22 van de 23
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 Volgende > 
   
pascalvm’s BX 16TRS Bleu Camargue, weer dagelijkse auto :)
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 06 juli 2013 09:54 AM
  [ # 316 ]

De verzekeraar van de BX Club accepteert zijn taxaties niet, en er zijn meerdere grote verzekeraars die dat niet doen. Het beste kun je een expert van je verzekeraar zelf in de arm nemen lijkt het, of in ieder geval een gecertificeerde zoeken. Het kostte de club in ieder geval moeite om een taxateur te vinden waar de winnaar van het concours ook wat aan had (de eerste prijs was een gratis taxatie).

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 07 juli 2013 09:44 AM
  [ # 317 ]

euhm, ik zit bij de verzekering via de BX club. en ik heb de aangepaste polis alweer binnen…

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 07 juli 2013 06:05 PM
  [ # 318 ]

Toch zit ik niet uit m’n nek te zwetsen hoor. Rij maar liever geen schade, want dan ontstaat het probleem pas.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 07 juli 2013 06:10 PM
  [ # 319 ]
woutersmits schreef:

overigens 3 dagen na taxatie rapport binnen.

Ik wacht al twee jaar op mijn papiertje very very sad

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 07 juli 2013 08:22 PM
  [ # 320 ]
Hilko16TZI schreef:

Toch zit ik niet uit m’n nek te zwetsen hoor. Rij maar liever geen schade, want dan ontstaat het probleem pas.

ik heb voor de taxatie gevraagd aan insucon of het ok was als europe expertise zou taxeren. dat was geen probleem aldus de medewerker.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 07 juli 2013 08:24 PM
  [ # 321 ]

Ook via NAG geen problemen met Heffener en uitbetalingen… Nadeel is de (veel te lange) wachttijd.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 07 juli 2013 08:40 PM
  [ # 322 ]

Dan is mijn kennis blijkbaar achterhaald. Eind vorig jaar speelde dit toch echt.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 07 juli 2013 08:53 PM
  [ # 323 ]

tot nu toe is Heffener bij mij rap met z’n rapporten.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 08 juli 2013 10:12 PM
  [ # 324 ]

Ook ik had alles snel binnen deze keer (3 rapporten) en de verzekeraars deden geen van beide moeilijk, insucon en london.

Alleen begon insucon nu ineens moeilijk te doen omdat ik geen lid ben van de bx club, toen ik vertelde dat ik wel lid ben van de idds club was het ok…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 07 november 2013 06:10 PM
  [ # 325 ]

De winter komt dichterbij dus de DSuper is weer op stal,
De BX heeft een paar weken terug al een beurtje gehad en wordt inmiddels weer ingezet als dagelijkse “winterklassieker”. Helaas was ik een beetje laat met de APK, tijdgebrek, hopelijk volgt er geen bekeuring…

Evenals vorig jaar heb ik de auto (even snel) op de brug gehad en alles nagelopen, de meeste zaken leken mij in orde, remblokken voor vervangen omdat ze bijna op waren, achter niet goed bekeken (te weinig tijd).

Vervolgens de BX naar de garage gebracht voor de APK, hier bleek dat er een probleem was met een remschijf achter, 1 van de zuigers zat vast waardoor 1 remblok niet meedeed en de schijf aan 1 zijde compleet verroest was (net de kant die je niet ziet als het wiel eraf is), daarnaast was de wegligging / vering niet in orde;
ik vond de auto al erg hoog aan de voorkant…

Daarbij kreeg ik de mededeling dat mijn stuurbekrachtiging waarschijnlijk lek was;
erg vreemd, want die zit er niet op…
En; Alles goed schoonmaken: een veerpoot was vochtig en alle “vette troep” moest weg…
Nu bleek dat de garagist de conclusie had getrokken dat de “vette troep” waarschijnlijk lekkage van de stuurbekrachtiging was, terwijl dit gewoon dinitrol is. Dezelfde dinitrol die er vorig jaar op zat toen de auto bij dezelfde garage APK gekeurd werd…

Dit doorgesproken en afgesproken e.e.a. te repareren en de auto dan opnieuw aan te bieden.

Zo gezegd, zo gedaan;
Maar het “dinitrol verhaal” zat me niet zo lekker;
Waarom zou ik de anti roest behandeling eraf halen voor de APK?
Wat navraag gedaan en tot de conclusie gekomen dat dit niet nodig was.
Dit dus ook niet gedaan, de auto verder netjes gerepareerd en opnieuw aangeboden voor de APK, daarbij wel direct verteld dat ik de dinitrol niet zou verwijderen omdat dit een functie heeft en geen APK afkeurpunt is…
Dit leverde een discussie op waarin de garagist aangaf de auto niet te willen keuren als de dinitrol niet werd verwijderd. Vervolgens ben ik naar een andere garage gereden voor een “second opinion”.

Bij de andere garage kwam er direct een monteur naar buiten lopen die direct behoorlijk enthousiast was over de BX; “die zie je niet vaak meer! en hij ziet er nog netjes uit!”
Ik heb hem het probleem voorgelegd en laten zien waar het over ging, waarop hij me vertelde dat dit voor de APK geen probleem was. Als ik even tijd had wilde hij hem wel even op de brug zien…
Vervolgens de auto de brug opgereden en deze jongen was vooral enthousiast over het gebrek aan roest en de staat van de auto. Hij bood dan ook aan om de auto direct APK te keuren en dit heb ik hem laten doen; en een dik half uur later stond ik weer buiten met een verse APK;
Wel een advies op de vochtige veerpoot…

Om het verhaal compleet te maken;
De 1e garagist viel vooral over de dinitrol die bovenop de veerpoten / spatbord en onder het LHM-vat zit (in de motorruimte). Omdat dit de suggestie wekt dat er een lekkage zit.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 07 november 2013 07:09 PM
  [ # 326 ]

Mooi dat er weer APK op zit, maar wel een raar verhaal van die dinitrol.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 07 november 2013 07:58 PM
  [ # 327 ]

inderdaad raar verhaal, als keurmeester moet je dat toch wel zien.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 07 november 2013 08:19 PM
  [ # 328 ]

Daar ging ons “gesprek” ook over;

Ik ga er van uit dat een monteur weet wat dinitrol is en begrijpt dat je een auto van 30 jaar oud waarmee je in de winter rijdt wil conserveren zodat deze zo lang mogelijk mee gaat, maar dit was niet zo.

Dus ik heb geprobeerd uit te leggen wat dinitrol was en waar het voor diende, de garagist was van mening dat het op plekken zat waar een auto nooit roest (ik heb al de nodige bxen, zeker de vroege types, juist op die plekken wel zien roesten) en dat de vettigheid (dinitrol) de suggestie wekte dat er van alles lek was.

Voordat ik het wist zaten we in een hevige “welles - nietes discussie” waarvan ik dacht: “hier gaan we niet uitkomen…”

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 07 november 2013 08:47 PM
  [ # 329 ]
hogervp schreef:

Kijk aan Beerpeet heeft deze Beerpeetmobiel nu ook ontdekt.Wink
Zou de toerenteller het ook doen? Da’s wel gaaf met die lampjes.

Ik zat nog even terug te lezen, bij de garage waar hij uiteindelijk gekeurd is werd de leerling monteur er nog bij gehaald door de jongen die hem keurde:
“Heb je zo`n BX wel eens gezien, dat dash met die toerenteller?!?”

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 17 januari 2015 12:17 PM
  [ # 330 ]

Ik heb het topic niet echt bijgehouden, maar er is ook weinig nieuws te melden, de BX heeft netjes zijn beurten gehad en er is een wiellager vervangen.

Door omstandigheden maken wij inmiddels (veel) minder kilometers en afgelopen week heb ik een gti gekocht.
De 16 trs gaat binnenkort de stalling in en wordt geschorst. Misschien dat ik er afstand van ga doen…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
 
22 van de 23
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook