Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik weet niet of jouw type XM een remaccu heeft, een zgn “diravibol”.
Indien ja, dan is die misschien plat.
Bij stilstaande motor moet je ca 20 keerpunten remmen, dat voel je aan je rempedaal.
Als ik mij goed herinner zit het remcontact ongeveer middenonder aan de voorzijde naast de hydractiefklep.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Dat zou goed kunnen want ik heb diravi😄, misschien maar eens een afspraak maken bij Cypharse.
Om alle bollen eens te controleren.
Bedankt voor de tip!
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Vanmorgen met de Xm naar Cypharse geweest en dat was een goede zaak voor de Dame.
Ze veert al beter en blijft langer hoog staan.
Alle bollen weer op druk en hydrorincage erin, over 4000 km vervang ik dat weer voor lhm.
Het blijft een mooi bedrijf daar in Almere met vriendelijke behulpzame medewerkers.
Ik kan voorlopig weer lekker zweven.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Afgelopen week een korte vakantie gehad met de Xm.
Het riijdt weer super na de bollenvul actie bij cypharse.
Ook het linkerdiplay kunnen fixen met een geleidend rubber.
En we worden weer toegesproken in het nederlands door zekering 11 eruit te halen.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik heb sinds kort een roffel geluid en het komt uit de richting van het ventilator rooster.
Het is ook snelheidsafhankelijk, nu verdenk ik het luchtinlaatsysteem.
Zit daar een motortje met klepje wat dit geluid kan veroorzaken?
Iemand hier ervaring met ditzelfde probleem?
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik ben er achter gekomen dat het geluid afkomstig is van de centrifugaalregelaar van de diravi.
Die zit tegen het schutbord naast het lhm vat.
Heeft ienand die wel eens open gemaakt?,en wat kom je dan tegen.
Ik hoorde in t verleden veel verhalen van mensen die een gaatje boren en er wat wd40 in spuiten..
Scheen goed te helpen!
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Daar heb ik ook van gehoord, maar ik denk dan “het gaat niet voor niets ratelen”.
Misschien is er iets aan te doen of te herstellen.
Brian heeft er een te koop staan dus die wil ik wel van hem overnemen.
Dan kan ik er een van de twee eens opereren.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Het roffeltje is eruit, ik heb de regelaar van Brian overgenomen en gemonteerd.
Eerst nog getest of het wel echt de regelaar was, door de kabel aan de onderkant van de regelaar vanaf de bak los te maken en een stukje te rijden.
Je haalt dan een splitpen weg en trekt hem naar beneden, tijdens de proefrit was het geroffel weg dus het was de regelaar.
Om de regelaar te wisselen moet je het lhm vat de parafan en het luchtfilter weghalen anders kan je er niet lekker bij.
De oude regelaar heb ik open gemaakt om te kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Oud en bruin vet, wat vastkleefd was waarschijnlijk de oorzaak.
Hopelijk gaat het weer een tijd goed, maar die onderdelen worden niet nieuwer natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Er verzamelt zich gek genoeg ook water in dat ding, condens misschien. Daardoor gaat het allengs rotter daarbinnen.
Er zitten kleine kogellagertjes in die goed te vervangen zijn.
Het is trouwens het handigst om het alublokje te laten zitten, dan blijft het hydraulieksysteem dicht.
Het retourleidinkje is ook vaak bros. Dat sluit aan op de LD leiding van de HD pomp. Dus een klein scheurtje daar zorgt al gauw voor een bloedbad. En meestal zit dat dan aan de achterkant, waar je het niet kan zien.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop