Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gefeliciteerd! Wel een ideale auto hoor zo’n basis BX. Veel veilige kilometers toegewenst !
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Bedankt allemaal!
@Poekoek : Nee, Pytrik komt de BX morgenvroeg ophalen, hij komt namelijk op de stand van de BXClub te staan! Hij laat dan zijn 19D hier achter, dus kan ik lekker dieselen naar Citromobile.
Vanochtend weer een stukje gereden. Genieten gewoon!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Nogmaals gefeliciteerd! Ik heb trouwens nog een rubbertje voor tussen de bumper en het rechter voorscherm van de sloop meegenomen, PB je nummer maar als je wilt, kunnen we op Citromobile wat afspreken
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Zo, de BX staat weer voor de deur nadat ze een weekend op Citromobile geschitterd heeft! Net even het rubbertje erop gezet tussen de bumper en voorscherm, en even de bumpers gedaan met Riwax PVC Kunstofcoating. Heeft niet het effect waar ik op gehoopt had, maar ze zijn toch wel mooier geworden! Verder ook nog even nieuwe foto’s gemaakt.
Bumpers gepoetst :
Nieuw rubbertje:
En nog even de nieuwe foto’s hoe ze er nu bij staat.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Dat PVC poetspul moet ik ook hebben! Heb je dat op CM gekocht, of kan je dat ergens via inetrnet kopen?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Het is volgens mij best lastig te krijgen. Ik heb het via Coen geregeld.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
De Bix doet het nog steeds prima. Wel een paar kleine puntjes nog.
Als eerste moeten de ADALS vervangen worden. Onderdelen zijn besteld bij de dealer, dus binnenkort even mee bezig!
Verder is een grote beurt binnenkort ook niet zo verkeerd. Ze houdt af en toe iets in als je gas geeft.. Olie + oliefilter heb ik laatst al vervangen, dus binnenkort eens de rest (luchtfilter, brandstoffilter, bougies, enz. )
En nog steeds geen spijt van de aankoop!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Bossinkje schreef:De Bix doet het nog steeds prima. Wel een paar kleine puntjes nog.
Als eerste moeten de ADALS vervangen worden. Onderdelen zijn besteld bij de dealer, dus binnenkort even mee bezig!
Verder is een grote beurt binnenkort ook niet zo verkeerd. Ze houdt af en toe iets in als je gas geeft.. Olie + oliefilter heb ik laatst al vervangen, dus binnenkort eens de rest (luchtfilter, brandstoffilter, bougies, enz. )
En nog steeds geen spijt van de aankoop!
Nee, ik moet ook eerlijk bekennen dat ik je BX echt heel erg mooi vind. Ik lees je topic ook met veel plezier.
En wederom verwen je ons met prachtige foto’s. Ga zo door..!!
Citroën BX Cannes // 1991
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Bedankt! En tsja, foto’s maken is mijn hobby, dus wat wil je dan..
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Zaterdag druk bezig geweest met de auto.
Als allereerste begonnen aan de ADALS. Om half tien begonnen, rond half 1 zat alles eronder. Alles wou erg makkelijk los. Grootste gedeelte heb ik zelf gedaan, alleen de oude lagers eruit en nieuwe lagers erin heeft een kennis voor mij gedaan.
Vervolgens de bollen getest. Achter zat er 5 bar te weinig in, dus daardoor zou ze toch niet zo slecht moeten veren. Toen de bollen voor getest. 15 bar.. Goh, gek dat ze slecht veerde.. Voorraadbol was ook maar 15 bar. Daarvoor had ik een nieuwe gekregen voor mijn verjaardag, dus die erop gezet. Er zitten nu tijdelijk (of misschien voor een hele tijd) DS-bollen op, die passen ook. Waarschijnlijk gaat die kennis voor mij mijn eigen bollen opnieuw vullen.
Toen even alles los laten komen (dus paar x omhoog en omlaag), en daarna de koppeling anders afgesteld. Het aangrijpingspunt zat helemaal onderin, en dat was soms best vervelend. Ze wou soms ook moeilijk in de 1, gelukkig is dat nu opgelost.
Toen viel mij op dat er LHM onder de auto lag. Ach, zei een kennis van me, dat is van die bollen. Dus ik kijk onder de auto, ligt er toch een behoorlijke plas LHM onder de auto. Wat blijkt? Retourleiding lek… Even flink gemarteld, en een noodoplossing voor nu (stukje slang tussengezet).
Nieuwe spin is inmiddels ook besteld bij de dealer.
En wat rijdt de BX nu weer heerlijk! Het schakelen en koppelen gaat nu stukken beter, en de drempels zijn een waar genot! Maakt het rijden zo alleen nog maar leuker!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Goed bezig! Cool om op zo’n leeftijd al zo te kunnen sleutelen.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Geweldig inderdaad! Ik ben nu aan mijn 3e BX bezig en kocht de eerste in 2007. Begin er zo langzaam een klein beetje handigheid in te krijgen (en een basisvoorraadje gereedschap op te bouwen), maar wat jij allemaal al versleuteld aan die prachtige BX van je…
Pfff
Wat voor apparatuur heb je trouwens nodig om de druk op de bollen te meten?
En zit er eigenlijk veel prijsverschil tussen laten vullen en nieuwe bestellen?
En!! Ik wil die PVC Coating!!!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Lekker bezig, Bossinkje! Die ADALS vervangen, was dat nou lastig om te doen?
En is die PVC coating een beetje duurzaam? Kortom: hoef je het niet elke keer weer opnieuw op te smeren?
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Ik heb een brug tot mijn beschikking, dus het sleutelen gaat natuurlijk dan al een stuk makkelijker. Geen idee hoe het apparaatje heet om de druk te testen.. Ziet er ongeveer zo uit:
Je draait de bol erop, en zet er druk op, en een metertje geeft aan hoeveel druk er nog op de bol zit. Vullen is denk ik niet heel veel goedkoper dan nieuwe bollen, maar aangezien die kennis ook zelf een vuller heeft voor de testbollen, zal dat mij niet zoveel kosten. Hij heeft hem al een tijdje maar nog nooit gebruikt, dus mijn bollen zijn als een soort proefkonijn zeg maar.
Die PVC-kunstofcoating kost volgens mij 15 euro, moet je even vragen aan Coen. Is volgens mij best duurzaam, maar ik heb het gevoel dat ik er nog veel meer uit kan halen. Kwestie van de bumpers eerst echt goed schoonmaken, evt. met wasbenzine, en daarna dit spul. Maar daar nog niet echt tijd voor gehad.
En wat betreft de ADALS, echt moeilijk is het niet. Je moet gewoon een brug hebben, tenminste, dat is natuurlijk het makkelijkste. Ik heb ook enkele keren geholpen met de ADALS vervangen van een paar C5’en, en dat is eigenlijk een beetje hetzelfde. Alleen de lagers eruit en nieuwe erin vergt wat spierkracht.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Bossinkje schreef:Ik heb ook enkele keren geholpen met de ADALS vervangen van een paar C5’en, en dat is eigenlijk een beetje hetzelfde.
En net toen je het hardst nodig was om koffie te zetten en foto’s te maken was je er niet…