6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Draaikolkje Turbo - het einde :(
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 15 mei 2012 10:05 AM
  [ # 76 ]

Pieter, hoeveel druk geeft je oliepomp aan?

Nu komt de amateur om de hoek kijken: waar meet / zie ik dat? Heb er nu inderdaad 10w40 in van Kroon.
Zal binnenkort eens de sensor vervangen, en als het zo blijft ga ik jou tip proberen.

Maar waarom word het te heet? Omdat de pomp de olie niet zo snel rond kan pompen? Ik ga er eens op letten!

Het verbruik van je T1 kan drastisch naar beneden VEMS.

Smile Valt me op dat je het vaak over de VEMS hebt!! Volgens mij ben je er blij mee!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 mei 2012 10:31 AM
  [ # 77 ]
Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 15 mei 2012 10:34 AM
  [ # 78 ]

Zou ook kunnen… 10 of 15, ik weet niet meer is een jaar geleden. Maar omdat ik het zo las bij wat Harry schreef… Overgenomen. Heb mijn olietype destijds overgenomen uit de Haynes manual, dus zit wel goed denk ik. Maar ja, die warmte he!

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 15 mei 2012 05:18 PM
  [ # 79 ]

wat ik me bedenk:

de oliedruk meter, is dat het metertje onder de benzinemeter (tussenmodel)? Die vliegt bij mij altijd allekanten op, geeft niet echt een constante waarde aan.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 mei 2012 05:30 PM
  [ # 80 ]

Ik vermoed dat het redelijk gelijk is als bij een serie 2 aan die kant.

Dat is idd de oliedruk meter, die beweegt ook tijdens het rijden. Bij het starten geeft die het oliepeil aan.

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 15 mei 2012 05:34 PM
  [ # 81 ]

Dank voor die foto! Ziet er toch een beetje hetzelfde uit als een tussenmodel klokkenwinkel!

En bij het starten, dan bedoel je het lampje dat eventjes aan staan

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 mei 2012 06:15 PM
  [ # 82 ]

Ja na het starten geeft de wijzer een aantal sec het olie niveau aan Wink

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 15 mei 2012 09:16 PM
  [ # 83 ]

Het verbruik van je T1 kan drastisch naar beneden VEMS.

Smile Valt me op dat je het vaak over de VEMS hebt!! Volgens mij ben je er blij mee!

Heel blij Pieter, verbruik in de Tour de Luxembourg 1:13 en zonder Vems extra wat ik ook probeerde hooguit 1:8.

Harry Smile

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 16 mei 2012 11:50 AM
  [ # 84 ]
Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 03 juni 2012 10:56 PM
  [ # 85 ]

Goede resultaten overigens van de 1:13! Ik was ook niet geheel ontevreden toen een rit eindhoven heen en weer een gemiddelde van 1:10 bracht!

Maar wat ik nog wilde mededelen:

Beau heeft me verteld tijdens de sleuteldag dat de hoge temperaturen niet echt uitmaakt.

Derhalve denk ik dat ik bij de volgende olie-beurt mij nog eens ga verdiepen in de verschillende olieen Wink

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 03 juni 2012 10:59 PM
  [ # 86 ]

En dit vond ik ook leuk om nog even te vermelden:

laatst de motorsteun vervangen, hier nog een plaatje van de gare steun. Met een afgebroken stuk rubber er nog naast. De klus ansich goed te doen, heb de aandrijfas gewoon laten zitten.

(Zal de motorsteun nog even retour sturen Wink

En nu ik weet hoe je foto’s plaatst (jee!) ook nog even hoe ver de motor opgekrikt was!

Profiel  
 
Gepost: 04 juni 2012 01:10 AM
  [ # 87 ]

En dat zonder aandrijfas eruit? En geen kogels in tripoïdehuis losgeschoten?
Ik meende dat het niet kon, maar dus toch wel.  huh

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 04 juni 2012 09:14 AM
  [ # 88 ]

tripoidehuis?? Kogels?! Uhm, toen ik wegreed hoorde ik wel wat kinkeldekinkelen, maar dacht dat het een extra soundeffect van de cx was Wink Maar met wat beleid dus goed te doen. Alleen motorsteun boven los en luchtfilter verwijdert. Kind kan de was doen (moest ook, want het is smerig in dat hoekje!)

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 22 februari 2013 09:06 PM
  [ # 89 ]

Hoi Iedereen,

het plan was vandaag om de olie en filter te vervangen. Maar het carter zag er uit, zoals op de foto. Is dit een kwestie van een gare carterpakking, of kunnen we dit scharen een onder een natuurlijke smeerboel dat zich na lange tijd heeft opgebouwd?

Afbeelding Bijlagen
foto 1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gepost: 22 februari 2013 10:33 PM
  [ # 90 ]

Eerst even alles goed schoonspuiten met remmenreiniger. Dan proefrondje tijden zodat olie goed warm kan worden en dan nogmaals grondig inspecteren waar die olie vandaan komt. Kan namelijk ook van een ‘hoger niveau’ vandaan komen. Lekkend carterdeksel kan ook natuurlijk, maar is niet heel moeilijk om daar de pakking van te vervangen.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook