnen de door citroen aangegeven reparatietijd een koppeling wisselen bij een auto met een verrotte uitlaat met een voorfront waar alles van afbrak…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Daar heb je een punt.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Zo vandaag weer eens lekker aan het werk geweest! Terwijl MCMLXXIV aan het stoeien was met de ashoezen van zijn CX waarbij er zo nu en dan een hoop gevloek te horen was waarbij hij de hemelse ophanging van een CX iets minder de hemel in geprezen werd, heb ik heerlijk blokje verder ontmanteld.
Nu is zo’n blokje natuurlijk dusdanig vernuftig in elkaar geprutst dat zo’n beetje elk loos stukje aluminium voorzien is van nóg een bevestigingspunt van koelkappen.
Overigens is het best te begrijpen dat die dingen normaliter zo lek zijn als een mandje. Overals hebben ze een rubber ringetje als afdichting gebruikt en na 33 jaar zijn deze ringetjes natuurlijk een beetje minder soepel geworden.
Toch had citroen bij de ontwikkeling blijkbaar angst voor lekkage want over de krukaskeering hebben ze wel nagedacht, die is zo groot en zo sterk dat dat monstrueus pessarium na 100 jaar nog niet lek is….....
Dat dan weer wel!
Alle aandacht is blijkbaar hier in gegaan, want de rest lekt zo erg dat je al ruzie met de buren krijgt als je met zo’n auto de straat in komt rijden! Geen enkel stoepje blijft gespaard.
Ik hoop dat we met de firma “Viton” weer enkele jaren zonder burenruzie kunnen parkeren!
Enkele fotootjes!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Wow, de vaart zit er goed in!
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010
- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Tja…en als je dan toch de keerringen van de nokkenas wil/moet vervangen, dan zou CEE-IKS CEE-IKS niet meer zijn als de kopjes niet volledig gestript zouden worden.
Alles schoongemaakt, en uiteraard even de klepjes opnieuw ingeslepen (zie foto; het lijkt net op vuur maken toch?).
Klepseals zaten niet in de pakkingset, maar wie wat bewaart die heeft wat. Zomaar op de plank: een origineel Citroën-zakje met klepseals; waarschijnlijk ooit voor CX bedoeld maar prima passend op de GS.
Kopje 1 is alweer bijna klaar. De vaart zit er inderdaad goed in BX-Cannes. Dat geldt overigens evengoed voor jouw blauwe project: het begint nu toch echt vorm te krijgen! Ik was erg verrast hoe netjes je interieur nog is!
Je suis ZEN dans ma Citroën
Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
mcmlxxiv schreef:Ik was erg verrast hoe netjes je interieur nog is!
Tja, als je er nooit in kan rijden, slijt het ook niet
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
vandaag kopje 2 klaar gemaakt en begonnen met het monteren van de zuigers.
Helaas had ik geen fatsoenlijke zuigerverentang, dus die morgen eerst scoren om het zaakje weer netjes in elkaar te kunnen zetten.
ik verwacht dat deze week de motor wel weer in elkaar zal staan…..
Hopelijk is dan ook de frisse versnellingsbak uitgebouwd dan kan de hele unit er weer in!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?