Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Welke auto-onderdelenleverancier met een vestiging boven de lijn Alkmaar-Hoorn heeft Total-producten in het leveringspakket?
Brezan in ieder geval niet.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Naar mijn gevoel moet je daarvoor naar een Total tankstation.
Waarom wil je zo graag Total spul?
De onderdelen winkel heeft voor alles een goedkoper alternatief (misschien met uitzondering van LHS)
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik had deze ondertussen zelf gevonden: http://www.dekruibergolie.nl/kruiberg_nl/total-quartz-diesel-7000-sae-10w40-1-liter.html
Nog geen € 5,- per liter.
Draai nu met zeg maar supermarktolie, die overigens wel aan de voorgeschreven specificaties voldoet.
Toch heb ik het idee dat m’n hydraulische klepstoters dat minder vinden.
Wil het nu gaan proberen met de door Citroën geadviseerde olie.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Mobilolie schijnt een der beste ter wereld te zijn, Kwikfit gebruikt dit, en kun je daar ook kopen denk ik.
Ik zou uitkijken met dure merk olie, als je er tot nu toe goedkope supermarktolie heb gebruikt.
Door de dure merkolie kan er opeens troep loskomen en daardoor de hydraulische stoters om zeep helpen. Je zou niet de eerste met een D12 zijn, waar ze kapot gaan doordat je opeens dure merkolie er in gooit.
JaapJ schreef:Mobilolie schijnt een der beste ter wereld te zijn, Kwikfit gebruikt dit, en kun je daar ook kopen denk ik.
ik begrijp wat je bedoeld, maar vind ‘m toch best grappig
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
ZX1.4i schreef:Door de dure merkolie kan er opeens troep loskomen.
Ik begreep dat dit zich alleen voordoet bij de overgang van mineraal naar halfsyntheet of van halfsyntheet naar volsyntheet.
In mijn geval blijft het een halfsynthetische 10W40.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Dit heeft met inwendige vervuiling te maken, door het continu gebruik van dezelfde “goedkope” motorolie is er een evenwicht tussen de opbouw en het schoonmaken van vervuiling. Stap je over op de (voorgeschreven) betere/duurdere motorolie, dan zal er beter gereinigd worden en komt alles in 1 keer los. Om problemen te voorkomen, moet de 1e en/of ook de 2e vulling met de betere/duurdere motorolie als spoelolie worden beschouwd. Daarna weer die betere/duurdere motorolie toepassen.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Je kunt ook gewoon een spoelmiddel gebruiken. Dat giet je bij de olie, laat de boel een voorgeschreven aantal minuten stationair draaien, half uurtje meen ik, en dan tap je de boel af.
Zo heb ik iig bij De jong mijn motor laten spoelen.
Dat soort wondermiddeltje kun je beter niet gebruiken bij motoren met hydraulische klepstoters, revisie bedrijven raden zoiets niet aan. Jouw V6 heeft andere soort stoters en het is een benzine auto, daar zal de kans kleiner zijn dan bij een D12 met veel kilometers en ander type stoters.
Ik heb ze al gezien en gefixt, D12’s waar een spoelmiddeltje of opeens dure merk-olie in was gebruikt.
Geen fijn klusje, prijzig en tijdrovend, de stoters kosten c.a. 30 euro per stuk.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Mobilolie schijnt een der beste ter wereld te zijn, Kwikfit gebruikt dit
Knappe marketing mensen hebben ze daar! Als Kwikfit Mobile gebruikt komt dat omdat Kwikfit een mooie (=meest goedkope) deal heeft gemaakt met Mobile.
“Het moet wel goed zijn want het kostte een vermogen” is een veelgelezen excuus voor exclusieve smeersels.
Slechte olie is niet meer te koop. Wel olie met de verkeerde (=niet voorgeschreven) specificatie.
Kijk in het instructieboek en koop olie van het daar in voorgeschreven type.
Toch heb ik het idee dat m’n hydraulische klepstoters dat minder vinden.
Dat klinkt kordaat en deskundig maar heeft mijns inziens hooguit anekdotische betekenis.
Lijkt erg op de onderbouwing van de kostbare keus voor alle potjes en tubes op het schapje boven de badkamerwastafel.
Het wordt pas anders als wij onze XM’s zouden laten opvoeren tot het niveau dat we de 24 uurs Le Mans kunnen winnen.
Niet zolang we rijden als oude zakken om ons trotse bezit zolang mogelijk op de weg te houden.
Auto’s gaan pas echt te gronde door langdurig stilstaan. Daar helpt de duurste olie niet tegen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Dat laatste kan ik uit ervaring beamen, niets is zo kostbaar aan onderhoud als een auto die amper rijd….
Wat mijn spoelactie betreft, dat was op advies van Willem en daar ben ik op gevaren. Nu een jaartje later en een gede 60k verder draait het blok nog als een zonnetje. Maar idd, zou best kunnen dat er op dat vlak verschil is tussen diesel en benzine.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
JanSr schreef:Mobilolie schijnt een der beste ter wereld te zijn, Kwikfit gebruikt dit
Knappe marketing mensen hebben ze daar! Als Kwikfit Mobile gebruikt komt dat omdat Kwikfit een mooie (=meest goedkope) deal heeft gemaakt met Mobile.
Ehh, het gaat hier niet om de marketing. Ik gaf alleen maar aan waar het verkrijgbaar is, doe me een lol. Zie jij Mobil hier zo veel aan marketing doen dan ?
Ik denk dat jouw V6 op tijd zijn beurten heeft gehad met kwalitatief goede olie, dan kan een keer te dikke olie en een spoelbeurtje geen kwaad, anders was je de 60K niet probleemloos doorgekomen.
Diesel vervuilt de olie veel meer, daarom is het ook belangrijk om olie te gebruiken welke specifiek voor dieselmotoren is. Daar zitten additieven in om de roetdeeltjes in te kapselen, om samenklonteren te voorkomen.
Wat olie betreft, vroeger zweerde ik bij Castrol Magnatec, tegenwoordig Shell Helix HX7.