5 van de 15
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

De avonturen van Moby Dick! =Gered van de sloopkogel!
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10298

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 augustus 2011 04:57 PM
  [ # 61 ]

Zuigerveertang? Is wel handig ja. Zonder tang is de kans toch groter dat je nieuwe zuigerveren breken bij montage.

Citroen!

Profiel  

mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 17 augustus 2011 02:04 AM
  [ # 62 ]

Respect voor diegenen die met behulp van tie-wraps, opengeknipte wegwerpbekertjes of met andere “Klazien-uut Zalk-truukjes” de zuigerveren netjes op hun plek weten te houden, maar CEE-IKS en ondergetekende hebben ten behoeve van een veilige montage maar gewoon een zuigerverenklem aangeschaft. Goed gereedschap blijft het halve werk!

Wel opmerkelijk en vooral verwarrend dat de Haynes alleen rept over montage van de zuigers op een manier dat de “9” (compressieverhouding) richting het carter “wijst”, terwijl een steelse blik in andere voorhanden documentatie ineens onderscheid maakt tussen zuigers mét en zonder pijltje. Waarbij zuigers mét een pijltje met het pijltje naar de distributiezijde moeten worden geplaatst (en de “9” dus ineens op de kop staat…).

Maar goed; alles zit weer op z’n plekje en het blokje krijgt petit à petit weer een beetje van zijn oorspronkelijke vorm terug Smile

Afbeelding Bijlagen
2011-08-16 21.50.25_600x600_500KB.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 17 augustus 2011 02:13 AM
  [ # 63 ]

Volgens mij had CEE-IkS het toch echt over een zuigerverenTANG, en niet over een zuigerverenKLEM.
En ja, dat zijn echt 2 verschillende dingen….

Citroen!

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 794

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 17 augustus 2011 03:07 AM
  [ # 64 ]

Klopt, die verwarring had ik ook toen we desbetreffend stuk gereedschap wilden kopen.
het is dus géén zuigerverentang (om zuigerveren om een zuiger heen te spannen) maar een zuigerverenklem om de zuiger netjes in de bus te monteren.

Stahlwille had een prima stukje kwaliteitsgereedschap in de aanbieding en inmiddels zit alles weer netjes gemonteerd op z’n plek.

Wederom wat verwarring omdat de documentatie niet eenduidig was en ik niet opgelet had hoe bij demontage de pijltjes stonden. Volgens mij zit nu alles in de juiste volgorde in elkaar.

Zuigers, veren en bussen zagen er prima uit, dus ik verwacht geen problemen op dit vlak.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 17 augustus 2011 12:35 PM
  [ # 65 ]

We gaan het volgen hier.
Succes!

Citroen!

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
Gepost: 21 augustus 2011 03:48 AM
  [ # 66 ]

Hoorde zojuist van mcmlxxiv dat de andere bak ook gearriveerd is, dus binnenkort kan de gehele unit er weer in!

Helaas nu wat druk met het werk, waardoor het klussen even stil ligt, maar hopelijk volgende week weer meer actie!

Profiel  

charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 280

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 21 augustus 2011 03:35 PM
  [ # 67 ]

Ziet er goed uit, erg leuk omdat ik bezig ben met een vergelijkbaar project (GSpécial break uit 1979). Ik ga komende week het motorblok ervoor prepareren. Ik had inmiddels ook al besloten wat andere zaken aan te pakken, want met de motor eruit kun je overal lekker goed bij. In elk geval motorruimte schoonmaken, en wellicht remschijven vervangen. Dat vind ik namelijk geen leuke klus met de motor erin. Ik ga er maar even vanuit dat de bak nog goed is.
De keienvanger was in mijn geval slecht, die ligt al bij het oud ijzer. Ik heb gelukkig nog een beter exemplaar liggen.

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
Gepost: 19 september 2011 12:30 PM
  [ # 68 ]

Afgelopen weekend weer flinke vorderingen gemaakt.
De motor zit weer in elkaar en staat klaar om ingebouwd te worden.

De bak zit er al weer in en de de aandrijfassen zitten ook alweer vast.
Dat was nog geen sinecure…
Er was een tripoide klem komen te zitten en wegens gebrek aan smering waren alle naaldjes gebroken en geplet….

Gelukkig had ik afgelopen weekend een andere naaf met as gescoord. Dus de as uit elkaar gehaald en van 2 assen 1 goede gemaakt.

Het blijft al met al toch best een hoop werk, maar ik hoop dat het resultaat er straks ook naar is.

Het is dus nu een kwestie van motor erin lepelen en alles afbouwen….
Helaas deze week weer weinig tijd dus we zullen nog wel een weekje moeten wachten voordat we de sleutel kunnen omdraaien…..

Profiel  

mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1481

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 19 september 2011 04:13 PM
  [ # 69 ]

goed bezig, heb je ook foto’s van het werk?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  

Franq
> 700 berichten
Totaal aantal Berichten: 745

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 25 september 2011 12:50 PM
  [ # 70 ]

Gisteren weer een drukke dag voor de eigenaren van de break. Het verslag van de werkzaamheden laat ik aan de heren, aangezien ik er slechts bij was voor de moral support en een paar plaatjes:

In ieder geval nog even wat draadbundels opnieuw onwikkeld.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  

charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 280

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 25 september 2011 02:09 PM
  [ # 71 ]

Ziet er goed uit, en Club Breaks worden dun gezaaid. Ik zie een module voor elektronische ontsteking, die heb ik gisteren met behulp van tips van Midfriesland ook op mijn 1220 gemonteerd. Ik heb daarbij ook een bobine zonder voorschakelweerstand gemonteerd, maar ik zie op de foto een originele bobine in combinatie met elektronische ontsteking. Werkt dat wel?

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
Gepost: 26 september 2011 02:39 AM
  [ # 72 ]

Merde merde de Paris…....

Het hele zaakje is gemonteerd, en nog voordat we uberhaupt een meter hebben kunnen rijden zit de bak vast en in de naar ik vermoed 2e versnelling en is er in de bediening van de pook geen beweging meer te krijgen.

Het goede nieuws is dat de motor wel weer loopt! Smile
Dat lijkt dus goed gegaan…

Vandaag dus maar eens een dagje tot bezinning gekomen.

Plan de campagne: bak er weer uit en van 2 bakken 1 goede maken.

Wat precies het probleem is is me niet duidlijk. Maar ik had een tip gekregen om een vulopening op de bak bovenaan te maken. De desbetreffende plug eruit genomen, maar toen ik ontdekte dat daar een soort van staafje aan zat dit maar weer teruggeplaatst. Wellicht is er dus toch iets losgekomen.

Of iemand nog een beter plan of tip?

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
Gepost: 26 september 2011 02:41 AM
  [ # 73 ]
charmille schreef:

Ziet er goed uit, en Club Breaks worden dun gezaaid. Ik zie een module voor elektronische ontsteking, die heb ik gisteren met behulp van tips van Midfriesland ook op mijn 1220 gemonteerd. Ik heb daarbij ook een bobine zonder voorschakelweerstand gemonteerd, maar ik zie op de foto een originele bobine in combinatie met elektronische ontsteking. Werkt dat wel?

Dat was me ook al opgevallen, het werkt in ieder geval wel, maar ik heb pas 1 rit kunnen maken met deze auto, dus geen idee of het ook goed werkt. Volgens mij moet er inderdaad een andere bobine op, want dat heb ik bij m’n CX ook zo gedaan!

Dat zijn echter even zorgen voor morgen!

Profiel  

Franq
> 700 berichten
Totaal aantal Berichten: 745

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 26 september 2011 10:17 AM
  [ # 74 ]

Nondeju, da’s balen… Hopelijk heeft hier iemand nog een tip.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2502

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 26 september 2011 10:31 AM
  [ # 75 ]

Ik had nog wel even zitten denken: we hebben nog gekeken wat er gebeurt als 1 iemand de bak ontkoppelt, een ander het ene wiel vasthoudt en een derde aan het andere wiel probeert te draaien. Dat ging dus niet. In principe had ik daar dus wel het andere wiel rond moeten kunnen draaien, omdat als de bak ontkoppelt is en het ene wiel vastgehouden wordt, je met het andere wiel het differentieel laat draaien en dus de assen in de bak, maar dat lukte dus niet.

Erg vaag eigenlijk.

Profiel  

5 van de 15
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook