3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
ronaldelzinga’s XM - vering
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 25 juni 2011 01:29 PM
  [ # 31 ]

Zit ie er al onder!? Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
ronaldelzinga
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 28-07-2006

- Xantia 1.8i X 16V Sensation
Gepost: 25 juni 2011 01:53 PM
  [ # 32 ]

Nee, nog niet.
Moest nog even eten en een stabilisatorstang van de Mazda vervangen…

Ga zo eerst bezig met de kachelradiateur.
Als dat klaar is, pakken we de veercilinder aan.

Update (waarschijnlijk met foto’s) volgt nog!

Mijn motto: Aldoende leert men… Wink points

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 25 juni 2011 02:15 PM
  [ # 33 ]

Succes.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 25 juni 2011 05:14 PM
  [ # 34 ]

Was wel erg leuk om mijn ‘oude’ Xm break weer eens te zien hahaha!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3246
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 25 juni 2011 07:56 PM
  [ # 35 ]

Walter Disney wist het al: “It’s a small world after all.”  Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
ronaldelzinga
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 28-07-2006

- Xantia 1.8i X 16V Sensation
Gepost: 30 juni 2011 01:50 PM
  [ # 36 ]

OK, nu weer een volgend probleem waar jullie misschien mee kunnen helpen:

Wie kan mij vertellen hoe je de veerbel los van de veercilinder kunt halen, als de veercilinder los ligt…?
Gisteravond de hele avond bezig geweest, maar omdat de veercilinder afgebroken is en dus los zit, kun je niet goed kracht zetten op de bol…

Tips en suggesties zijn van harte welkom!

PS Voor de mensen die het andere verhaal ook hebben gevolgd: Kachelradiateur zit er ook alweer in, en werkt perfect.

Mijn motto: Aldoende leert men… Wink points

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 30 juni 2011 02:02 PM
  [ # 37 ]

Bankschroef!? Sorry niet goed gelezen, heb je een zweedsepijp-sleutel ak de een moordenaar in huis?
Zet die dan op de veercilinder, zo zou het moeten lukken om de bol er met de hand af te draaien.

Goed dat je kacheltje het weer doet, geen last meer van koelvloeistof verlies!?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 juni 2011 02:05 PM
  [ # 38 ]

Ik zou het zo doen, eerst alleen de zuigerstang met de kogelkop vervangen.
Dan de auto in de hoogste stand, de veerbol max. een halve slag los.
Gebruik hiervoor een goede bandsleutel of kettingtang, sommige oliefiltersleutels zijn ook geschikt.
Daarna in de rijstand, de achterzijde opkrikken zodat de druk van de veercilinders komt en de veerbol verder losdraaien.
Hierna de veercilinder vervangen.

Als je de achterveerbollen los probeert te draaien zonder druk op de cilinder, gaat deze bijna altijd meedraaien.
Er zit wel een stalen spanbus in ter positionering, maar deze is meestal niet bestand tegen het moment dat nodig is om de veerbol los te krijgen

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
ronaldelzinga
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 28-07-2006

- Xantia 1.8i X 16V Sensation
Gepost: 30 juni 2011 02:06 PM
  [ # 39 ]

Nee, kachelradiateur is helemaal lekvrij. Nu nog zien dat ik de koelvloeistof uit de bekleding krijg…

Vwb veerbol: De veercilinder ligt inmiddels helemaal los en uit elkaar onder de auto.
Voorzover ik kan zien, moet de veerbol er richting de achterkant af, en de veercilinder via de voorkant, via het gat in de draagarm.
Krijg ‘m er dus niet in z’n geheel(veerbol+cilinder) onderuit, of zie ik iets over het hoofd?

Mijn motto: Aldoende leert men… Wink points

Profiel  
 
ronaldelzinga
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 28-07-2006

- Xantia 1.8i X 16V Sensation
Gepost: 30 juni 2011 02:07 PM
  [ # 40 ]

@René: Het probleem is dan ook dat de veercilinder bij mij volledig was afgebroken… Dus kan ‘m ook niet in hoogste stand zetten…

Mijn motto: Aldoende leert men… Wink points

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 30 juni 2011 02:10 PM
  [ # 41 ]
eXpelliarMus schreef:

Bankschroef!? Sorry niet goed gelezen, heb je een zweedsepijp-sleutel ak de een moordenaar in huis?
Zet die dan op de veercilinder, zo zou het moeten lukken om de bol er met de hand af te draaien.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
ronaldelzinga
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 28-07-2006

- Xantia 1.8i X 16V Sensation
Gepost: 30 juni 2011 02:13 PM
  [ # 42 ]

Dat is misschien nog een idee… Even kijken of ik zo’n grote moordenaar heb.
Denk dat ik die nog ergens heb ligggen van mijn tijd in de binnenvaart. (Altijd handig!)

Ben alleen bang dat er nog druk op staat…?
Of is dit in principe onmogelijk als de veercilinder uit elkaar ligt?

Mijn motto: Aldoende leert men… Wink points

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 30 juni 2011 02:18 PM
  [ # 43 ]

Ik denk dat de druk er wel af is, voor de zekerheid moet je dit wel even controleren. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
ronaldelzinga
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 28-07-2006

- Xantia 1.8i X 16V Sensation
Gepost: 30 juni 2011 02:20 PM
  [ # 44 ]

Ik denk zelf ook dat de druk er wel af is, hoor.
Hij ligt echt compleet uit elkaar…

Hoe kan ik dit het beste controleren, dan?

Mijn motto: Aldoende leert men… Wink points

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 30 juni 2011 02:22 PM
  [ # 45 ]

Is die dikke leiding ook uit de veercilinder!? Dan is er geen druk meer aanwezig.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook