Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De Italiaanse Citroën SM Club bestaat 22 jaar, wat voor hen de aanleiding is om van 10 tot 12 juni een Internationale SM Meeting te organiseren in de directe nabijheid van Venetië. De Nederlandse eer wordt er verdedigd door vijf SM’s en die van het forum door Piet Buijsman. Via SMS en e-mail heeft hij de redactie op de hoogte gehouden, zodat ook het forum de berichten bijna rechtstreeks vanaf het front kan ontvangen.
Op donderdag 9 juni was de aankomst in Jesolo bij de lagune van Venetië. Na registratie moeten deelnemers al snel aanschuiven voor het welkomstbuffet. Later zou blijken dat dit buffet niet het laatste en niet het zwaarste was. Er zou nog veel meer gegeten moeten worden en ook nog een beetje auto gereden…
Vrijdag 10 juni was er een vol programma. ’s Morgens werd in optocht naar the Jolly Joker gereden: een replica van een galjoen. Met dat galjoen werd koers gezet naar twee eilanden in de lagune van Venetië, Murano en Burano. Maar op een galjoen kun je niet met een SM rijden. Wat kun je daar wel? Aanschuiven aan een buffet en zitten blijven. Eerst komen de aperitivi en dan de primi, vervolgens de secondi en dan pas de piatti principali. Nee, nee, nog niet opstaan! Na de piatti principali volgen de dolci en na de dolci de digestivi. Tja, moeten wij nu medelijden hebben met onze Nederlandse afvaardiging daar op die boot? Uiteindelijk mochten ze toch weer opstaan en zelfs aan land de benen strekken. In Venetië waren het Dogenpaleis en de San Marco onderwerpen van een uitgebreide excursie.
Op zaterdag 11 juni kon er dan met de SM’s door het Veneto, de streek rond Venetië, gereden worden. De 61 SM’s van vele nationaliteiten vormden een bonte stoet door het landschap. Ook al begon de tocht voor iedereen lichtjes zoevend, niet alle SM’s konden dat tot het einde toe volhouden. Meerdere strandden met pech in de berm. Cyril Sars reed er met de belettering “SM Dépannage” op zijn auto, dus moest hij zich over de patiënten ontfermen. Maar ook deze SM-chirurg kon niet iedereen succesvol ambulant behandelen. De Franse SM met losgebroken aandrijfas moest echt afgevoerd worden naar een operatiekamer. Na terugkomst in het hotel moesten de deelnemers zich snel verkleden om deel te kunnen nemen aan het galadiner. Het schijnt dat de Nederlandse afvaardiging zich heel dapper geweerd heeft en nog lang is doorgegaan met grappa, amaro en het zingen van het Wilhelmus. Bij Jove! Bij Guglielmo! Bij wie? Bij wie dan ook!
Zondag 12 juni moest er echter weer vroeg aangetreden worden: om 9 uur vond de grote parade plaats: 61 SM’s achter elkaar in het Lido del Jesolo. Het moet een mooi gezicht zijn geweest, maar de Nederlandse oogjes stonden nog te troebel om het allemaal goed waar te nemen. Zo troebel zelfs dat zij het niet meer aandurfden om opnieuw de boot te nemen naar Burano voor alweer een uitgebreide maaltijd. Gelukkig serveren Italiaanse hotels sterke koffie en konden de Olandesi zich wat aansterken voordat zij moegestreden maar voldaan de lange terugreis aanvaardden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Sjonge wat hebben ze het zwaar gehad!!
Mooi verhaal rens!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dit filmmateriaal komt overeen met Rens z’n beschrijving
http://www.youtube.com/watch?v=YJj6stFt75U
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ik heb juist de indruk dat de filmmaker zelfcensuur heeft toegepast. Op de film lijkt het wel een genoeglijk uitje, maar de beschrijvingen van Piet Buijsman maakten echt duidelijk wat voor een zwaar gevecht onze landgenoten moesten leveren .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ventilatie:
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ha Piet, je bent weer in het land, dus je hebt het overleefd!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ook nog gezien in Venetie. Nooit eerder daar de antenne gezien. Eigen modificatie?
Gutta cavat lapidem…
RensKorevaar schreef:Ha Piet, je bent weer in het land, dus je hebt het overleefd!
Het was hels.Maar toch ook een ervaring om niet te vergeten. Het is vreselijk moeilijk zoiets te organiseren. Daarom namen we de foutjes maar voor lief. Zoals: de in twee gesplitste groep. Beide stonden ze op elkaar te wachten, gescheiden door een hoog bruggetje. Wel 3 kwartier. Maar het eten was geweldig… En de voorzitter van de Italiaanse club opende de afterparty met een dansje met de enige Nederlandse deelneemster die alleen was gekomen. Nu ja, met haar hondje. Weliswaar in een Chrysler, maar dat was overmacht.
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
PBuijsman schreef:Ook nog gezien in Venetie. Nooit eerder daar de antenne gezien. Eigen modificatie?
Ik dacht op de eerste exemplaren…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Mooi kant op het eiland Burano:
Hiervan weet ik niet wat te denken. In de supermarkt:
Gutta cavat lapidem…
Deze heb ik wel vaker gezien, maar het blijft toch leuk:
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
jantje1948 schreef:PBuijsman schreef:Ook nog gezien in Venetie. Nooit eerder daar de antenne gezien. Eigen modificatie?
Ik dacht op de eerste exemplaren…
Volgens de boeken zou dit alleen op de “voorserie”-exemplaren zo zijn geweest en in diverse brochures, zelfs lang nadat de antenne naar het spatbord verhuisd was…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mooi he?
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wat is dat voor lullig trouwautootje Piet?
En toen moest deze taart ook nog op:
Moe maar voldaan dus weer naar huis, via leuke plekjes:
Gutta cavat lapidem…
graddus schreef:Wat is dat voor lullig trouwautootje Piet?
O shit, was dat dit knaapje niet?
Gutta cavat lapidem…