16 van de 35
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
MWH.C’s BX 19 GT
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 31 maart 2012 06:55 PM
  [ # 226 ]

Vandaag met mijn huisgenoot meegereden naar zijn ouders (toevallig had hij de auto van zijn broer mee), de BX ophalen! In de schuur werden we opgewacht door VISA 115 GTI van dit forum, wiens Visa in diezelfde schuur staat. Lekker gepraat over koetjes en kalfjes. Oh nee, die stonden in die andere stal… Gepraat over Citroëns natuurlijk. Wink Toen werd het toch eens tijd om de BX aan te slingeren.

Accu aangesloten, schimmel van het stuur geveegd (bah, het is daar blijkbaar iets te vochtig… Sad ) en sleutel omdraaien. Na zo’n 10 seconden draaien op de startmotor sloeg hij aan. Zo ging het eigenlijk altijd al, dus ik vond het vrij soepel! Iets minder soepel was het veersysteem, het duurde wel even voor de dame met schokken omhoog schoot. De schuur uit rijden was zo makkelijk nog niet. De bocht was net niet te maken, en koppelen, remmen en het gas induwen gaat niet makkelijk tegelijk met twee voeten. De automatische choke is namelijk nog steeds lam, dus het gas moest een beetje ingeduwd blijven. Eenmaal buiten de schuur heb ik direct een klein blokje om gereden om de choke los te krijgen, na een paar minuten weer terug en de motor liep prima.

Op pad!

Binnendoor ging prima, maar na nog een kilometer op de snelweg gereden te hebben ging er een rood lampje branden. Waar het lampje voor stond, geen idee. Rood is stop, zoveel weet ik wel. Direct op de vluchtstrook gestopt dus, en in het instructieboekje opgezocht wat het was. Ah! Koelvloeistof. Gelukkig had ik nog een fles bij me (waar een scheurtje in bleek te zitten, lekker…), dus dat bijgevuld. Na een paar honderd meter ging het lampje weer aan. Dat hoort niet… Ik was bijna bij een afslag, dus eraf gerold en beneden bij de rotonde weer stil gaan staan. Radiateurknop los, de kvs spoot eruit! Oeps… Toch maar iets verder gelezen in het boekje, ik had de motor eerst 10 minuten moeten laten afkoelen. Beetje lomp van me… Dat dus toen toch maar gedaan, motor weer gestart, stukje gereden, knop weer los en het leek prima. De rest van de weg geen problemen meer gehad, hoewel de snelheidsmeter het weer eens liet afweten. Heeft iemand toevallig zo’n snelheidsmeterkabel liggen die mee kan naar de meeting in Hedel? You never know…

Over twee weken de voorjaarsrit van de BX Club, hier vlakbij. Kan ik de dame weer showen, maar voor die tijd is een wasbeurtje geen overbodige luxe. Alle stallingstof ligt er nog mooi op.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 31 maart 2012 07:05 PM
  [ # 227 ]

Wellicht zat er wat lucht in het koelvloeistofsysteem?

Die lucht heb je er dan in ieder geval spectaculair uit laten komen.  Laughing

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 31 maart 2012 07:07 PM
  [ # 228 ]

Ja, dat was niet heel handig… red face

Maar ik heb mijn vorige week verworven ANWB-lidmaatschap in elk geval nog niet hoeven benutten! Laughing

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 maart 2012 10:20 PM
  [ # 229 ]

Zo, jij bent ook bezig met de bx uit de stalling te krijgen!  Wink

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6146
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 31 maart 2012 10:29 PM
  [ # 230 ]
Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 02 april 2012 12:10 PM
  [ # 231 ]

Het blijft een gaaf ding Smile Ben benieuwd hoe ie er bij staat op 14 april!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 02 april 2012 09:56 PM
  [ # 232 ]

Nog een BX 19 carb met koelwaterproblemen.  Smile

Ben idd. ook benieuwd in Hedel. Wink
Moet ik dan die luchtslang nog voor je meenemen?

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 03 april 2012 02:14 PM
  [ # 233 ]

Nog één? Bekend probleem, moet ik me zorgen gaan maken? long face Ik was er nu juist van overtuigd dat het niets bijzonders was en dat ik verkeerd had gehandeld…

Naar Hedel ga ik helaas niet met de BX. Voor die paar uurtjes vanuit Enschede is voor mij toch iets te begrotelijk, de week erop moet hij natuurlijk weer in Twente zijn voor de voorjaarsrit van de club. Ben je daar bij, BasisBIX? Ik kom naar Hedel met een willekeurig ander karretje dat mijn ouders op dat moment niet nodig hebben. Als student kan ik gratis treinen, dus Enschede-De Bilt is gratis. Dat scheelt flink, kan ik met de voorjaarsrit wat meer gassen. Razz

Ik zou het zeker fijn vinden als je de luchtslang mee zou willen nemen. Heb je toevallig nog meer onderdelen liggen die ik nodig denk te hebben? Laughing

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 03 april 2012 08:22 PM
  [ # 234 ]

Weet niet wat jij allemaal nodig hebt. 
(die slang zal ik zaterdag voor je meenemen)

Maar ik zie wel dat je bumpers & spiegels wel een laagje Riwax PVC-coating kunnen gebruiken.  Wink

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 03 april 2012 08:58 PM
  [ # 235 ]

Heb je aandelen bij Riwax BasisBIX? haha

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 03 april 2012 10:40 PM
  [ # 236 ]

Als ik zoek op dat Riwax spul kom ik allerlei Citroën gerelateerde fora tegen, je promotie werkt goed! Laughing De bumpers zijn inderdaad wit uitgeslagen nu het vuil er tussenuit is, daar moet inderdaad maar eens wat aan gebeuren. Maar ik heb zoveel verschillende tips gekregen dat ik door de bomen het bos niet meer zie… Hoeveel kost dat Riwaxspul?

Verder heb ik nog een bronsgetint chauffeursportierruit nodig, daarvoor heb ik een formuliertje naar het magazijn eruit gedaan. Nu nog eens antwoord krijgen… En oh ja, nu dus ook toch maar zo’n snelheidsmeterkabel. Niet echt onderdelen die je zomaar hebt liggen dus, denk ik. Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 april 2012 08:21 PM
  [ # 237 ]
Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 04 april 2012 10:04 PM
  [ # 238 ]

Ach, detail. Een hydrau-Citroën veert zo zacht dat het bijna varen is. Mr. Green

Profiel  
 
citroenbxcx
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005

- BX 1600 tzi automaat
Gepost: 07 april 2012 06:52 PM
  [ # 239 ]

Wat een gave wagen zeg,weet nu sinds vandaag ook wie er mee rijdt Smile
Ik hoop de volgende keer wel die mooie bak te zien Smile

Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 12 april 2012 12:12 AM
  [ # 240 ]

Mocht je wagen uitgerust zijn met een Webercarbu, dan kan je de automatische choke eventueel ombouwen naar een handmatige. Dit kan dmv een Weberkitje waar een mekaniekje inzit dat je tegen het carbu huis schroeft, Links onder het stuur is plaats voorzien voor de chokeknop, het lichtje is ook voorzien in het dashbord, je moet enkel een draadje bij solderen en de chokekabel monteren Het voordeel is dat je dan zelf kunt beslissen over hoelang en hoeveel choke je nodig hebt. Scheelt ook een heel stuk in verbruik en is veel bedrijfszekerder. Voor sommige types Solex carb bestond deze kit ook maar was veel moeilijker te vinden. Deze heb ik zelf maar eenmaal gezien.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
 
16 van de 35
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook