Belasting in de literprijs is het beste. Rij je veel of onzuinig betaal je meer en rij je weinig of zuinig dan tank je minder en betaal je automatisch minder. En de buitenlanders die hier tanken betalen dan ook mee. Dit scheeld weer dure GPS kastjes en privacy problemen en eventueel een snelweg vignet zoals in het buitenland.. Het enige probleem in Nederland is dat ze graag en en en doen, dus veel dokke en weinig er voor terug krijgen.
@DS3-Black
Probleem is dat iedereen die aan de grens woont dan in het buitenland gaat tanken. Dus dat werkt niet
Dat ligt aan de prijs. En ze willen toch alles één in europa, kunnen ze mooi hiermee beginnen.
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Je krijgt er een heel rijk en welvarend land voor terug DSblack.
Maar ik geloof dat deze discussie al elders is gevoerd.
Autorijden is nou eenmaal makkelijk belastbaar en kennelijk hebben we het ervoor over. Er wordt niet echt minder gereden als de kostprijs stijgt. Zeker wanneer je het over een langere periode beschouwt. Kijk alleen al naar ons gebrek aan prijsbewustheid met tanken. Zovelen die nog steeds tanken langs de snelweg (hoofdprijs) of de alleen maar dure A merken tanken.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja klopt dat is een andere discussie. Ik tank wel bewust en vooral makkelijk bij de onbemande pomp. De overheid laat me wel dik betalen voor de auto en het gebruik met als doel je er uit te jagen, alleen bieden ze (in mijn geval) geen alternatief.
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Tsja, je moet toch op een manier genaaid worden: zo was er sprake van een forensentaks, gaan we voor onze ecobakjes weer MRB betalen en wordt de brandstof niet goedkoper. Verhuizen gaat niet omdat je je koophuis niet kwijt raakt zonder je diep in de schulden te storten, maar huren dicht bij je werk mag niet, want daar verdien je teveel voor.
De overheid moest eens nokken met automobilistje pesten. Dit zijn wel de werkende mensen, die de BV Nederland draaiende houden.
Ik ben dan ook fel tegenstander van een kilometerheffing, aangezien ik voor mijn werk veel moet rijden. Nu heb ik sinds kort een leasewagen, maar hiervoor reed ik net zo goed 50k per jaar in een privewagen. Als je meer dan 15km van je werk woont is fietsen niet echt een optie voor je dagelijks vervoer, en in bijv. het noorden zit je gauw boven de 15km. Bussen rijden ook niet zo gek veel op industrieterreinen, dus het OV is ook geen optie. Die laatste kilometers zijn immers altijd het probleem met het OV.
In plaats van automobilisten uit de auto te pesten zouden ze die beter een cursus anticiperen en rijden-met-zo-weinig-mogelijk-remmen kunnen laten volgen. Files veroorzaken we zelf door niet op te letten en ons als kleine kinderen te gedragen op de weg (hah! Ik laat jou er lekker niet tussen!), we zouden ze toch ook op moeten kunnen lossen. Dat zou een bijdrage leveren aan CO2-reductie.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Kevin3 schreef:Zo heb ik het afgelopen jaar 24.000km gereden waar ongeveer 6.000km van in Frankrijk waar ik ook al voor heb betaald d.m.v. de tolwegen daar. Deze km’s wil ik niet dubbel betalen!
+1, van de 20K per jaar rijd ik er zeker 7K tot 8K in het buitenland. Heffing per km prima maar dan wel alleen over de NL-kilometers.