Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
hmmm, het wordt nu wel een napraattopic zo. Jullie kunnen wel een apart draadje openen!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Bij deze: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218593/
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
MWH.C schreef:Die met heul veul kilometers bedoel je? Volgens mij staat hij daar niet bij. Het is een 14E uit ‘88, zowat een kloon van Bossinkjes 14. Kenteken iets met ST…
Ah, Poekoek heeft hem volgens mij wel op de foto.[/quote
Dat is ‘m zeker! Wel een compleet vergaan dashboard qua kleur en scheuren, maar dat mag de pret niet drukken. Prachtig dat dit soort standen mogelijk zijn met het 150-blokje En niet de enige met een hoge kilometerstand; een Break met 570k, een Progress met bijna 600k.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
De BX heeft het een week lang goed gedaan, toen vond ze het wel weer mooi. Toen ik vanmiddag wegreed van de besteleendenmeeting waar ik voor de grap even langs ging, viel de motor uit bij gas loslaten. Stationair spontaan verschoven? Ik heb toen maar even het stationair verhoogd op de lompe manier omdat ik niet wist waar de stelschroef zat: Gewoon de gaskabel op een ander punt vastzetten. Stationair stond toen gemiddeld op 1200 toeren. Let wel: Gemiddeld, want hij schommelde tussen de 1000 en 1500 zo ongeveer…
Eenmaal terug bij mijn ouders heeft mijn vader de stationairschroef aangewezen, dus de kabel terug en de schroef goed gezet. Het schommelen blijft echter… Ik heb een filmpje gemaakt. Ik weet niet of het goed te horen is, hij rammelt in elk geval duidelijk als hij te laag in de toeren komt.
Even zoeken heeft me al geleerd dat ik het best eerst kan zoeken naar aanzuiging van valse lucht. Nog andere ideeën?
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zo, dat klinkt wel ff beroerd zeg…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
‘T is net een diesel… Of vallen jou met je geoefende gehoor buiten de toerenschommeling nog andere dingen op?
Die rammel is overigens gewoon iets wat ergens resoneert geloof ik.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lastig, een filmpje beoordelen is moeilijk. Maar, loopt hij op toeren en onder belasting wel zonder te rammelen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Onder belasting loopt hij prima, ik merkte niets van schommelingen. Alleen stationair…
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vaag, maar ja, die GT’s hebben echt een vreselijk secreet van een carburateur.. bougie’s ok? Is het ontstekingstijdstip niet verlopen (zit de verdeler nog vast?)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Haha, mijn vader zat ook te schelden op de onnodige complexiteit van het ding. Wat bougies betreft, ik moet nog steeds even de nieuwe erin zetten die ik heb liggen. Maar dat zorgt toch niet voor schommelingen? Verdeler zit nog vast en lijkt prima.
De slangen rond de carburateur heb ik eens bekeken, die lijken me hoofdverdachte. Het kleine slangetje dat richting verdeler loopt is aan de tip aan carburateurkant ingescheurd. De scheur is korter dan de aansluiting op de carburateur lang is, dus in theorie lijkt het oké maar het is natuurlijk niet goed. De andere vacuümslangen zijn duidelijk oud en verhard, die kunnen dus ook minder goed aansluiten. Ik ga dus in elk geval die slangen daar vervangen, kijken wat dat doet.
Bedankt voor de suggesties in elk geval.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
De dame is weer uit de stal! Het vergde wel wat planning, vrijdagmiddag had ik nog een tentamen en zaterdagochtend had ik al een evenement van EMW te bezoeken. Dus terug van het vreselijke tentamen een pizza opgepeuzeld en samen met huisgenoot in de trein naar zijn ouders in Drenthe. Daar nog een acculader gevonden en aangesloten (hoewel hij nog net in het groen stond) voor de nacht. ‘s Ochtends bleek het metertje van de lader alleen maar een stukje achteruit te zijn gelopen, ergens is dus iets fout gegaan…
Dan maar gewoon starten. Even een seconde of vijf benzine pompen, even rust en toen sloeg ze binnen een slag aan. Zowat sneller dan een warme start. Even manoeuvreren, door het weiland crossen en ze is er klaar voor. Stationair stond ze op 1400 tpm, te hoog dus. Dat had ik maar even zo gelaten afgelopen herfst, terugdraaien van de schroef had namelijk geen effect. Ze reed er niet minder om. Toen moest ik alleen nog even de nieuwe stal bewonderen (en vooral alle apparatuur daar omheen, als student werktuigbouw ), wat natuurlijk uitliep.
Verse 98 erin en op naar Zwolle, waar japv op me wachtte met een bronsgetinte bestuurdersportierruit, die hij heel lief voor me uit een sloper had gehaald. Mijn ruit is namelijk blauw. Ook hielp hij nog even met het goed zetten van de ruitenwisser, die was afgelopen herfst op weg naar de stalling versprongen. Een mooi gewiste motorkap is leuk, maar niet zo nuttig.
Dan door naar beachclub NU voor EMW, waar ik uiteraard middenin het welkomstwoord binnenkwam. De rit heb ik meegereden in de Morris Ital van stoterstangen90, de hele dag was helemaal top. ’s Avonds naar mijn ouders om zondag mijn vader in het ziekenhuis te bezoeken. Nog twee korte ritjes gemaakt, waarbij me opviel dat het stationair ineens een stuk gedaald was naar 1100 tpm. Blijkbaar is de choke weer aan het rebelleren. Ik ga van de zomer nog wel verder kijken naar de carburateur, tot die tijd doen we het er maar mee. Ook bijzonder is dat het oliepeilmetertje het ineens weer doet.
Over twee weken gaat ze uiteraard mee naar CitroMobile (nog wel even het stallingstof eraf wassen), tot die tijd staat ze bij mijn ouders in De Bilt. Voor twee weken heen en weer halen naar Enschede vond ik niet nuttig en vergeleken met de gratis trein ook prijzig.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
*graaf graaf* Ah, hier is het topic.
Tussen al het aankoopgeweld op CiFo heb ik eigenlijk niet veel te melden. Dit seizoen heb ik alleen nog wat leuke ritten gereden. Lange ritten, maar niet vaak. Vandaag stond ze alweer twee weken stil, dus maar even een rondje om. Tot nu toe had ze i.t.t. vorig jaar perfect gereden, maar blijkbaar was ik een keertje vergeten af te kloppen toen ik dat vertelde… Vandaag liet ze namelijk blijken het niet eens te zijn met de rust en mijn zachte hand.
Bij de vorige rit bedacht ik me dat ik deze tank eigenlijk vrij rustig had gereden, het GT-potentieel bleef onbenut op die saaie snelwegen. Dat moet ik maar niet te vaak doen, vandaag kreeg ik déja-vu’s van vorig seizoen. Het toerental schommelde enorm, niet alleen stationair (met uitvallen bij elke stop tot gevolg), maar ook tijdens het rijden. Accelereren en uitrollen waren geen probleem, maar bij constant rijden moest je eigenlijk een brace om je nek, want af en toe waren het flinke aan/uit-klappen. Omdat de carburateur bij mij en bij deze auto altijd verdachte #1 is, dacht ik deze eens lekker door te spoelen om het maar zo te zeggen. Helaas had het Twents bejaardentehuis een vrije dag blijkbaar, en besloten ze één voor één die ouwe BX in de weg te gaan rijden… Dus eerst maar wat nuttigs doen en wat bier inslaan, dan op de terugweg even een rustig weggetje zoeken.
Zo gezegd, zo gedaan. Hortend en stotend reed ik het dorp uit en sloeg af. Even de ruimte, dus in zijn twee even een paar keer vol gas. Ineens bedacht ik me dat een filmpje van de enorm schommelende toerenteller grappig zou zijn, dus ik stopte. Juist. Geen schommeling meer te bekennen, stationair op 1100 tpm. Even verder nog een paar keer doorgetrokken tot het eind van de derde versnelling, en alles bleef perfect.
Zo blijkt maar: als zo’n Franse dame niet regelmatig haar kunnen mag demonstreren, gaat ze protesteren. Ik zal voortaan mijn nieuwe-rijden-behoefte beperkten tot moderne blikken.
Nog even een overdosis rood van CitroMobile dan, om deze lading tekst wat op te fleuren.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Vandaag een kast naar de stort gereden. Met dank aan de weegplaten daar: met mij erin weegt ze 1110 kg. Toch grappig.
De tank begint aardig leeg te raken, maar ik weet niet echt hoe leeg. Stilstaand staat het metertje nog bijna op een kwart, maar als ik ga rijden zakt deze tot onder het reservestreepje. Ik kan er nog niet de vinger op leggen wanneer dit gebeurt, met accelereren of met bepaalde bochten of zo… Even stilstaan voor een verkeerslicht en het wijzertje stijgt weer. Ik weet ook niet of het reservelampje het wel doet, dus daar durf ik niet op te wachten. Wie heeft een idee welke stand het meest betrouwbaar is? De stilstaande of de rijdende? En waardoor komt dit?
Totaal aantal Berichten: 6146
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
BX brandstofmeters zijn nooit betrouwbaar
Op basis van rijgedrag kan de uitslag van de meter per gereden meter veranderen. Ik rij zelf altijd op de dagteller.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Wat een ideale combinatie dat BX dagtellers ook altijd kapot zijn (zo ook de mijne).
Ik tank de volgende keer wel gewoon, ben benieuwd hoeveel erin gaat.