9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Draaikolkje Turbo - het einde :(
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 18 juli 2013 01:24 AM
  [ # 121 ]

Als je echt verstandig bent koop je geen cx.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 18 juli 2013 09:35 AM
  [ # 122 ]

Hey Pieter, ziet er goed uit! Ik zag je nog rijden om een uur of acht vanavond, je kwam vanuit Winsum door Sauwerd, op weg naar Groningen, ik maakte net een wandeling met de hond..geloof niet dat je me zag, je verwacht geen handgebaren van mensen die niet in andere Citroens zitten Smile

Haha, klopt exact! Had een klein rondje gedaan van Garnwerd, Ezinge, Winsum, en bij Adorp weer een prachtige laan op; genieten!

Profiel  
 
fred8
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 216
Geregistreerd: 11-06-2013

- XM 2.0 TCT
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF
Gepost: 14 januari 2014 12:56 AM
  [ # 123 ]

Ah, topic gevonden. Mooie CX Pieter! Smile
Morgen komt de grille als ‘t goed is binnen dan zal ik wat foto’s plaatsen.
Groeten,
Fred

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 14 januari 2014 03:21 PM
  [ # 124 ]

Ha Fred,

dank je! En zo is de cirkel weer rond he! Je mag hier wel een fotootje plaatsen, of even een mooi draadje voor je pallas openen Wink

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 23 februari 2014 06:16 PM
  [ # 125 ]

Vandaag eindelijk de kans gehad om een probleempje aan te pakken; welke enige inleiding behoeft.

Vorig jaar had ik lekkage op het warteltje op mijn remaccubol, nadat er een nieuwe bol op was gekomen. Ik heb het systeem toen drukloos gemaakt (zonder een paar keer op de rem te hebben getrapt). Vervolgens draaide ik de wartel los en was het: psssst, lhm in m’n mond…

Sindsdien heb ik bij hard remmen, en bij het nemen van een drempeltje met stuurlock, de bekende rode stop lampje branden / flikkeren. Het heeft me nooit zo gestoord, want ik dacht dat er misschien een belletje lucht in de leidingen zou zitten. Vandaag dan eindelijk alle remleidingen gespoeld en verse lhm erin (mocht ook na 2 jaar) en wat denk je: lampje brand nog steeds: hard remmen en bochtjes met drempels op.

Dus, waar ga ik het nu zoeken? Moet ik toch de remaccubol verdenken, maar die is dus in principe vrij nieuw, of heb ik hem toen gesloopt? Ook hoofdveerbol is nog maar 2 jaar oud.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 februari 2014 06:52 PM
  [ # 126 ]

Kijk eerst even of het draadje van het manocontact er wel goed aan zit.
Zit ter hoogte van je rempedaal aan het subframe,hier zit een enkel stekkertje op.
Als die slecht contact maakt ,gaat het lampje ook af en toe knipperen.
Of te weinig LHM.of de stekkertjes wie op het vaatje zitten maken slecht contact.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 24 februari 2014 09:50 PM
  [ # 127 ]

De hoeveelheid LHM is het niet, die hangt precies waar het hoort. En ik heb de stekkertjes mooi schoon gemaakt, maar bij het remmen had ik nog steeds de volle stop lamp branden. Het manocontact ben ik uiteraard vergeten na te kijken…. Maar als die niet zo lekker zou zitten, dan moet het lampje ook branden als je gewoon willekeurig op het rempedaal trapt, zou je zeggen. Het is juist bij het rijden en dan remmen, op drempeltjes nemen dus als de lhm in beweging komt?!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 februari 2014 11:20 PM
  [ # 128 ]

Dan is die juist een verdachte.
Volgens mij is dat ook de enigste samen met de niveau meter,wie de stop lamp kunnen laten branden.
Dus als die van het vaatje goed zijn( kun je testen door ze aan elkaar de doen)
Dan gaat de stop lamp branden.
En als je het draadje van het manocontact aan de massa houdt gaat de stoplamlamp branden.
Let op bij laatste kan de draad ook ergen beschadigt zijn.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 februari 2014 01:20 AM
  [ # 129 ]

Draadjes van de niveaumeter losnemen en kijken of het dan nog optreedt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 02 maart 2014 02:50 PM
  [ # 130 ]

Hee inderdaad; stekkertjes los gehad en geen brandende lampjes meer! Maar welke conclusie hang ik hier aan: dat het sensortje in het vat niet geheel meer deugd?!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 maart 2014 02:57 PM
  [ # 131 ]

Precies!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 11 april 2014 08:04 PM
  [ # 132 ]

Vandaag alvast de auto eens goed gewassen voor de voorjaarsrit as zondag in Zwolle. Ik heb er erg veel zin in, ik hoop ook op een mooie colonne cx-en om het zwolsche landschap te verfraaien Very Happy

En ook heel veel zin in het boek van Michael Buurma Smile

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 29 april 2014 12:17 PM
  [ # 133 ]

En hier een turbo-gerelateerde vraag!

Zo af en toe heb ik last van een aardige blauwe pluim uit de pijp… Dit treed alleen op als ik een flink stuk gereden heb; de auto even parkeer; en na korte tijd weer weg rijd. Meestentijds laat ik de auto even een minuutje stationair lopen alvorens hem uit te zetten, maar ik vermoed dat de olie dat zo dun is dat het door de sealtjes van de turbo lekt. En dan is een drupje olie al snel aardige pluim (die vervolgens na een kilometertje weer is opgelost).
De auto verbruikt verder geen olie, het gebeurt ook niet altijd of constant dus een andere verdachte heb ik niet.

Hier de vragen:

Is deze conclusie juist?
zo ja, zijn er nieuwe sealtjes voor een turbo of kijken we tegen een ‘nieuwe’turbo aan.
is dit een cx eigenaardigheidje en verder even niks mee doen.
heeft iemand hier ervaring met dit euvel?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 29 april 2014 02:45 PM
  [ # 134 ]

Ik herken dit niet, terwijl mijn auto toch al ver over de 200.000 km is. Is volgens mij niet een normaal CX-kwaaltje.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 april 2014 02:50 PM
  [ # 135 ]

Ik ook niet, je ziet eigenlijk maar zelden een CX (turbo) injectie met een blauwe walm…

Profiel  
 
 
9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook