7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
   
De XM van Pavang
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juli 2014 12:37 AM
  [ # 91 ]

Die grote glimmende is de cruisecontrol. Birton is koelfans en airco. Paars is motormanagement en injectie.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 21 juli 2014 12:01 PM
  [ # 92 ]

bedankt, dan ga ik die paarse eens wisselen misschien blijft er een relais hangen.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 11 augustus 2014 11:10 PM
  [ # 93 ]

Vanavond weer eens een poging gedaan om met de lexia de auto uit te lezen.
Eerst de stekkeraansluiting in de auto eens goed bekeken en daar zag ik een pin helemaal,plat liggen en een paar andere scheef staan.
Nadat ik alle pinnen weer netjes had, de auto uitgelezen, er was nu zelfs dialoog met de abs, de injectie en de veercomputer.
De storingen in de abs en de vering kon ik makkelijk wissen.( m’n hydrauliek lampje brandt nu ook weer met het contact aan)
Met de injectie lukt het nog steeds niet, ik heb de bdp sensor en de injectoren doorgemeten met de ohm meter en die waardes waren allemaal ok.
Het is uiterst irritant ik krijg de auto niet gestart, de benzinepomp doet het,je hoort hem en ik heb ook de aanvoer losgemaakt met een bakje eronde en zodra je het contact aanzet komt er een golf benzine.
Maar hij injecteert niet, wat kan dit nog meer zijn?

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 12 augustus 2014 11:37 AM
  [ # 94 ]

Die bruine is voor de voeding van de injectie, benzine pomp en ontsteking.
Het is een dubbel relais: 2 relais in 1. Het kan zijn dat de pomp en de bobine wel werken (op 1 deel van t relais) en de injectie (ander deel van t relais) niet wil. Je kan eens meten of er wel 12v aankomt bij de injetoren. Die kan je meten met contact aan. De ecu regelt de verbinding naar massa.

Hoe weet je dat ze niet injecteren? Hoor je niets? Heb je ze er incl rail al eens uitgehaald om te kijken of ze niets (of weinig) doen? Heb je al een bougie los op je blok gehad ? Vonkt die wel?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 12 augustus 2014 04:07 PM
  [ # 95 ]

Volgens mij krijg ik geen 12 v op de injectoren iets van 0,2 o.i.d.
Een bougie geeft vonk op het blok.
Ik heb een ander relais gevonden maar dat heeft een iets andere steek dan mijn huidige.
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben omdat de lexia de storing weergeeft als een niet gedocumenteerde storing.
De storing zit dan ook niet in de Ecu.
Zijn deze relais nog te koop?

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 12 augustus 2014 05:40 PM
  [ # 96 ]

Hoe meet je die 12v? tussen de 2 pinnen of tussen 1 van de pinnen en de accu/massa? De laatste is de juiste.

Bruine relais, geen idee of je die nog kan kopen. De zwarte versie kan je nog wel eens vinden in de wat modernere Citroens/ Peugeots

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 12 augustus 2014 06:14 PM
  [ # 97 ]

happy
Hij loopt weer, Matthijs309 je bent geniaal!
Ik had in mijn Turbo Ct nog zo’n relais zittten en die paste zonder probleem.
Eerst even gekeken of het schema hetzelfde was en er toen maar ingezet.
Na een tevergeefse poging begon de auto wat te sputteren en met een beetje gas erbij klonk ineens weer het bekende gebrul van de V6.
Helemaal geweldig!, nu kan ik binnenkort weer lekker zweven.

Groeten Peter.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 27 augustus 2014 02:24 PM
  [ # 98 ]

Ik heb zojuist een keerring vervangen van een aandrijfas en alles zit weer op z’n plek.
Maar nu is de vraag, waar zit de vulplug van de bak?
Ik heb een foto gemaakt van waar ik denk dat ie zit,

Er zit een soort wit kunststof kooitje omheen en erin zit een gat.
Ik kan niet goed zien hoe dit eraf moet.
Weet iemand hoe dit werkt, of hoe anders de bak te vullen?

Gr Peter.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 27 augustus 2014 04:18 PM
  [ # 99 ]

Via de wielkuip aan de zijkant van je bak.
Daar zie je een blikken kap over je 5e versnelling zitten. die zit vast met een paar kleine boutjes en 1 grote. Die grote kan eruit en dan kan je hem afvullen tot het eruit loopt.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 27 augustus 2014 04:59 PM
  [ # 100 ]

Bedankt voor de info! ,ik heb hem net gevuld via de achteruit schakelaar.
Deze:

Dat ging prima, ik hoop er een tijd niet bij te hoeven Wink

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 augustus 2014 05:45 PM
  [ # 101 ]

Hoe weet je dan dat het peil goed is?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 augustus 2014 05:45 PM
  [ # 102 ]

Hoe weet je dan dat het peil goed is?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 27 augustus 2014 07:53 PM
  [ # 103 ]

Er gaat 2 liter in deze bak en dat heb ik erin gedaan.
Dus dat zou goed moeten zijn.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 27 augustus 2014 08:03 PM
  [ # 104 ]

Ik heb op citroen service mijn vin nr ingevoerd en dan krijg ik mijn model in beeld.
Alleen de bak ziet er in het echt net een beetje anders uit.

Nr 13 zou de vulplug moeten zijn, maar daar zit bij mij die schakelaar.
Nu gaat vullen op dat punt prima, alleen zie ik geen niveauplug o.i.d
12 en 16 zitten er niet, wel een kale plek ervoor maar geen gat.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 05 december 2014 09:03 AM
  [ # 105 ]

Mijn hydroliek lampje gaat na een tijdje niet meer branden.
Als ik dan de lexia er aan hang geeft hij een “tijdelijke storing sensor remdruk” aan.
Waar kan ik deze controleren of vervangen? ,de storing kan ik telkens wel wissen maar na een week zit hij er weer in.
Wie heeft dit ook wel eens aan de hand gehad?

Profiel  
 
 
7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook