hallo,
Ik heb sinds kort een ZX 1.6I Image en de ruitenwissers doen nogal vaag
Als ik mijn voor ruiten wisser aan zet en dan weer uit gaat het acculampje branden en hij stopt niet in zijn begin stand.
Achterruitenwisser doet het helemaal niet en in combinatie met wisser voor aan gaat ook het acculampje branden.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
mvgr,
Nedefo
Ps. heeft iemand misschien een electrisch schema
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Ik heb geen idee wat jouw storing veroorzaakt, mocht de achterwisser motor kapot zijn, ik heb nog een tweeede handsje liggen, pb maar even als je er belang bij hebt.
In ieder geval succes
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Bij de wisser achter zit, waarschijnlijk, het asje vastgerot. Komt nogal eens voor. Bij de voorkant denk ik eerder dat de wissermotor stuk is.
oorzaak was een te zwakke zekering die half door gesmolten was
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dat gebeurt dan niet voor niets…
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Het was te verwachten: vlak voor mijn APK (ZX 1.4i, 1997) is mijn ruitenwisser achter kapot gegaan. Lijkt niet aan de zekering te liggen (welk nummer is dat trouwens?) en het ging in een keer. Ook krijg is de ruitenwisser achter er niet af. Moet dat met veel geweld?
Erger is de ruitenwissersproeier voor. Die doet het ook niet en ik denk da dat aan het relais ligt (achter doet het wel dus de pomp is goed), maar geen idee waar dat relais zit. Kan iemand mij helpen met tips?
Dank!
edit: na wat gefriemel en - hoe zal ik het zeggen - kunst en vliegwerk doet de achterkant het weer. Het grootste probleem blijft. Zonder sproeier geen APK, toch?
het kan wezen dat de sproeikopjes verstopt zijn . als je de slangetjes onder de motorkap loshaalt en dan de ruitensproeier bedient en er komt vloeistof uit dan zijn ze verstopt . je kan ze met perslucht schoonblazen komt er geen vloeistof uit dan is de leiding verstopt of het pompje stuk .
je kan het misschien ook horen of het pompje stuk is als je goed luistert bij het pompje . laat iemand de schakelaar bedienen eerst de sproeier achter (want deze doet het volgens jou)dan daarna de sproeier voor . hoor bij beide het zelfde geluid dan is de pomp ok maar komt er geen vloeistof uit en de pomp draait dan is de slang verstopt of los geschoten . hoor je de pomp niet dan moet kontroleren of hij dan stroom krijgt succes maarten
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Zo, dat zit er weer op. Los contactje. Nu dus weer een jaar APK. Fijn!