Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009
- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
hallo
ik was vandaag heerlijk aan het zweven totdat ineens de automaat alleen maar tot de 2de versnelling schakelde.
De p en r werken perfect ook geen speciaal geluid of zo.
het gaat hier over een 97 2.1 td.
er is 3000km geleden nog nieuwe olie in gezet.
iemand oplossing?
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
KM stand?
Waarschijnlijk pech gehad.
Rij voor de zekerheid langs een automaatspecialist.
Daarna tandenknarsen.
Remedie: andere bak scoren via de sloop (€ 200 tot € 400) of zo en twee dagen sleutelen.
Andere remedie: bak revisie € 2000, maar dan wel zelf brengen en halen, dus ook twee dagen sleutelen.
Als je dan toch bezig bent kan je meteen ook het krukasafdichting vervangen, de nokkenreiem vervangen, de multiriem vervangen, want daar kan je dan leuk bij. En als je Lucas Epic al een beetje lekt pak je die ook gelijk mee (tweedehands enkele honderden euri’s).
Voor de echt moedigen: Met bak en motor vanaf de bestuurderskant de bak openmaken, de tandwielen eruit en kijken of je de governer kan verwisselen. Daar zit misschien de fout. Het kan ook heel goed zijn dat er door de oliewissel een vuiltje is losgeraakt en in het hydraulische brein is gaan zitten op een verkeerde plek. Een herseninfarct, zeg maar. Vanaf de bovenkant kan je het brein vervangen (als je weet hoe het moet). Nieuw brein € 500. Deze operaties dienen geheel antiseptisch te worden uitgevoerd.
Zelfs dan nog geen zekerheid, zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/205049/
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009
- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
bedankt voor de reactie jan.
ze heeft nog iets meer km dan jouw service wagen nm. 504000 km.
ik heb wel de volledige onderhouds-historie tot 450000km.
of dit de originele bak is daar twijfel ik wel aan maar er staat niets van een andere bak tss de historie van de wagen.
maar nu het goede nieuws heb gisteren avond de olie vervangen en alles werkt weer perfect.
toch ergens een vuiltje ofzo?
maar ik vind nergens een magneetje terug aan de aftap-plug is dat normaal?
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Dat is een los magneetje volgens mij. Echt citroen, ben je zo kwijt als je het niet in de gaten hebt.
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009
- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
zit dat in de uitsparing van de aftap-plug?
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ja, dat hoort in die uitsparing te zitten.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Nou Bart, jij mag van geluk spreken. Meestal is het net andersom: na een oliewissel begint het gedonder.
Als ik jou was zou ik de boel lekker laten zitten, zonder magneetje (ik heb er overigens nog wel eentje, mocht je het echt willen).
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009
- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
ja jan dat kun je wel zeggen ik heb geluk gehad.
ik heb trauwens al een magneetje gevonden maar bedankt voor het aanbod.