Ben nu een paar dagen vrij van het werk, dus een uitgelezen kans om aan mn BX te werken.
De velgen zien er het ergst uit dus dat staat boven aan de lijst.
De randen van de velgen beginnen te oxideren.
Er is ooit iemand geweest die een poging gedaan heeft de velgen op de knappen, alleen is dat niet helemaal gelukt. De zwarte lak zit niet overal op de goede plek (uitgeschoten?)
Wat ik wil gaan doen is eerst de blanke lak er helemaal af halen en dan polijsten.
Daarna de zwarte lak opnieuw aanbrengen en tot slot een blanke laag er overheen.
Kan iemand me de spullen die ik moet gebruiken aanbevelen?
En hoe krijg ik die verf laag eraf zonder de band/velg te beschadigen?
Het liefst wil ik de band er gewoon op houden, en het allemaal zelf doen, dus niet stralen.
Een paar foto’s voor een idee hoe ze eruit zien.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Dit soort velgen is normaal gesproken afgedraaid. Stralen is dan ook uit den boze!
Wat de beste methode is om je band te beschermen:
Band leeg laten lopen, dan van een hard kunststof repen maken en tussen band en velg steken. Zo kun je schuren/spuiten zonder dat je band beschadigt.
Verder blanke lak met afbijt verwijderen. vervolgens zwart spuiten en daarna de boel gaan polijsten/schuren. Doordat het zwart verdiept ligt zul je dit niet wegschuren (uiteraard wel je schuurpapiertje op een schuurblokje steken)
Polijsten gaat zoals je weet in oplopende stappen. Wel zul je rekening moeten houden dat je met polijsten niet het originele effect krijgt. Dat is met die ribbeltjes door het afdraaien en kan ook alleen op een draaibank weer verkregen worden. Alternatief is OF hoogglans polijsten, OF netjes zilver spuiten..
Hartstikke bedankt voor je reactie, hier kan ik wat mee!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk