1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Kleppen stellen: in welke La Bombe?  Tips?
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 29 juni 2011 06:54 PM

Dag allen,
In mijn leestocht door vele posts in dit uitstekende forum kom ik geregeld tegen: “kleppen gesteld dankzij de goede handleiding” in La Bombe.

In welk nummer staat dat artikel precies?
Ik heb 5 jaargangen bij mijn auto gekregen, maar kan het niet vinden.

Heeft iemand een .pdf en misschien ook nog wat tips?

Bijvoorbeeld: Hoe draai ik de motor rond bij een halfautomaat? Niet via de opgekrikte voorwielen, denk ik. Of toch?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10222
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 juni 2011 07:26 PM
  [ # 1 ]

Slinger.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 juni 2011 07:27 PM
  [ # 2 ]

Of gewoon met de startmotor. Draadje bij de accu losmaken ( rode stekker) en tegen de pluspool aan tikken. Dan kan je motor perfect op tijd zetten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 juni 2011 07:35 PM
  [ # 3 ]

La Bombe?
Ik zou maar gewoon in het werkplaatshandboek kijken. Dat heb je wel, neem ik aan?

Citroen!

Profiel  
 
johnny meijboom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 15-10-2009

Gepost: 29 juni 2011 07:38 PM
  [ # 4 ]

sleutel 24 25 en de poelie rond draaien

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 29 juni 2011 08:02 PM
  [ # 5 ]

Heb je al op de idds club site gekeken?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 juni 2011 08:20 PM
  [ # 6 ]
johnny meijboom schreef:

sleutel 24 25 en de poelie rond draaien

Je mag de motor nooit aan de nokkenaspouly verdraaien. Dat kan je een distributieketting kosten…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 29 juni 2011 08:33 PM
  [ # 7 ]

Het staat toch echt in deze post:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/188277/

en ja, ik heb een WPHB

maar een slinger? Ik heb er één van mijn traction.

Weer iets geleerd, alleen, waar zit het slingergat?

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 juni 2011 08:37 PM
  [ # 8 ]

Achter je kentekenplaat, en de slinger ligt dwars onder je reservewiel.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 29 juni 2011 08:40 PM
  [ # 9 ]
f.rockefeller schreef:

Heb je al op de idds club site gekeken?

Kijk dat is het antwoord: gevonden!

jr-nr: 18-2, (febr. 1996), bladvolgnr: 157, staat als .pdf op de site.

Bedankt!

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 juni 2011 09:06 PM
  [ # 10 ]

O, dan kan je dat WPHB wel weg gooien joh! haha

Citroen!

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 30 juni 2011 08:46 AM
  [ # 11 ]

WPHB ga ik niet weggooien. Very Happy

Dit staat er namelijk:

IMPORTANT : never try to tum the engine hy
!he tightening nut of the camshaft pulley.

Dus zeker niet aan de poelie!

OBSERVATION :
It is preferable to carry out the adjustment while
the engine is hot. If it is not possible, adjust
the valve rockers. engine cold, to :
0.15 mm for the inlet valves
0.20 mm for the exhaust valves.

Dus ook WPHB zegt: bij voorkeur bij warme motor.

De beschrijving in de .pdf van de club is toch wel wat uitgebreider vooral voor beginners.

Maar in het WPHB staat nog een hele procedure wat te doen als de kleppen na het stellen te veel lawaai maken.Dat staat weer niet in die .pdf

Hoe lang gaat overigens de kleppendekselpakking mee?

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 juni 2011 09:35 AM
  [ # 12 ]

Het kleppenstellen bij een warme ( lees: goed hete) motor kan een crime zijn omdat je dan je vingers goed kunt branden. Ik stel al jaren met koude motor ( zelfs voorgeschreven door citroën voor de DS injectie-blokken) en dat gaat buitengewoon goed.
Maak niet de fout de klepspeling ruimer te nemen dan voorgeschreven omdat je op LPG rijd. Dat is namelijk nergens voor nodig en geeft vaak alleen maar tikkende kleppen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 juni 2011 10:22 AM
  [ # 13 ]

klepdeksel pakking is zo goedkoop. gewoon een nieuwe monteren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 juni 2011 10:26 AM
  [ # 14 ]

En ook gelijk de 4 rubber ringen om de bougieschachten vernieuwen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 juni 2011 10:51 AM
  [ # 15 ]

En de hoogte meten die deze schachten nog hebben boven het vlak.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook