Ik schaam me behoorlijk.
Na jaren van klussen en veel tijd met de snoek te hebben doorgebracht denk je dat je een doorgewinterde handyman bent die ook aardig veel van snoeken afweet. Kom ik bij de garage met dat gekke geknars van de voorremmen en het lampje wat vaak ging branden. Achteraf bleek dat mijn ID helemaal niet aan de achterkant hoorde in te zakken als ik remde (ik ging daar vanuit omdat ie zn remdruk via de achtervering krijgt en vond het wel logisch omdat ie dan minder duikt bij het remmen).
Even de achterremmen ontlucht (lampje zo ongeveer gefikst, blijkt een te gevoelig manocontact te zijn) en een pompje op de radiator. Jantje1948 had gelijk, er lekt een minieme hoeveelheid KVS op de remblokken. dit komt langs de thermometer die ik in de slang gemaakt had. En dat allemaal even in 10 minuten geconstateerd en opgelost…met dank aan garage jansen die dit even in de 4 uur cup-a-soup pauze gratis heeft gedaan!
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!





























Totaal aantal Berichten: 10414
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ach, we hebben allemaal van die momenten…. Mooi dat het opgelost is!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Zo de afgelopen tijd maar wat interieurwerk gedaan en ook behoorlijk geschrokken van een gat in de longeron aan de rechterzijde aan de bijreijderskant. Erg raar want het hele chassis en plaatwerk is op roestgebied in ‘uitzonderlijk’ goede staat. We zijn 2 weken geleden een rondje door nederland gereden om de snoek bij een aantal restauratiegarage’s te laten inspecteren en een prijsopgave te laten maken. Die lopen uiteen van 4000 tot 14000 euro(!!!) voor een gaatje lassen, nieuwe dorpels en, eerlijk is eerlijk, behoorlijk intensief plaatwerk en spuiten. Wat we zelf kunnen doen we zelf is het uitgangspunt, dus de bekleding er weer in doen we ook zelf.
De binnen kant van de auto hebben we kaalgeschuurd en uitgeblazen met een bladblazer waarna het binnengedeelte in de zwarte hammerhite is gezet. Voordeel daarvan is dat het mooi zwart is én dat het ongeveer 8 jaar roestwerend/roestomzettend is. Het oude rode interieur eruit (stof is redelijk, vulling is ronduit slecht, iemand interesse? het ligt hier in de weg.) en later het nieuwe blauwlederen interieur erin; wat zit dat heerlijk!
Verder van hout een kastje gemaakt in het handschoenenkastje voor de autoradio maar dat moet opnieuw omdat er een retro-radio van caliber in komt en die past nu niet lekker en de cd’s passen er niet mooi naast.
Wbt. elektra ook nog het eea geupgrade; een elektrische ruitensproeier, rijlichtverklikker aangesloten op de interieurverlichtingsaarde, zoemertje gaat aan wanneer lampen aanstaan en deur openstaat, (mijn zusje vergeet ze altijd uit te zetten, nu niet meer) en de dachboardverlichting gemaakt, hier ga ik misschien ooit nog ledjes inbouwen maar dat zien we dan wel weer.
voor de ruitensproeier zat er eerst zo’n pompje in het dashboard, dat werkt dus voor geen meter. Nu heb ik in dat gat een startknop (uit een HY-dashboard) geplaatst in serie met de ruitenwisserschakelaar, er kan dus alleen gesproeid worden wanneer de ruitenwissers aanstaan.
Anyway, weer foto’s gemaakt dus veel kijkplezier gewenst!
http://s1108.photobucket.com/albums/h406/hen123drik/
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!
update: gisteren bij de preproloog van de Dakar-rallye in valkenswaard geweest, uiteraard met de snoek. Het trillen van de remmen is terug, en hoé! het is nu bijna rammellen geworden, maar nog steeds alleen maar zodra je tijdens het remmen onder de plusminus 20 km/u komt. Er kan als het goed is geen KVS meer op de reminrichting lekken en ik heb ze schoongemaakt met remmenreiniger, het lijkt alleen maar erger te zijn geworden. Toch ingebrande remschoenen/schijven of moet ik ergens anders aan denken?
