LPG en bougies
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 juni 2011 08:17 PM

Bij een Xsara is normale interval 60.000 km om de bougies te vervangen. Zou ik dit ook gewoon aan kunnen houden bij het rijden op LPG?

Ik zit nu niet al te ver van de 30.000 km af, misschien een overweging om het halverwege een keer extra te doen?

Welke bougies gaan erin eigenlijk?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 09 juni 2011 09:41 PM
  [ # 1 ]

arjan, op de site van NGK, kan je het zo op zoeken, voor lpg heb je speciaale bougies nodig ivm de temperatuur. als je de tsandaard bougies gebruikt gaan ze maar voor de helft mee inderdaad.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 09 juni 2011 09:45 PM
  [ # 2 ]

Nou, speciaal. Gewoon een type ‘warmere’ bougies en ‘t is klaar. Bij NGK zou je dan bijvoorbeeld de BP6ES vervangen door de BP5ES.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jos87
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 04-01-2011

Gepost: 11 december 2011 07:09 PM
  [ # 3 ]

Ik ben zelf ook in bezit van een xsara 1.4 op lpg. Had afgelopen voorjaar goede verhalen gelezen over de NGK laserline bougies. Dus benieuwd naar het resultaat, deze erg dure bougies maar eens aangeschaft. Nu een half jaar verder heb ik echter geen verschil gemerkt met mijn vorige bougies. Auto rijd even vlot en ook het verbruik is hetzelfde. Had voorheen 40.000km gereden op de veel goedkopere bosch bougie super plus (type FR6D+), dus kan iedereen aanraden deze te kopen.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 11 december 2011 11:24 PM
  [ # 4 ]

Idem hier, wel Berlingo maar ook 1.4 op LPG.
LPG bougie’s getest en geen extra voordeel tegenover de bougie’s met 4 electrodes (Bosch super 4) http://aa.bosch.de/aa-nl/nl/static/produkte/zuendkerzen/super4/aufbau.htm

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 december 2011 11:32 AM
  [ # 5 ]

Gewoon vervangen voor de BP5 ES. Kost een 10tje…


Kijk even in de tiplijst van het DS of SM gedeelte.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook