Mijn C35 (Diesel, 1983) begint bij ca. 80km/h te trillen. Als ik iets doortrek naar 85km/h (veel harder gaat ie ook niet) dan verdwijnt het trillen weer.
Ook slijt de band van het rechter voorwiel aan de buitenzijde veel sneller.
Ik heb het idee dat die twee dingen misschien met elkaar te maken hebben.
Iemand een suggestie?
Alvast dank, Ruud
Verknocht aan een tot kampeerbus omgebouwde C35 uit 83.
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Je zou de voorwielen eens kunnen laten controleren op onbalans?
Bij mijn C32 slijt de rechtervoorband aan de buitenzijde ook altijd iets sneller dan de rest… Ben er nog niet uit wat de reden is, misschien neem ik bochten naar links wel veel sneller dan naar rechts…?!
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Uitlijning wel OK? nooiit met een rotklap tegen een stoeprand aangeklapt?
Wil jullie bus echt niet harder dan 90?
Onze RD loopt sowieso 110 (en dan durf ik niet harder…)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
controleer de speling eens op je stuur-delen,spoorstang-kogels zowel wielzijde als stuurhuiszijde
wat nog al eens voor komt ,is speling op de geleide-bussen van de tandheugel
dit controleer je door de auto voor, met beide wielen van de grond te krikken en vervolgens aan de wielen te “roppen”
als er veel speling op zit , zie je de tandheugel op en neer gaan [je hoort het ook wel]
uitlijnen dient te gebeuren onder volledige belading [ dus totaal 3500kg}
meest simpel is natuurlijk eerst even uitbalanceren
heb je links en rechts wel de zelfde banden-maat ? ops:
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hoe het ook is - een C35 hoeft niet te trillen. Ga er inderdaad maar van uit dat dit trillen de reden van de ongelijke slijtage is. Voorvoetjes van de vloer en speling checken kun je makkelijk zelf doen. Lijkt mij een goed begin. Succes.
Kan ook goed komen door versleten assen, de tripiode koppeling is kwetsbaar. Als de ashoezen lek zijn kan je ervan uitgaan dat dat het probleem is.
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Beste Ruud,
bij mijn vorige c35 heb ik ook regelmaatig een sterke trilling gehad. de citroengarage gaf als tip destijds inderdaad hoezen tripoiden los maken er voor zorgen dat er voldoende vet in zit. Optie is om even de assen onder de wagen uit te halen, 7 boutjes zo gedaan, en even te kijken of de tripoides niet zijn ingeslagen. Als dat zo is zet de linker as rechts en de rechter as links. Waarschijnlijk trilt hij dan alleen nog maar als je hard achteruit rijdt.
Groetjes, Tonie
C35 FOREVER