Tikkende HD-pomp
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 640
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 12 juni 2011 07:40 PM

Hoi allemaal,

Ik rij naar tevredenheid in een XM 2.5TD momenteel.
Wat mij opvalt aan dit exemplaar is dat de HD-pomp nogal veel tikt.
Ook tijdens het rijden hoor/voel je dat in het gaspedaal.

Iemand zei me dat ik het systeem moet ontluchten.
Zo ja…hoe?
Zo nee, wat dan?

Of is mijn pomp aan het overlijden?
Zo ja, is vervangen moeilijk?
Zo nee…wat dan Wink

Wat denken jullie?

Wederom alvast bedankt!

Hans

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 12 juni 2011 08:14 PM
  [ # 1 ]

Al eens aan je voorraadbol gedacht?
Systeem ontluchten hoeft niet, dat doet ie zelf.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 12 juni 2011 10:54 PM
  [ # 2 ]

De voorraadbol zal idd leeg zijn. Gauw laten vullen of vervangen anders slijt de HD-pomp een stuk sneller Wink

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 12 juni 2011 11:16 PM
  [ # 3 ]

Of een (interne) lekkage ergens: hoogteregelaars, stuurhuis, remservo

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 juni 2011 11:20 PM
  [ # 4 ]

je moet 2 dingen scheiden: tikken van de pomp/regelaar en vaak aanslaan van de pomp. Dat laatste duidt op inwendig verlies van druk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 640
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 13 juni 2011 12:56 PM
  [ # 5 ]

Bedankt zover!

Iemand toevallig een idee welke bol ik moet hebben?
Ik had nieuwe gekocht voor de 2.1TD zonder hydractief, komt die voorraadbol toevallig overeen?

Hans

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 19 juni 2011 12:08 PM
  [ # 6 ]
www.citrofiel.tk schreef:

Bedankt zover!

Iemand toevallig een idee welke bol ik moet hebben?
Ik had nieuwe gekocht voor de 2.1TD zonder hydractief, komt die voorraadbol toevallig overeen?

Hans

Heb je al een antwoord ontvangen? Zo niet, dezelfde bol is van toepassing voor alle typen XM. 62 bar.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 19 juni 2011 01:44 PM
  [ # 7 ]

De hoofdaccumulator of voorraadbol is voor alle hydropneumatische Citroën-modellen gelijk. Vanaf de ID/DS tot aan de C5. Die C5 heeft weer andere hydraulische olie en een totaal ander hydropneumatisch systeem.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 640
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 19 juni 2011 06:06 PM
  [ # 8 ]

Hartelijk dank! Ik was er inmiddels ook achter.

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook