Zij die een beetje thuis zijn in de Franse kioskreeksen, hebben vast wel eens gehoord van de Camions d’autrefois serie. Dat zijn vnl. Franse vrachtauto’s van weleer. In die serie is ook een T55 veewagen verschijnen. Alleen voor de (Franse) abonnees is de bijgevoegde T55 met autotrailer uitgegeven. Deze is nl. als kado weggegeven…
Ik heb er mijn zakgeld voor deze maand aan uitgegeven, maar dat had ik er wel voor over ;-).
J@n
https://picasaweb.google.com/jan.verzee/CitroenU55Remorque?authkey=Gv1sRgCN2J-MuvoKKf7QE
Mooie aanschaf, Jan. Inderdaad gaat er een half maandsalaris op aan zo’n “gratis” setje. Ik had eigenlijk verwacht dat deze combinatie al meer beschikbaar zou komen, en dus goedkoper zou worden. Maar nee dus. Dezelfde oplegger met een andere trekker is ook in Spanje uitgegeven. Kweet niet meer precies wat voor ‘n trekker, maar het chassis ervan is identiek aan de T55.
Ikzelf heb overigens alleen de trekker aangeschaft, ook niet goedkoop. De oplegger heb ik al, in combinatie met de historisch juistere Heuliez trekker.
Ik zal als ik terug ben van vakantie eens een draadje over de U55 van camions d’autrefois openen. Je kunt er leuke verbouwingen mee maken namelijk…...
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Ja, ik had eigenlijk ook wel gehoopt dat ze beter verkrijgbaar (lees goedkoper) zouden worden.. maar ook de ‘standaard’ modellen uit de serie zijn ook niet echt heel goed verkrijgbaar. Een aantal van de eerste modellen is te koop via journaux.fr, maar de rest is vrij hopeloos. Dus het verbaast me dan ook weer niet helemaal dat de geschenken ook niet zo goed verkrijgbaar zijn. Op de laatste Namac beurzen stond een fransman die veel camions bij zich had, zelfs voor een redelijke prijs. Maar helaas niet dit model. En helaas liggen mijn talenten niet bij het (ver)bouwen van modellen, dus dan zit er niets anders op dan het opofferen van m’n zakgeld . Overigens heb ik ‘m uiteindelijk via Ebay weten te scoren, maar zoveel staan er daar nou ook weer niet te koop. Ik had min of meer verwacht dat deze ook ver boven mijn budget zou komen, maar blijkbaar had ik deze keer geluk.