Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Wat een verhalen hier. Ik rijd te weinig met de BX om een structuur te herkennen in het gedrag van de meter, het wisselen van de stand van het wijzertje viel me de afgelopen keren ineens op… Maar goed, het is dus niet exemplarisch en geen drama. Ik zal er maar gewoon aan wennen. Als de vlotter helemaal is overleden merk je het vast wel.
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
In mijn TRS rijd ik ongeveer 450 km op een tank.
Aangezien jij ongeveer dezelfde motor hebt, zal je dat toch ook rijden op een tank?
Zorg voor een goede dagteller
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Als ‘t goed is zit er ook een grotere tank in de GT dan in jouw TRS, daar moet ‘ie rustig 600 km mee halen. Meja, als de dagteller het niet doet…
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Op de gewone kmteller rijden kan ook, dan maar wat hoofdrekenen. Alleen de dagteller zelf zit vast geloof ik. Hoewel ik dat nu niet eens meer zeker weet. Misschien was het ook wel zo dat hij alleen niet terug naar 0 gedraaid kon worden… En 450 km, man, dat rijd ik in een jaar nog niet.
We zullen zien, ik ga proberen het bij te houden. Maar met mijn kilometrage hoef je niet voor het eind van het seizoen op relevante resultaten te rekenen.
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Ik wil wel een tijdje in je GT rijden hoor!
Staat er zo 1000 km bij, op je gewone kilometerteller. Vooruit…dan ga ik ook hoofdrekenen
Mijn TRS wil toch (nog steeds) niet goed rijden.
Over rare benzinemeters gesproken: als mijn tank bijna leeg is, krijgt de wijzer een eigen leven. Dit filmpje heb ik vanavond genomen met draaiende motor, terwijl ik nog op de parkeergarage van mijn werk stond.
Let wel: de tank van mijn BX is tijdens dit filmpje zo goed als leeg.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Haha, frappant. Eigenlijk je vlotter eruit trekken, schoonmaken etc.
Nee dat hoeft niet hoor. Het lampje werkt perfect. Wanneer die gaat branden ga ik pas denken aan tanken.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Dat zenuwachtige metertje heb ik ook sinds een paar dagen. Het ding schiet heen en weer, alsof er telkens elektrische pulsjes komen. Heb je dat ook als de tank weer vol is? Mijn meter wil na het tanken nog wel eens als een dood vogeltje blijven liggen, om dan plotseling weer tot leven te komen. Raaarrrr. Vlotter eruit halen en schoonmaken, is dat de oplossing? Het komt op mij over als een beginnende draadbreuk of zo. Overigens kan ik mijn dagteller niet meer op 0 zetten, dus toch maar eens opereren denk ik.
Groet!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Mijn dagteller werkt ook al jaaaaren niet meer. Het heen- en weerspringende metertje heb ik alleen met vrijwel lege benzinetank.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Aha, dan gooi ik ‘m morgen gewoon vol, scheelt een hoop tijd… Heb nog wel een werkende dagteller liggen, trouwens. Toch best handig.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
XBXG schreef:Over rare benzinemeters gesproken: als mijn tank bijna leeg is, krijgt de wijzer een eigen leven. Dit filmpje heb ik vanavond genomen met draaiende motor, terwijl ik nog op de parkeergarage van mijn werk stond.
Let wel: de tank van mijn BX is tijdens dit filmpje zo goed als leeg.
Dat is nou precies wat de meter bij de trs ook deed. Maar dan over het hele bereik van het metertje. En het lampje deed ook alleen maar spontaan knipperen, terwijl als ze leeg was helemaal niet meer aan ging. Naar onderzoek bleek een aantal banen (inc die van het lampje) waar de vlotter overeen schuift los te zitten. Dan maakt de vlotter contact met meerdere banen, een soort van kortsluiting dus. Daardoor schiet de wijzer over en weer.
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Het gaat sneller dan verwacht. Vandaag na 518 km sinds de vorige tankbeurt de BX weer volgegooid. Ging 47,7 l in, oftewel 10,8 km/l. Deze tank heb ik wat meer doorgereden, dus die 1 op 13 van de vorige tank had ik ook niet verwacht.
Gisteren een rit gehad met Elk Merk Waardig, waarin een stukje ‘zandpad’ zat. Je kon er ook omheen rijden, wat iedereen behalve ik dan ook deed. Achteraf gezien had ik het ook moeten doen, het was iets modderiger dan ik had gehoopt. Goed tempo houden dan maar en hopen dat de impuls hem er doorheen trekt. Dat ging goed, maar even later viel me op dat het stop-lampje brandde. Als enige, er was geen ander aanduidingslampje dat aan was, dus het was gissen naar wat er aan de hand was. Op goed geluk maar wat koelvloeistof erbij gegooid, en toen was het lampje uit. Vandaag geen plasje onder de auto en niks aan de hand tijdens het rijden, dus het zal wel weer goed zijn… Ook piepte de v-snaar(?) een tijdje enorm, er zal wel modder tussen gekomen zijn of zo? Vandaag ook niks meer gehoord.
Vandaag maar naar een wasbox gereden en de BX goed afgespoeld, die bruine moddervlekken moesten er weer vanaf. Op de heenweg nog wat foto’s geschoten.
Oh ja, zoals jullie wellicht gehoord hadden in het nieuws was een tijdje terug half Enschede onder water gelopen. Ook de straat waar mijn BX stond was veranderd in een rivier. Mijn correspondent ter plaatse wist me gerust te stellen dat er geen water in de BX was gelopen, tegen de tijd dat ik hem de opdracht gaf een foto te maken was het water alweer grotendeels weg. Voor het beeld, mijn BX staat ongeveer twee meter rechts van deze foto:
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Sehr viel wasser auf die autobahn
Life’s too short to drive without comfort!!!
Foto’s werken niet! Ik denk dat je BX gewoon niet zo ruig behandeld wil worden, vandaar het stop-lampje