Totaal aantal Berichten: 735
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Woensdagavond de verdelerkap vervangen. Bougiekabels waren ook de bedoeling om te doen, maar ik heb de verkeerde meegekregen..
Vandaag naar Zandvoort geweest voor de rijvaardigheidstraining. O.a een noodstop gemaakt, en een noodstop met uitwijken. Lastiger dan het lijkt, zonder ABS. Maar het ging nog best goed. Ook een paar uur over het circuit geweest met de groep. Ik ben eerder gestopt dan de rest, omdat de BX een beetje raar begon te doen.. Bij de laatste bocht deed hij opeens niets meer, terwijl ik het gaspedaal nog gewoon ingetrapt had. Gas los, en weer in, en na een paar seconden deed hij het weer. Toen hij het de tweede en derde keer weer deed, ben ik de baan maar afgegaan. Daar zeiden ze dat dat kon komen omdat de motor erg warm is, dat de benzine in de carburateur te snel verdampt. Laten we het daar maar op houden, want na anderhalf uur stilstaan heeft ze het op de terugweg weer super gedaan!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Mooie foto’s..!!
Enne, ik vind de BX de mooiste die er tussen zit. Al is die Renault ook niet heel gek.
Citroën BX Cannes // 1991
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Tsja, het was een en al modern blik. Die Renault was erg gaaf, was een 5 Alpine liet het typeplaatje weten. Klonk ook erg lekker. De BX en 5 waren de enige 2 zonder ABS!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Jouw kentekenlampjes zijn toch niet helemaal goed meer?
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Jawel, is opgelost. IK had een tijdje terug al eentje besteld bij van Gompel, die heb ik er een paar weken geleden ingezet!
En de BX is nu ook voorzien van windgeleiders!
Samen met de nieuwe aanwinst van m’n ouders:
Een totaalplaatje
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Worden die dingen normaliter niet alleen door rokers gebruikt? Zodat, zelfs in de regen, hun rook wegstroomt en ze hun sigaretje kunnen aftikken?
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ook, maar als je nu met mooi weer met je raam open rijdt ‘klappert’ het een stuk minder.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mooi hoor die windgeleiders
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Voor het roken doe ik het niet, ik rook niet in de BX. Ik heb ze er op zitten omdat het inderdaad minder klappert als je je raampje open hebt, en omdat ik ze gewoon leuk vind staan..
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Mijn vader vertelde mij vanavond na het eten dat mijn BX lekte.. Was hem opgevallen toen hij de hond uitliet.. Even gekeken en het ligt bij het linkervoorwiel. Kon zo snel niet zien waar het vandaan kwam.
Binnenkort maar even op de brug en kijken waar het precies wegkomt.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Grote kans dat het dat slangetje is wat je daar rechts van je wiel zit. Dat is de retour van de veiligheidsklep. Het is maar 10-15 cm lang en kan je vervangen door een op maat geknipt nieuw slangetje. Maar eerst natuurlijk kijken of het dat wel is .
Onvoorstelbaar hoe goed die BX’n er nog uit zien! Citroën had in de tachtiger jaren het roestprobleem eigenlijk al perfect voor elkaar. En als de eigenaar ook zijn steentje bijdraagt dan heb je een auto die best een mensenleven mee zou kunnen….Ik heb er twee gehad, de meest basic die er te krijgen was, YP-15-RK, die wagen is 20 geworden. Was een rode met niks extra erop, heerlijk! Daarna kwam een Deauville, een van de allerlaatsten, uit 1993. GT-RF-35, met lichtmetaal die na twee maanden al de zinkpest vertoonden en door Luveto rap vervangen werden door goede. Waren idd een stuk beter. Maar ja, toen kwam er een sleurhut en de Xantia was me te duur, was hij niet natuurlijk maar ik kon hem niet betalen toen. Toen brak het tijdperk busjes aan, twee H100’s en uiteindelijk de Transit, de beste bus die ik heb gehad. Nu een DS3 en da’s elke dag een feest…...! En de sleurhut?
Die staat stil, wordt als het nodig is verplaatst door een S60, maar alleen in hoge nood. Die S60 is niet echt mijn auto, hoewel hij onverwoestbaar is. Maar is dat een BX ook niet? Zo is het cirkeltje weer rond. De BX was gewoonweg het beste dat er toentertijd voor dat geld te krijgen was. En met een beetje tlc vandaag de dag nog steeds. Zorg dat ze op de weg blijven!
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Ik doe mijn uiterste best om deze BX, mooi en goed te houden. Het zou toch zonde zijn als er weer een BX op de sloop beland.
Ik ga volgende week even kijken waar ze lekt.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Lijk mij ook. Overigens heb je in een minuut gezien of het dit slangetje is, als je je stuur draait zie je hem al.. Dit slangetje is dat:
(Was bij mn ex-BX Progress ook gescheurd)
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Ik kan zo niet zien op die foto of het dat slangetje was, was wel een rubberen slangetje. Is opgelost:
En de achterkant is weer twee stickers rijker ; ‘Wat is Citroën rijden toch formidabel’ en Citroën preferes Total. Nu dus in totaal 7 stickers achterop.. Verder zitten er nu luidsprekers in de hoedenplank, het geluid is nu stukken beter! Foto’s volgen.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S