Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Cire schreef:Ook zin, maar geen CX…
Cire voor jou altijd wel ergens plek
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Als de CX er dan nog is, of ik met een andere zwever ook welkom ben en als het in de pen zittende weekendje Barcelona niet op dat weekend valt, dan ben je van harte welkom Maarten.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Nou mensen, ik heb in samenspraak met het thuisfront toch maar besloten definitief niet mee te gaan.
Niet eens vanwege de koppeling, want die kan ik voor die tijd op orde hebben. Maar rond april zijn we ook aan het verhuizen. Dat kost tijd en energie die ik dan ook volledig aan de verhuizing(en) wil besteden. Bovendien kost het geld, wat we dan beter niet in een weekendje weg kunnen steken.
Maar wat ook zeker niet onbelangrijk is: mijn dochtertje kijkt zo enorm uit naar koninginnedag en begon daar spontaan van de week al over. Ik kan het gewoon niet maken om er dan niet te zijn (en bovendien moet ik dan haar fietsje versieren voor de optocht).
Laat ik de organisatie daarom maar lief aankijken en vragen later in het jaar nog eens zoiets te organiseren.
ICCCR in het weekend van 10-12 augustus….
Dat trekt me nou weer helemaal niet.
laten we het erop houden dat in geval van doorslaand succes prolongatie een optie is ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Robin Visser schreef:Als de CX er dan nog is, of ik met een andere zwever ook welkom ben en als het in de pen zittende weekendje Barcelona niet op dat weekend valt, dan ben je van harte welkom Maarten.
Als je gehecht bent aan Koninginnenacht en -dag dan ben je ook terug welkom. Ik denk namelijk dat ik genoodzaakt bent de 29ste ‘s avonds weer in Den Bosch te zijn.

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Zo ik heb me ingeschreven, maar moet de 30e nog even vrij regelen! Voor de CCCR wordt lastiger… maar we zien wel

Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Robin Visser schreef:Robin Visser schreef:Als de CX er dan nog is, of ik met een andere zwever ook welkom ben en als het in de pen zittende weekendje Barcelona niet op dat weekend valt, dan ben je van harte welkom Maarten.
Als je gehecht bent aan Koninginnenacht en -dag dan ben je ook terug welkom. Ik denk namelijk dat ik genoodzaakt bent de 29ste ‘s avonds weer in Den Bosch te zijn.
Nog dank voor het aanbod Robin, maar mijn CX probleem is alweer opgelost ben nu de wagen klaar aan het maken. Volgende weer rijden!!! Denk dat ik ook 29 ‘s avond terug wil zijn in Amsterdam 30st ga ik met mijn boot weer door de grachten varen met Q-day
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Tijd om dit draadje weer even nieuw leven in te blazen:
2012 is begonnen en daarmee het jaar van “de Luxemburgrit”.
Alhoewel eind april nu nog ver weg lijkt, bevelen wij van harte aan deelname te overwegen en in te plannen. Hoe eerder wij weten wie er mee doet, deste beter wij het arrangement kunnen regelen.
Om de potentiële deelnemers nog eens extra op te warmen, hieronder de “advertorial” met uitnodiging zoals die in het lijfblad van de CX-club, La CX En Route,is verschenen in het decembernummer van 2011.
Le Tour de Luxembourg en Citroën CX
In La CX en Route van oktober 2011 verwees ik in mijn artikel over het hartverscheurend afscheid van mijn CX al even naar een rondrit door Luxemburg die op dat moment in voorbereiding was bij clubgenoot RensKorevaar en ondergetekende. Welnu: het is zover.
Maar voordat ik het evenement wereldkundig maak, zal ik u even een klein stukje voorgeschiedenis geven. In oktober 2010 moest ik voor zaken in Luxemburg zijn, voor een bezoek van enkele dagen. Liever dan de gebruikelijke pool-auto van mijn werkgever te nemen, koos ik ervoor deze trip met de CX te maken. Tenslotte is Luxemburg met zijn hoogteverschillen en haarspeldbochten een prachtig land om te rijden met een auto waarin je ook echt kunt genieten van dat soort wegen. De zaken waren gelukkig snel afgehandeld, waardoor ik ruim voldoende tijd over hield nog even wat extra kilometers te maken op de meest comfortabele plek die ik ken: achter het stuur van een CX. Ondanks een kleine tegenslag -in een parkeergarage schampte ik een betonnen paal- smaakte dit tochtje naar meer. Op mijn verslag van mijn rit naar Luxemburg en mijn ongelukkige kennismaking met de Luxemburgse bouwkunst reageerde mede-clublid RensKorevaar. Rens woont in Luxemburg en voelde wel wat voor het idee eens met een grotere groep CX-en dit prachtige land te verkennen. Na de winter hebben wij spijkers met koppen geslagen en in juli 2011 zijn Rens en ik erop uit getrokken om een route uit te zetten die het comfort van de CX optimaal doet uitkomen en die alle inzittenden ruimschoots de gelegenheid biedt te genieten van het prachtige Luxemburgse landschap. De foto’s bij dit artikel geven alvast een indruk van wat u allemaal te wachten staat.
Uitnodiging
De tocht, die zal plaatsvinden van zaterdag 28 april tot en met maandag 30 april 2012, begint in Zuid-Limburg en leidt via België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk naar het eindpunt in Houffalize, België. Inmiddels zijn wij ook druk in de weer geweest om hotels te benaderen om er zo voor te zorgen dat de deelnemers comfortabel en tegen een redelijke prijs kunnen overnachten. Natuurlijk is kamperen in Luxemburg zeer goed mogelijk, echter gezien de tijd van het jaar en het feit dat het rijden van de tocht redelijk inspannend is, raden wij dat niet aan.
Alhoewel april 2012 nu nog ver weg lijkt, verzoeken wij u om u voor 1 maart 2012 aan te melden, zodat wij tijdig de nodige zaken kunnen regelen voor alle deelnemers.
Het kostenplaatje, voorzover wij dat op dit moment kunnen overzien, toont ca. € 270,- per persoon voor 3 dagen. Hierbij zijn inbegrepen:
lunch bij de start in Zuid-Limburg;
bezoek aan het museum in Stavelot (circuit van Spa-Francorchamps) met koffie en gebak;
overnachting in tweepersoonskamer inclusief diner en ontbijt in Bourscheid, Luxemburg;
bezoek aan het automuseum in Diekirch;
bezoek aan Château de Malbrouck, Mandern, Frankrijk;
overnachting in tweepersoonskamer inclusief diner en ontbijt in Canach, Luxemburg;
koffie op Château d’Ansembourg, Luxemburg;
lunch in Houffalize, België.
Niet inbegrepen zijn:
lunch op dag 2 (vrije keuze van de deelnemers);
drankjes na het diner in de bar op beide avonden.
Meer informatie kunt u vinden in het CX-gedeelte van het Nederlands Citroen-forum: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/211892/. Vanzelfsprekend kunt u zich ook aan RensKorevaar en ondergetekende wenden voor meer informatie.
Aanmelden – ook voorlopig of onder voorbehoud – kan via de link http://tinyurl.com/TdL-CX-2012.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Totaal aantal Berichten: 17407
- CX 2400 Super
Waar zo’n Veerbollenparty allemaal goed voor is!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja, was leuk alle snuiten weer te zien en te spreken! Mooi locatie trouwens aan de Rijn. Hopelijk komen er voor de Tour meer “misschieners” over de streep!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Zo schopje naar boven…
Verlof voor de 30e is al aangevraagd, en hopelijk alles in orde. Hoor het volgende week. Zou zonde zijn als ik eerder terug moet.
Helaas, Theo en ik haken af voor de Citroën CX Tour de Luxembourg in april…
Door onvoorziene kosten is het momenteel even wijzer ons spaarvarkentje wat rust te gunnen, zodat we wellicht tijdens een volgende rit met de CX op stap kunnen.
Grote kans dat we jullie op 28 april wel weer even uit komen zwaaien (net zoals vorig jaar in Brussel), want het blijft natuurlijk een prachtig gezicht, al die CX-en bij elkaar!
Rens en Eric, succes met de laatste loodjes qua organisatie…
Hopelijk gaat er een mooie traditie van “Citroën CX Tour de ...” ontstaan!
Theo & Sandra.

Totaal aantal Berichten: 17407
- CX 2400 Super
Jammer, Theo & Sandra. Volgende keer beter!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!