Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Mijn ervaring met een handchoke op een carb-met-pulsair-14TE is zeer positief. Start prima, rijdt goed, en het scheelt behoorlijk in verbruik. Ik heb alleen die ombouw niet zelf gedaan, dat is vroeger ooit eens gedaan door toenmalige Citroen-dealer Van Leeuwen in Vlaardingen waar de betreffende 14TE vandaan komt en ook lange tijd is onderhouden. Dus daar kan ik je helaas geen info over geven.
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Ik heb nog een carb liggen met handchoke voor bx (volgens mij is dat met zo’n setje)
Mocht je intresse hebben, pb maar.
Mooie foto’s in normandie.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Felice schreef:En die automatische choke, eigenlijk wil er zo snel mogelijk vanaf… ik ga eerst handchoke proberen. Mocht dat niks zijn, kan ik altijd nog injectie inbouwen, hoewel het een beste klus zal zijn.
Je hebt op Citromobile toch gehoord hoe mijn BX startte?
Het verschil met hoe jouw BX daar startte was nogal groot. Zoals jouw BX nu start, is het precies zoals mijn BX eerst startte (zie ook het filmpje in een van de vorige pagina’s).
Als je ergens een handchoke kunt bemachtigen, zou ik die zeker monteren. Je motor gaat er veel beter van lopen en het scheelt ook een hoop benzine.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:
Je hebt op Citromobile toch gehoord hoe mijn BX startte?
Jouw BX startte zoals het hoort. Het is alleen zo dat ik een tijd geleden de chokeklep handmatig in de stand heb gezet waarin ie bij koude motor moet staan volgens de documentatie en toen startte ie nog steeds niet bepaald geweldig, wat zich dan weer moeilijk laat verklaren.
Heb inmiddels iemand gevonden met een carb zoals wij die hebben mét handchoke-ombouw, wat ik in z’n geheel kan overnemen. Ben benieuwd.
Heel het weekend in een Toyota Auris Hybride gereden. Als ik lang niet in een moderne auto heb gereden, vergeet ik toch steeds weer dat er een behoorlijk verschil bestaat tussen een BX en een hedendaags vehikel. Zo’n hybride rijdt wel soepel zegt, automaat is ook wel lekker, hij is nog behoorlijk vlot en ook nog eens zuinig (7,5 l/100km bij 150 km/u bijvoorbeeld). En stil. Aan de andere kant vond ik de besturing veel te soepel. Je hebt geen enkel idee wat er zich onder de voorwielen afspeelt (elektrische stuurbekrachtiging). En de vormgeving is om te huilen. Wat een grijze muis.
Ben nu weer met plezier in de BX gestapt. Heeft 1000x meer karakter.
Felice schreef:Heel het weekend in een Toyota Auris Hybride gereden.
.......................................................................
Ben nu weer met plezier in de BX gestapt. Heeft 1000x meer karakter.
Vandaag is ze precies 1 jaar in mijn bezit.
Bij aankoop stond ze op 72281 km en nu op 102767. Dat zijn 30486 kilometers. En dan te bedenken dat ik haar doordeweeks niet of nauwelijks gebruik (fiets altijd naar m’n werk). En in al die kilometers heeft ze me nooit laten staan. Sinds de winter heeft ze wat last van een ochtendhumeur, maar na een paar minuutjes is ze altijd helemaal bij de les. Ze heeft ook al 7 Europese landen gezien. Ze heeft 2.000 litertjes Euro gedronken, ter waarde van 3.054 euro. Per liter reed ze gemiddeld 14,95 kilometer.
Ik ben nog steeds heel erg tevreden met de auto en hoop er nog lang mee te doen.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat is een behoorlijke hoeveelheid kilometers voor een ‘weekend’-auto .
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Met een net verbruik trouwens, doe je goed
Hier houd ik m’n verbruik bij:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/463129.html
Sinds de chokeproblemen is ie wel onzuiniger geworden. Verder rijd ik vooral langere ritten en zelden harder dan 100 op de snelweg.
Ik heb zo’n zelfde carb als ik nu heb, maar dan omgebouwd naar handchoke op het oog, waarvan ik het handchokegedeelte binnenkort hoop te kunnen monteren.
Hoewel ik een originaliteitsfreak ben, ben ik toch m’n 14TE gaan modificeren. De stof van de bestuurdersstoel ging loszitten van het kussen, ik heb er per ongeluk een keer gaatje in gemaakt en de grijze stof wordt erg snel vies. Daarom op Marktplaats voor 50 euro voorstoelen en achterbank van een Progress gescoord. Op de weg erheen of ervandaan nog wel een snelheidsovertreding begaan à 70 euro, dus heel goedkoop was het uiteindelijk niet…
Deze stoelen zitten echt stukken beter. Merk wel dat ik hoger zit. De kleur past perfect bij m’n middenarmsteun, maar wat minder bij de rest van het grijze spul. Voordeel is de opklapbare achterbankzitting en de in delen neerklapbare leuning.
Plastic delen overgezet van m’n oude stoelen:
Weet iemand waar deze dingen voor zijn?
Totaal aantal Berichten: 6166
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Volgens mij horen die dingen onder de achterbank, maar ik kan het ook fout hebben.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Die horen inderdaad onder de zitting, om de bank op te vangen. Als je eerst een zitting had die niet omhoog kon, dan moet je deze nog even monteren, anders ligt de zitting op het metaal (en bedrading naar achteren).
Top! Zitten ze vastgeschroefd? Heb bij aankoop een hele zak met boutjes en schroefjes meegekregen.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ja, met kleine zwarte schroefjes. Ik heb ze er bij mij ook in moeten zetten. Ik heb een paar kleine gaatjes geboord net iets kleiner als de schroefjes, en dan draai je ze zo goed vast. Ik weet 99% zeker dat de tank er niet onder zit, maar ik zou het nog even controleren.