Op een of andere reden heb ik geen stroom op de bestuurdersdeurvergrendeling. De rest van de deuren werkt wel.
Ik heb het gevoel dat er gewoon geen stroom op zit. Als je aan de passagiersdeur open en dicht draait werkt het gewoon. Zou zo maar eens kunnen dat het een engelse ax is geweest….
Ik weet even niet waar ik zoeken moet.
watje.
michael.
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
99% kans dat de kabel in het slurfje tussen de deur en de auto een breuk heeft…. even solderen dus…
2CV 1985
Oke… daar had ik nog niet gekeken…. toch mooi weer dus komt helemaal goed.
michael.
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
Maar hoe weet ik zonder dat ik uitellijke kenmerken, dat hier te maken is met een draadbreuk. Technische dingen begrijp ik heel goed, maar electra is nog steeds een beetje acracadabra. Op de plek in het slurfje, lijkt het wat zwart, maar lijkt niet echt op een draadbreuk. Er lopen vijf draden, vier groenen, en een bruine.
Dus kort gezegd hoe ga ik te werk. om een draadbreuk op te sporen.
michael.
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
Zodan, had dus even vijf breuken in de draad. Dat was dus vijf keer massa. Opgelost door een draad te trekken bijpass. En werkt, nog niet naar behoren, maar daar komen we nog wel achter. Dashboord wil ik toch ook eens vervangen, en dan komen we overal bij.
Heb zo ene vermoeden, dat de cv er later is ingeplant.. en dus niet standaard is ingezet.
komt goed.
watje.
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
draadbreuk vaststellen is meestal gewoon kijken of je iets ziet wat er niet hoort…
Als je niks ziet, moet je echter gaan meten met de multimeter (kost een 10tje, gaat jaren mee ).
2CV 1985