Probleem dashboard / claxon cx serie 1
Pallas2400
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 14 juli 2011 04:58 PM

Bij toeval heb ik het volgende ontdekt bij mijn serie 1 CX:

Als ik de auto niet op het contact heb staan en de schakelaar van de claxon indruk hoor ik de claxons, gaat de verlichting van de snelheidsmeter en de toerenteller branden. Verder gaan de rode controlelampen branden en wordt de eletrische afsluiter van de carburateur geopend. Ook hoor ik de relais boven de accu tikken.

Ik heb in het verleden de meertonige hoorn verwijderd en een startonderbreker verwijderd die was aan- gesloten op de bedrading van het contactslot. Ik heb verder geen problemen gehad. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn. Ik zit zelf aan een massa probleem te denken en heb het electrische schema al nagekeken maar kan niets vinden.

Profiel  

Gepost: 14 juli 2011 08:42 PM
  [ # 1 ]

Je zegt het zelf al: er is in de draadboom gebeund/gerommeld waardoor je nu je contact kunt aanzetten met de schakelaar van je claxon!!  Laughing

Alles weer terug bouwen naar origineel is de enige oplossing. Wij kunnen vanaf een afstand natuurlijk niet zien waar het precies niet goed zit, maar je moet het zoeken ergens bij de bedrading van je contactslot.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Pallas2400
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 juli 2011 09:47 PM
  [ # 2 ]

Dank je.

Ik heb ruim een jaar geleden een startonderbreker (Viper)verwijderd die achter de oliepeilmeter was gemonteerd. Er waren enige draden aan de bedrading van het contact gesoldeerd. Deze heb ik verwijderd en alles netjes geisoleerd. Ik heb alles nu weer los liggen en kan eigenlijk niks ontdekken.

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 14 juli 2011 11:04 PM
  [ # 3 ]

Tja,

lijkt me een kwestie van meten = weten, ergens heb je dus een doorvebinding in je contact. Van afstand is dit natuurlijk moeilijk te beoordelen zoals “La Leo” al schreef maar zoek het in de hoek waar gewerkt is dus conatcslot en de claxon. Verder gewoon meten en daardoor dingen 1 voor 1 uitsluiten.

Succes,

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

Pallas2400
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 juli 2011 08:52 PM
  [ # 4 ]

Het probleem is opgelost.
Er stond continu stroom op de “tweede trap” van de claxon schakelaar. Volgens mij bedien je hier de luchthoorn mee.
Een bruin draadje met gele stekker zat vrolijk in het stekkerblok van de accu. Waarschijnlijk hoort dit draadje op het relais van de luchthoorn.
Gelijk ook maar even de oude bedrading van luchthoorn en mistlampen verwijderd en het zekeringkastje een schoonmaakbeurt gegeven.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook