Totaal aantal Berichten: 80
- Xantia 1.8i X 16V Sensation
Hallo iedereen,
Is er toevallig iemand in het Noorden die de mogelijkheid en de gelegenheid heeft om de computer van mijn XM uit te lezen en eventueel te resetten? Ik kan zelf ook wel zo’n kastje kopen, maar vind het wel fijn als er iemand ervaring heeft hiermee.
Zoals ik hier op het forum heb kunnen lezen, hoort bij het op contact zetten van de auto, het lampje van de Sport-stand kort te gaan branden. Als hij dit niet doet, staat de veercomputer waarschijnlijk in “nood-loop”.
(Please correct me if I’m wrong…)
Dit doet mijn auto dus niet meer. Daarnaast veert hij op dit moment erg stug…
Dit komt waarschijnlijk omdat er veel te weinig LHM in zat, toen ik de auto ophaalde.
Ik hoor het graag.
Mvg. Ronald
(P.S. Woonachtig in Leeuwarden)
(5-6-2011: Titel aangepast en meer info)
Mijn motto: Aldoende leert men…
ALs het lampje niet kort gaat branden bij de start is er een foutmelding in de computer. HEt is niet per definitie zo dat de boel dan in de “noodloop"staat. Een error 23, stuurwielsensor, zorgt er ook voor dat het lampje uitblijft, maar is geen fout die de boel op stug laat staan.
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
En te weinig LHM veroorzaakt geen fout in de VC.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
@Gompy: Daarom heb ik in de tekst ook gezet: “uitlezen & resetten”.
Had dit misschien ook anders in de titel moeten zetten. (inmiddels aangepast)
Wil in ieder geval graag weten of dit het geval is en of het op deze manier te verhelpen is.
@Brian: Ik denk dat hier de meningen over verdeeld zijn, aangezien ik dit al meerdere keren ben tegen gekomen op het net. Maar we zullen het zien…
Mvg. Ronald
Totaal aantal Berichten: 342
- XM 2.0 16v op LPG G3
Zie dat je in Leeuwarden woont, ben regelmatig in Dokkum en heb ook nog zo’n uitleeskastje, dus kan wel een keertje bij je langsrijden!
@Sjorsh: Je krijgt PB!