Bij mijn 16v heb ik een brandstof lekkage op de aansluiting van de verdeelbuis waar de injectorren op zitten, nr 157079.
vraagje 1
Er zitten op die buis twee tuitjes aan de bijrijderskant. eentje aan de bumperkant en een aan de brandschot kant. Is die aan de bumperkant de afvoer of de aanvoer leiding ?
Vraagje twee,
wat is het eerste punt vanwaar die slang te vervangen is?
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Ik heb die twee slangetjes net een maand geleden vervangen. Halverwege het schutbord zitten ze over stalen leidingen geklemd. Vanaf daar kun je ze dus vervangen. Als je daar met een lampje schijnt kun je wel zien waar ze ongeveer zitten. De dikke slang (zie je nauwelijks maar zit wel degelijk verschil in doorsnee) is aanvoer en de dunnere retour volgens mij. Volgens mij zit de dikke aan de bumperkant. Ik kijk straks wel even. Makkelijk klusje, enige vervelende is dat er nog wat benzine in kan zitten
Bij mij waren de slangetjes een beetje poreus geworden en lekten daarom benzine. Is dat bij jou ook zo?
Er kan nog druk op staan, niet zo heel veel, maar genoeg voor een straaltje, als je het loshaalt.
Niet aanbevolen om bij het loshalen er recht met je gezicht boven te hangen.
Yep, slang aan de bumper kant lekt een klein beetje. Als je goed kijkt zitten er op andere uiteindes ook wat droogte plekjes dus vervangen die handel.
ietsiepietsie probleempje… Het is een voorgevormde slang en idd, ding is NFP, ligt ook nergens meer op de plank.
Dat voorgevormde hoeft denk ik geen probleem te zijn om er een gewone slang op te zetten in de juiste maten maar…een van de slangen maakt een 180 graden draai en die zal dus dichtknikken bij een gewone…
Wat is hier wijsheid ? Een sloper ? die zijn er ws net zo aan toe…
Overigens idd, er ff niet boven gaan hangen, kan nog wat restdruk op staan
Sjorsh, hoe ging dat met het loshalen van die ijzeren pijpjes? Had jij er ook nog de originele klemmen opzitten? gaat dat een beetje ok los ?
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Ja die originele klemmen ja. Gaat prima los, je moet even dat palletje aantrekken et voila. Daar is zo’n tang voor, weet ff niet hoe dat heet. Heb daarna normale slangenklemmen erop gezet. Het loshalen van de ijzeren pijpjes ging prima, erop ging bij de aanvoerleiding echter wat moeizaam.
Ik heb nieuwe slangen gebruikt, liever niet helemaal origineel (als hier al iets origineel aan kan zijn) dan over een paar duizend km weer. Beetje ruim genomen en ongeveer net zo laten lopen als de originele. Gaat niet dubbel, daar is de hoek niet groot genoeg voor.. Bij mij althans. De slangen die ik er op heb gezet zijn nagenoeg hetzelfde als de originele.
Heb net ff gekeken en volgens mij zit de aanvoer toch juist aan de kant van de cabine en de retour aan de kant van de bumper, die laatste maakt ook een 180 graden bocht zeg maar.
Als je bij de Brezan benzineslang haalt is die gewapend dus met een dikke wand. Die krijg je echt niet makkelijk dichtgevouwen.
Wim,
Disciplus Simplex
Klopt die slangetjes knik je niet zomaar effe dicht, wel goed vastzettten of zo laten lopen dat ze niet kapot schuren door trillingen.