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!
weer 3 foto’s er bij, niet van restauratiewerkzaamheden maar van een afstudeerfeestje van een vriend, ik mocht de bordeauxrode break van mn oom hiervoor lenen. Vroeger was deze van mn oom en van mn vader, ze deelden hem dus, totdat er een HY en de witte ‘63er ID bijkwam, moeders vond het toch iets te veel van het goede. Toen ik nog klein was gingen we zo’n beetje elke zomervakantie hiermee naar zuid frankrijk en het afstudeerfeest (althans, vanuit den Bosch naar Wageningen) was voor mij de eerste keer dat ik in deze snoek mocht rijden, wat een nostalgie!
http://s1108.photobucket.com/albums/h406/hen123drik/
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mooi. Nu alleen nog ff weg bij foto fuckit en een snelle foto site opzoeken zoals Mijnalbum.nl o.a.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Foto Fuckit gaat prima en snel hiero. Waarschijnlijk heeft Boogaard er alleen last mee?
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
tsja. we hebben niet voor niets FB in de lijst staan waarvan je geen foto’s tussen IMG tags mag zetten…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb er verder ook geen problemen mee. En ik weet niet hoe ik die IMG tags moet maken, ik weet dat er ergens een beschrijving staat hoe je dat moet doen maar zo werkt het ook toch? (kan het niet makkelijker met hyperlinks? of is dat eigenlijk al zo?) nu weer ontopic (binnen nu en een maand hopelijk weer een update over spuit en plaatwerk etc.)
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!
Zo, weer een korte update wat betreft de ID; er is een plaatwerker/spuiter gevonden die de laatste dingen aan de ID gaat doen. Althans, laatste dingen; hij is er wel even mee bezig. Dankzij goede verhalen op het forum wordt dit bij konijnendijk in berschenhoek gedaan zodat erna hopelijk nog 10tallen jaren mee gereden kan worden.
De huid van de deuren wordt er afgehaald omdat daar teveel deuken etc inzitten, een stukje longeron aan de binnenrechterkant (voeten van bijrijder) wordt dichtgelast, voor en achterspatborden worden uitgedeukt, en het geheel wordt gespoten in de kleur blanc carrare. Verder krijgt ie een roestbehandeling. Ter zijner tijd komen er nog wat foto’s want hij gaat er pas over enkele maanden heen en zal daar een maand of 2 staan. Lijkt lang, maar wat zijn 2 maanden op een restauratie van meer dan 5 jaar? Als dit allemaal is gebeurd is het project eindelijk afgerond, althans, voorlopig want helemaal klaar ben je natuurlijk nooit.
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!
Beste forummers,
Weet iemand of de club garantie geeft op veerbollen? Afgelopen zomervakantie achter 2 gereviseerde LHS bollen gemonteerd van het clubmagazijn, nu is het membraan al stuk ( volgens Jansen uit Bennekom, die geloof ik wel).
mvg,
Jan
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lijkt me wel!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ho, ik ben misschien weet te snel geweest… onduidelijkheid hier. dat krijg je als je van 4 verschillende bedrijven onderdelen koopt op beurzen, via internet en magazijn. Alsnog wel handig om te weten of er garantie op bollen zit van het magazijn en hoe lang. Eerst maar even kijken of ik we nog een bon hebben, anders houdt het hele garantieverhaal waarschijnlijk toch op.
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nou, als het magazijn jou herkend krijg je echt wel coulance. Bij chyparse krijg je ook garantie als je binnen een jaar met een lege bol terug komt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Helaas helaas, bonnen kwijt maar in inmiddels al nieuwe bollen erop en staat ie klaar bij konijnendijk in bergschenhoek. Nu 2 dingen om naar uit te kijken: de vakantie ( moet m’n vader overhalen om de snoek mee te nemen, ze is tenslotte van hem maar hopelijk hebben die uren arbeid aan de auto hun effect.) en of ze überhaupt op tijd klaar is bij de plaatwerker ( konijnendijk) om mee te nemen op vakantie.
Maar stel datditallemaal lukt, wat is nu echt onmisbaar voor een flinke tour van om en nabij 5000 km? Gereedschap, tie raps, duckttape, rubber benzineslang, 2 lekzakken, olie, koelvloeistof, LHS, .....? Ik ben van plan om de volgende route te volgen, alles binnendoor vanaf Nancy; Dijon, Lyon, Valence en dan richting de Camargue. Vanaf daar óf richting Spanje, óf richting Italië, afhankelijk van het weer. Alles rustig aan en via een omweg hier en daar om na een week of 2 weer richting Wageningen te rijden. Onderweg nog adressen die ik niet mag missen? Of stukken weg die absoluut aan te raden zijn?
Hopelijk hebben jullie mooie tips! En hebben we inmiddels alle mankementen er inmiddels wel uitgereden!
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!