Totaal aantal Berichten: 15
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16V Exclusive EB6V
De handgrepen van de portieren zijn voorzien van een dun rubber laagje, welke helaas snel beschadigd. Weet iemand of deze handgrepen los te bestellen zijn of één geheel vormen met de deurbekleding?
Totaal aantal Berichten: 36
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTI Ligne Business
Deze zijn bij die van mij ook beschadigd. Het lijkt net of het er blaasjes zijn die kapot knappen.
Mij C4GP is uit 2009 en natuurlijk is de garantieperiode net voorbij. Volgende week wil ik dit toch aankaarten bij mijn dealer.
A thing of beauty is a joy forever
Die van mij lijken beschadigd door iemand die er vaak met zijn (trouw)ring overheen is “geschuurd”.
Wil je dan gelijk even vragen of je dealer een oplossing heeft/de grepen los te bestellen zijn?
Hallo C4Exclusive,
Ik heb contact gehad en natuurlijk is de garantieperiode verlopen. Plus is wel dat de grepen los te bestellen zijn en ‘enkele tientjes’ kosten. Het zijn blijkbaar kapjes die over de greep heen zitten en met een paar schroefjes vast zitten.
Op mijn vraag of het een veel voorkomend probleem is werd heen gepraat. Graag zou ik van meer willen weten of dat zo is of niet . . . . reacties graag!!!
Aangezien de onderdelen los te kopen zijn voor een onderdeel van een deur (!) is voor mij al een indicatie dat het vaker gebeurd.
Succes met vervangen!!
Ik heb hetzelfde probleem, zowel op de linker als rechter deur. Ik heb het ook al een klein beetje op het stuur. (ik heb geen chromen lijst op mijn stuur, zoals bij sommige).
Totaal aantal Berichten: 333
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Bij mijn C4 Picasso Exclusive is het helaas ook het geval. Was me niet eerder opgevallen. Het betreft hier de passagierskant.
Van welk jaar zijn jullie auto’s??
Mijn C4GP is van juni 2009.
Totaal aantal Berichten: 333
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Maart 2008
1e les voor citroendealers…
als een klant komt met een probleem, zeg dan dat hij de eerste is…
onthou dat maar..
Ik denk dat dat de 1e les is voor alle dealers, ongeacht welk merk
Daarom is juist elk forum een uitkomst!!
Het zou toch uniek zijn als we vanuit dit forum een terugkomactie kunnen afdwingen?!?
Ik heb namelijk het vermoeden dat dit een onderdeel is dat gemaakt is op garantietermijn en daarna vrij snel ‘afbrokkelt’.
Motorisch, technisch en qua comfort loopt citroen aardig voorop, maar op dit soort zaken ...
het heeft gewerkt ...
zoek maar eens het topic over het afbreken van de veren van de C3..
maar in eerste instantie vind ik dat je die onzin niet zomaar moet accepteren van je dealer…
want hij heeft tenslotte jouw de auto verkocht en geleverd…
als je wasmachine defect is schrijf je ook niet meteen de importeur aan..
Ik had het probleem ook met de handgrepen xsara picasso,ik heb dit opgelost door bij alle grepen het laagje te verwijderen met terpentine en het ziet er weer netjes uit.
Mijn C4 Picasso is ondertussen alweer een maand of 4 ingeleverd bij de lease maatschappij.
Deze C4 heb ik nieuw gekregen in juli 2008 en is met 190000km ingeleverd.
Over de kwaliteit van deze auto is al genoeg geschreven
Maar over de hand-vatten niet, en ik dacht dat ik de enigste was, die van mij(LM) zowel aan de bestuurders kant als van de passagiers kant waren bijna kaal.
Volgens de garage lag het aan het dragen van een ring…..................buiten een trouw ring die aan mijn rechterhand zit heb ik geen ringen.
Buiten de vakanties zat ik meestal alleen in de auto, dus de slijtage aan de passagiers kant heb ik dus ook nooit begrepen.
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen
bono schreef:Ik had het probleem ook met de handgrepen xsara picasso,ik heb dit opgelost door bij alle grepen het laagje te verwijderen met terpentine en het ziet er weer netjes uit.
Ging het er goed af met terpetine?
Bij mijn vorige auto (peugeot 407) was er ook sprake van, ook daar met plastic kaartje alles eraf gehaald
zodat het er weer netjes uitzag.
De kapjes voor de c4 kosten volgen dealer 45 euro ex montage. Wel duur vindt ik.