10 van de 23
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
pascalvm’s BX 16TRS Bleu Camargue, weer dagelijkse auto :)
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 04 juli 2011 08:12 PM
  [ # 136 ]

En bij de aanzuigzijde van de pomp, terwijl die voorheen op de drukzijde zat. Heeft dat geen nadelige invloeden? Oftewel wat is de reden dat het filtertje voorheen niet voor de pomp zat?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 04 juli 2011 08:16 PM
  [ # 137 ]

Okey dan effe offtopic:

@Waterman, waar zou dan wel de juiste plek zijn?

@Autofan, géén idee maar men rade het af om daar weer een filter te plaatsen, wegen eventuele gevaar op lekkage….

Maarre hiernaar weer ontopic gaan?

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 04 juli 2011 08:25 PM
  [ # 138 ]

Ok; on-topic:

Ik heb mijn filter tussen de pomp en de carburateur zitten, vlak voor de carburateur, precies boven de olievuldop. Ik zou hem liever ook niet aan de achterzijde van de motor plaatsen…

En ik heb het oude type pomp, maar daar zie ik geen lekkage, dus die blijft voorlopig zitten…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 juli 2011 08:26 PM
  [ # 139 ]

niet doen, die pomp laten zitten. Echt, neem aub geen risico. Ik heb er heel veel zien affikken. Zonder enige benzinelucht of andere waarschuwing…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 04 juli 2011 09:28 PM
  [ # 140 ]
Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 05 juli 2011 10:58 AM
  [ # 141 ]

Per direct een andere pomp halen. Deze is een tikende tijdbom

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 05 juli 2011 12:17 PM
  [ # 142 ]

Hoe herken je eigenlijk een oude en nieuwe pomp? Geen idee wat er bij mij zit.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 05 juli 2011 12:28 PM
  [ # 143 ]

Dit is dus de nieuwe;

De oude is geheel van metaal.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 05 juli 2011 02:16 PM
  [ # 144 ]

Dank, zal vanavond even kijken.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 06 juli 2011 11:19 AM
  [ # 145 ]
pascalvm schreef:

tijd voor een type1 meeting!

Ik ben er voor in!

leuk!

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 06 juli 2011 05:42 PM
  [ # 146 ]
zandvoorta schreef:

Dank, zal vanavond even kijken.

Jij hebt een 1400 (150c) motor,daar zit een heel ander type brandstofpomp op.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 06 juli 2011 07:34 PM
  [ # 147 ]

En die zijn wel goed?

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 06 juli 2011 08:09 PM
  [ # 148 ]

Ja,prima pomp hoor.
Lekt in principe nooit,heb één keer gezien dat het membraan gescheurd was.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 06 juli 2011 08:21 PM
  [ # 149 ]

Ook voor de 150 motoren zijn verschillende pompen geleverd, dus alsnog even kijken of je de goede wel hebt. Wink

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 06 juli 2011 08:50 PM
  [ # 150 ]

Inderdaad,maar ik acht de kans zeer groot dat Zandvoorta er gewoon een geheel stalen exemplaar op heeft zitten….

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
 
10 van de 23
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook