Wie kan mij de werkwijze vertellen voor het afstellen van de handrem. Vraag 1 zit de afstelling onder de auto of zit deze onder de handrem handgreep?
Vraag 2 handrem op het 3e tandje zetten en stelbout aan draaien tot de achterwielen slepen is dit correct? (Het is een xsara break 1.6 16 van 2001 met rondom schijfremmen)
Bedankt voor de evt reacties.
Totaal aantal Berichten: 11739
- Xantia TD SX
Afstelling zit onder je tunnelbak tussen de voorstoelen. Die hele tunnelbak moet er dus even uit. Daarvoer moet je asbak etc. eerst verdwijnen, evenals de pookhoes met afdekkap en het afwerkstrookje rond de handremhendel. Wijst zich overigens wel redelijk vanzelf. Schroeven zijn torx, ik meen T20 uit m’n hoofd. Onder de tunnelbak achter de handremhendel zit een overdwarse plaat waar de kabels achter haken. Die kun je d.m.v. de moer in het midden stellen (sleutel 13). Om ruimte te maken de grote stekker die daar ligt even losmaken. Die past op maar 1 manier in elkaar dus dat moet geen probleem zijn.
Afstellen doe ik zelf meestal zo, dat de rem bij ongeveer 4 á 5 klikken vast zit. Vervolgens de stand los controleren om na te gaan of de boel ook goed vrijkomt. Mar er zijn verschillende methodes die goed werken
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bedankt voor de info dan kan ik morgen het middengedeelte demonteren Hi