Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik hoop dat er bij de volgende keer wel een klassement te volgen is op de website van CP. Ik heb gezocht, maar niet gevonden. Kan natuurlijk heel goed aan mij liggen, maar mis het wel een beetje.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Leuke filmpjes MArc! Als ik nu geen 2300break koop kan ik volgend jaar ook meedoen Oja, bij die fijne beelden ook nog fijne muziekskes. Je zou bijna denken dat ze zich zitten te vervelen daar. En Ree spreekt ook nog een aardig woordje Frans
Wat was de beklimming van die Ballon gaaf zeg!!! Holey Mozes
Nu maar linkjes verzamelen van de foto uploads
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jaaaaaaa! kom op met die pics
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Grand Ballon neem ik aan? Vanaf welke kant zijn jullie hem opgereden? De kant met de klinker-haarspeldbochten?
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jups
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Klinkerstukjes idd in de bochten, erg leuk
Heerlijk, ben je net met veel pijn en moeite op die ballon langs een camper gekomen, word dat voldane gevoel wegheaald omdat naast je opeens iemand roept, STEMPEL, STOPPEN ...
Ik heb overigens wel met verwondering gekeken naar die DS rijders
en ik was aan de andere kant van de Ballon, ERUG blij met mijn nieuwe schijfjes en blokjes
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
2d schreef:T(h)ijs schreef:Mijn complimenten voor de plaatjes en de filmpjes! Wellicht volgende keer zelf ook meedoen.
Als je nog een bestuurder/bijrijder zoekt..
Had dat eerder gezecht… ik stond op de reserve lijst en kreeg op laatst toch de mogelijkheid om mee te doen, maar mezelf afgemeld omdat mijn bijrijder toch niet zo zag zitten..
Dat zou dan overigens met een ‘83 BX zijn geweest..
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ja hee, daar kom je nu mee..
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo, dat was een heerlijk stukje rijden. Het was erg leuk om DS’en en SM’s bereden te zien worden zoals het hoort, ook al moet je dan na 2000km de voortrein reviseren. Al heb ik gemerkt dat ook mijn voortrein wat aandacht nodig heeft.
Ik vond het een geweldige ervaring, ik houd hem er in denk ik.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wij hadden een of andere gti turbo voor ons die met één hand te besturen was, gezien het feit dat er zo’n beetje 99% van de tijd een arm buiten het raam hing
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je gaat je toch afvragen of SP idd niet stiekum ergens een Opel Manta als dagelijks vervoer heeft staan
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
We zijn weer thuis na 4 hele mooie dagen!
Na de trainingsdag kreeg ik een klein beetje een beeld van hoe de rally in elkaar zat. Maar de echte sfeer en beleving van de rally zelf is toch nog veel beter
De dagen zijn lang en zwaar. Voor eigenlijk het hele team van 3, dat natuurlijk bestaat uit de auto, de bestuurder en de navigator.
Het eerste team met startnr 1 start elke om 8 uur. Op de langste dag zijn de laatste ongeveer tegen half 10 savonds bij het hotel.
Ik doe even per dag een korte samenvatting van hoe ik het beleeft heb.
Dag 1
Dit was de proloog, vanuit Kerkrade. Bijna iedereen deed hieraan mee (was niet verplicht) en smorgens was het verzamelen, de meeste kwamen hier nog fris aan. Deze dag telde niet meer voor het klassement, echt een inkomertje dus. Wel een hele mooi rit door Luxemburg en België gereden.
Dag 2
Dit was de eerste dag voor het klassement, deze dag bestond dan ook uit 2 delen, smorgens en smiddags na de lunch. Voor mij ding de dag best goed. Eigenlijk niet al teveel tijd verloren. Fout rijden hoort bij het spel niemand ontkomt er aan. Dan is het een kwestie van je fout herstellen en de draad weer oppakken.
Voor mij kwam er savonds nog een grote verrassing aan, het bleek dat ik op nummer 1 stond voor de toerklasse waar ik zelf in mee reed. Heel erg leuke natuurlijk. Erg leuk om te zien dat iedereen je weet te vinden en even een praatje wil maken
Dag 3
Dit bleek de zwaarste dag te gaan worden. Stijle hellingen en afdalingen. Daarbij ook nog een de langste kwa afstand en tijd. De tijdcontroles (TC) stonden strak, ik denk eigenlijk dat iedereen in deze dag wel een aantal minuten heeft laten liggen. Daarin tegen was het wel een hele mooie rit om te rijden. Eigenlijk een echte rijders dag voor de bestuurders. Doordat de tijd zo strak stond moest je ook wel hard rijden. Bergop is bij mij dan ook zolang het verkeer het toelate eigenlijk ook altijd volgas gegaan. Een zware dag voor de auto, de motor en remmen en ophanging zijn op de proef gesteld. De navigatoren vechten tegen misselijkheid en proberen de juiste route aan te houden. Van de bestuurder werd zo’n 7 a 8 uur volledige consentratie vereist. Zo heb ik bijvoorbeeld een DS met een wiel in een greppel zien liggen. Gelukkig goed afgelopen want na wat hulp reed de auto weer
Toen ik uiteindelijk bij het hotel kwam had ik zo’n 520 km gereden die dag. Het verbruik was 1 op 7.4 het hoogste verbruik dat ik ooit heb gehad met de CX. Ik had gelukkig 5 liter reserve benzine bij me, anders had ik de benzine pomp waarschijnlijk net niet gered.
Na deze dag lag ik 2de in het klassement.
Dag 4
De laatste dag van de rally. Eigenlijk ook wel een klein beetje te merken. Er kon met een rustiger tempo gereden worden en de route was ook veel vlakker. Helaas net een TC gemist, dit koste mij wel veel strafpunten. Dit was wel verreweg de warmste dag van de rally. Na de finish moesten we nog zo’n 140 km rijden naar kerkrade. Op deze prachtige locatie werden alle auto neer gezet en hebben we nog met z’n alle gegeten. Natuurlijk horen daar ook de bedankjes bij en niet te vergeten de eind uitslag.
Uiteindelijk heb ik de 2de plaats toch vast kunnen houden in de toerklasse. Maar door het foutje wat ik gemaakt had had nr 3 van de vorige dag iets ingelopen waardoor we een gedeelde 2de plaatsen doordat we exact evenveel punten gehadden gescoort
Dit vraag natuurlijk om foto’s en ondanks alles wat erg onderweg gebeurt is het toch gelukt om wat foto’s te maken
Vanuit het hotel na dag 1.
En nog even in het donker.
Uiteindelijk bij de finish.
En niet te vergeten, de organisatie
De rest van de foto’s zijn te vinden in het album
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Mooi verslag Arjan. Geeft een goed beeld van wat er verwacht wordt. En dat is niet mis als ik het zo mag geloven. De auto moet in ieder geval goed onderhouden aan de start staan, zoveel is wel duidelijk.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vooral de 2e dag was zwaar. Veel col’s ( eigenlijk te veel, vooral omdat er ontzettend veel verkeer was) en erg lang. We hebben die dag 12 uur in de auto gezeten zo’n beetje…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste